|
applex
Mei 26 1979
(33 jaar oud)
|
|
|
BRG
Mei 26 1973
(39 jaar oud)
|
|
|
Cecile
Mei 23 1979
(33 jaar oud)
|
|
|
connie
Mei 24 1965
(47 jaar oud)
|
|
|
Curvy
Mei 26 1977
(35 jaar oud)
|
|
|
Daan23
Mei 23 1979
(33 jaar oud)
|
|
|
Daan79
Mei 23 1979
(33 jaar oud)
|
|
|
FJB
Mei 23 1989
(23 jaar oud)
|
|
|
fryhuiia
Mei 24 1972
(40 jaar oud)
(aangepast aan het tijdzone verschil, welke -14.00 uur is)
|
|
|
Jakje
Mei 20 1970
(42 jaar oud)
|
|
|
joben
Mei 23 1979
(33 jaar oud)
(aangepast aan het tijdzone verschil, welke -2.00 uur is)
|
|
|
Liez
Mei 25 1983
(29 jaar oud)
|
|
|
melini
Mei 23 1974
(38 jaar oud)
|
|
|
Melvin
Mei 22 1989
(23 jaar oud)
|
|
|
moppie
Mei 22 1959
(53 jaar oud)
|
|
|
Rric0
Mei 23 1990
(22 jaar oud)
|
|
|
sjanni
Mei 20 1989
(23 jaar oud)
|
|
|
sneeks
Mei 25 1973
(39 jaar oud)
|
|
|
surajd
Mei 25 1981
(31 jaar oud)
|
|
|
TinusP
Mei 24 1968
(44 jaar oud)
|
|
|
Wains
Mei 21 1986
(26 jaar oud)
|
|
|
wimmie
Mei 26 1970
(42 jaar oud)
|
|
|
| Vorige topic :: Volgende topic |
|
|
| Auteur |
Bericht |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4055 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
|
| Naar boven |
|
 |
pmo
Lid sinds: 22-3-2010 Berichten: 28 Topics: 1 Thanks: 0 Thanked: 0 x in 0 Ber. Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo Jun 09, 2010 23:35 Topic:
|
|
|
|
mooi hé, die ambtenaren korting, waar slaat ;t op? |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4055 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
|
| Naar boven |
|
 |
Bash
Lid sinds: 8-1-2012 Berichten: 81 Topics: 7 Thanks: 2 Thanked: 1 x in 1 Ber.
|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2012 16:43 Topic:
|
|
|
|
| florisvandam schreef: |
Ik heb net weer wat meegemaakt waar echt mijn broek van afzakt..
Bij verkoop van een motorrijtuig wordt door de met ons samenwerkende verzekeraars de polis doorgehaald per datum van overschrijving van het voertuig.
Heb net een polis doorgehaald voor een klant bij Centraal Beheer en daar werd me doodleuk vermeld dat ze een polis pas royeren op het moment dat de klant het doorgeeft.
Deze klant had per 11 februari 2010 zijn auto verkocht en moet nu dus 8 dagen premie betalen terwijl de verzekeraar geen enkel risico heeft gelopen omdat de auto per 11 februari 2010 is verkocht.
Van dit soort werkwijzes gaan mijn nekharen echt overeind staan, dit is echt oplichting....
Dus ben je bij Centraal Beheer verzekerd , zeg dan op de dag dat je je auto verkoopt de polis op want anders betaal je onterecht premie voor een auto die je niet meer hebt..
gr.
floris |
Eeehm na risico? |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
Geplaatst: Ma Jan 23, 2012 12:07 Topic:
|
|
|
|
| Bash schreef: |
Bij verkoop van een motorrijtuig wordt door de met ons samenwerkende verzekeraars de polis doorgehaald per datum van overschrijving van het voertuig.
Heb net een polis doorgehaald voor een klant bij Centraal Beheer en daar werd me doodleuk vermeld dat ze een polis pas royeren op het moment dat de klant het doorgeeft.
Deze klant had per 11 februari 2010 zijn auto verkocht en moet nu dus 8 dagen premie betalen terwijl de verzekeraar geen enkel risico heeft gelopen omdat de auto per 11 februari 2010 is verkocht.
Van dit soort werkwijzes gaan mijn nekharen echt overeind staan, dit is echt oplichting....
Dus ben je bij Centraal Beheer verzekerd , zeg dan op de dag dat je je auto verkoopt de polis op want anders betaal je onterecht premie voor een auto die je niet meer hebt..
gr.
floris |
Eeehm na risico? |
er is inderdaad wel een na risico maar waarom royeren alle andere risicodragers auto per datum van overschrijving dan??
In mijn ogen is dit gewoon pure oplichting en heeft niks te maken met het afdekken van het na risico.
Iedereen in NL heeft een WAM verplichting dus 99% van de auto's worden direct weer bij een nieuwe risicodrager aangemeld en indien de auto een handelsvoorraad ingaat is die verzekerd onder een garage polis.
Als iemand schade toebrengt zonder een verzekering te hebben afgesloten hebben we ook het Waarborgfonds nog.
gr
floris |
|
| Naar boven |
|
 |
Bash
|
Geplaatst: Ma Jan 23, 2012 14:16 Topic:
|
|
|
|
gr.
floris |
Eeehm na risico? |
er is inderdaad wel een na risico maar waarom royeren alle andere risicodragers auto per datum van overschrijving dan??
In mijn ogen is dit gewoon pure oplichting en heeft niks te maken met het afdekken van het na risico.
Iedereen in NL heeft een WAM verplichting dus 99% van de auto's worden direct weer bij een nieuwe risicodrager aangemeld en indien de auto een handelsvoorraad ingaat is die verzekerd onder een garage polis.
Als iemand schade toebrengt zonder een verzekering te hebben afgesloten hebben we ook het Waarborgfonds nog.
gr
floris |
Staat meestal gewoon in de voorwaarden , ze geven je 7 dagen de tijd en anders in het royeren op de dag dat de vrijwaring is binnengekomen. Is de auto niet elders verzekerd ? (gebeurd vaker dan je denkt) dan loopt de vorige verzekeraar gewoon risico en daar wil men gewoon premie voor hebben.
Maar beetje volhouden en dan royeren ze wel met terugwerkende kracht hoor. Alleen als jij belt als intermediair naar CB , ja dan gaan ze moeilijk doen ja haha. Laat de klant gewoon bellen en er vraagtekens bij zetten, dan komt het vast goed. |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
Geplaatst: Ma Jan 23, 2012 14:40 Topic:
|
|
|
|
gr.
floris |
Eeehm na risico? |
gr
floris |
Staat meestal gewoon in de voorwaarden , ze geven je 7 dagen de tijd en anders in het royeren op de dag dat de vrijwaring is binnengekomen. Is de auto niet elders verzekerd ? (gebeurd vaker dan je denkt) dan loopt de vorige verzekeraar gewoon risico en daar wil men gewoon premie voor hebben.
Maar beetje volhouden en dan royeren ze wel met terugwerkende kracht hoor. Alleen als jij belt als intermediair naar CB , ja dan gaan ze moeilijk doen ja haha. Laat de klant gewoon bellen en er vraagtekens bij zetten, dan komt het vast goed. |
bas,
Ik zit al 10 jaar in het vak en ben het niet met je eens hoe jij hierover denkt.
Als je 10 verzekeraars belt zeggen er 9 dat een polis doorgehaald kan worden per datum van overschrijving en CB zegt dat de polis geroyeerd wordt per datum van binnenkomst van het verzoek, of ik dat nou doe of de klant zelf.
Dus dat alles dan wel goed komt is niet waar en die ervaring heb ik echt.
maar je kan het ermee eens zijn, geen probleem, ik vind het niet terecht en zal dit ook blijven vinden.
Als men n.l. honderden van dit soort gevallen per jaar hebben (en dit gebeurt) pakt men onterecht een heleboel extra premie waarvoor ze nihil risico voor hebben moeten lopen!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Bash
|
Geplaatst: Ma Jan 23, 2012 19:15 Topic:
|
|
|
|
Dus je bent ervaringsdeskundige, dat zegt niet dat je alles opzij kan zetten en dat je gelijk hebt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook onterecht.
Uit eigen ervaring gaan we de auto pas royeren indien deze elders is verzekerd (dat kan je ook nagaan?) ook eventueel met terugwerkende kracht. Is deze sindsdien niet verzekerd? Dan gewoon per datum binnenkomst vrijwaring.
Google anders na risico even, met alle respect, maar waarom mag een verzekeraar (indien de auto niet elders is verzekerd) geen premie rekenen voor dekking? Of doel je juist op de auto's die wel al elders verzekerd zijn? Ja dan slaat het natuurlijk nergens op. Maar dan moet het in de voorwaarden staan. |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
Geplaatst: Ma Jan 23, 2012 20:15 Topic:
|
|
|
|
Ik en geen ervaringsdeskundige alles behalve maar heb wel de ervaring dat de meeste (lees nagenoeg) alle verzekeraars een dekking doorhalen per datum van verkoop en niet een week later als men toevallig tijd heeft de vrijwaring in te sturen, dit heeft in mijn ogen niks met het na risico te maken.
Dat zou anders betekenen dat bij iedere autoverzekering het na risico van toepassing is en dat men in alle gevallen daar premie voor moet rekenen.
Maar cb zegt gewoon keihard dat de datum van binnenkomst de royement datum is ook als de auto al verzekerd is bij een nieuwe risicodrager.
Gr |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe topics plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen
|
|
| |