| Vorige topic :: Volgende topic |
|
|
| Auteur |
Bericht |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4055 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2011 11:06 Topic: Unigarant/ANWB voert forse premie verhoging door
|
|
|
|
Beste MINI clubleden,
Onderstaand bericht las ik vanmorgen in een van onze vakbladen.
Unigarant voert forse premieverhoging autoverzekering door
De ANWB is een belangrijke belangenbehartiger voor automobilisten. Oud-minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings liet zelfs zijn besluit over het rekeningrijden van de mening van de ANWB-leden afhangen. Dan doe je het als belangenbehartiger goed. Als verkoper van verzekeringen en pechhulpverlening wordt de ANWB echter aan alle kanten voorbijgestreefd. Unigarant, het verzekeringsbedrijf van de ANWB, heeft bekendgemaakt dat de premie voor haar autoverzekeringen in 2011 tot 25 procent duurder wordt.
De forse prijsverhoging van Unigarant is een rechtstreeks gevolg van de hevige concurrentiestrijd in de markt voor autoverzekeringen. Onlangs maakte De Nederlandsche Bank (DNB) nog bekend dat een flinke meerderheid van de autoverzekeraars hun polissen onder de kostprijs verkoopt. Unigarant is de eerste die moet opgeven in de uitputtingsslag. De verwachting is dat binnenkort nog veel meer autoverzekeraars hun premie naar boven moeten gaan bijstellen. Vooral de goedkope internetverzekeraars zullen naar verwachting veel klanten moeten teleurstellen.
Ouderen niet meer gewenst
Dat Unigarant de premies noodgedwongen moet verhogen is jammer voor de ANWB-verzekerden en valt verder niemand te verwijten. Wat wel ronduit kwalijk is, is de forse premieverhoging die Unigarant voor de ouderen in petto heeft. Bestuurders boven de 70 jaar krijgen naast de reguliere stijging nog eens een extra verhoging van 20 procent opgelegd. Feitelijk zegt Unigarant daarmee tegen haar oudere klantenkring dat ze beter een andere verzekeraar op kunnen zoeken. Een zure appel voor wie jarenlang schadevrij heeft gereden en daarna als klant simpelweg niet meer gewenst is vanwege enkel de leeftijd.
Dieselrijders de dupe
Ook dieselrijders moeten verhoudingsgewijs meer gaan betalen. ANWB-klanten met een all-risk verzekerde benzine-auto betalen 7 procent meer, terwijl de dieselrijders een premieverhoging van 25 procent tegemoet zien. Wordt u volgend jaar 70 of ouder en rijdt u in een diesel? Voor Unigarant bent u daarmee direct tot persona non grata verklaard. Alstublieft. Voor nieuwe klanten van Unigarant gaan de prijzen per 1 februari in. De bestaande klanten merken het pas als hun polis na 1 maart verlengd wordt. De ANWB-verzekering is na één jaar overigens dagelijks opzegbaar.
gr.
floris |
|
| Naar boven |
|
 |
Ossie The Calendar Guy
Lid sinds: 23-9-2007 Berichten: 2812 Topics: 76 Thanks: 37 Thanked: 54 x in 48 Ber. Woonplaats: Oostzaan
|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2011 13:07 Topic:
|
|
|
|
Zo, dat is niet mis, tot 25% omhoog met de premie.
Toch vreemd dat ze gewoon dit op de consument verhalen terwijl ze toegeven dat ze de prijzenoorlog verliezen. Ik snap wel dat als de bodem is bereikt dat je kostprijs niet meer rendabel is, maar ga dan ook niet mee en blijf trouw aan je trouwe klanten!
Ik zie dat dit eerder het gevolg is van de afgelopen hevige winterse buien, waar menig automobilist een schuiver heeft gemaakt, die de kosten verhaald op zijn verzekeraar. En dit potje moet op een of andere manier aangevuld worden. Ook omdat de internet-verzekeraars zodanig lage premies hebben dat zij zelf in de problemen komen met het uitkeren hiervan (faillissementen).
Ook wat betreft die verhoging voor ouderen boven de 70 is pure discriminatie, daar gaan ze en hoop gezeur mee krijgen.
Deze doelgroep worden ook medisch gekeurd en maken minder schade op jaar basis dan jongeren tot 24jaar, lijkt me. Terwijl deze groep voor een groot deel bestaat uit ANWB-leden is dat echt van de zotte.
Waarom moeten de diesel rijders überhaupt meer premie betalen, omdat ze mee km's maken?
Wat heeft dit voor gevolgen voor de verzekerden die via jou zijn afgesloten, Floris? Wat doet Allianz met de premies?
Ik begrijp dat het interessant is om dit te posten, maar onder de noemer 'vakbladen' valt ook de Privé en de Story in mijn inziens.  |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4055 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2011 13:42 Topic:
|
|
|
|
Beste Ossie,
Nou onze vakbladen zijn geen Story en Prive hoor, wij hebben serieuze vakbladen die geen verhalen naar buiten brengen die niet waar zijn....
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om te zeggen dat ze niet mee hadden moeten doen met de prijzen oorlog want jij weet natuurlijk wel wat er dan gebeurt had geweest met het aantal klanten.
Wat Allianz doet is onbekend, op dit moment hanteren ze nog gewoon de huidige premies maar als er wijzigingen plaatsvinden weet je dat jullie het als eerste van mij horen.
Wat betreft de verhoging van de ANWB, de reden van de verhogingen heeft inderdaad te maken met de steeds lager wordende premies en vele schades in afgelopen winters.
Nu het signaal van DNB naar buiten is gekomen hebben veel verzekeraars dit bericht gebruik om een premie verhoging onderbouwd door te voeren dus je kan verwachten dat er echt nog vele gaan volgen.
Wat betreft de senioren premie, dit is al jaren zo en senioren zijn net zo'n grote risico groep als jongeren, dus vele schades zijn het gevolg van deze doelgroep.
Door de vele internetverzekeraars die eigenlijk de markt kapot gemaakt hebben door de lage premies heeft dit zover kunnen komen.
Maar dit is niet de eerste keer dat een soort gelijke situatie plaatsvind hoor, het is vaker gebeurd dat de premies tot een bodemniveau kwamen en daarna allemaal collectief verhoogd werden door onder andere slecht schadeverloop.
gr.
floris |
|
| Naar boven |
|
 |
Ossie The Calendar Guy
Lid sinds: 23-9-2007 Berichten: 2812 Topics: 76 Thanks: 37 Thanked: 54 x in 48 Ber. Woonplaats: Oostzaan
|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2011 20:04 Topic:
|
|
|
|
Het ging mij er meer om dat ik het verhaal zo eenzijdig vindt als je dit plaatst zonder enig onderbouwde argumenten. Je vertegenwoordigd Allianz en wilde graag juist weten wat je als antwoord hebt beschreven. De tekst van de eerste post lees ik ook letterlijk op andere (vak-)sites.
Verder een duidelijk verhaal, maar helaas onvoorkombaar dat premies uiteindelijk omhoog gaan. 
Laatst aangepast door Ossie op Vr Jan 14, 2011 20:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
peter
Lid sinds: 18-10-2005 Berichten: 5375 Topics: 81 Thanks: 13 Thanked: 79 x in 79 Ber. Woonplaats: Roelofarendsveen
|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2011 20:08 Topic:
|
|
|
|
Vandaag anwb/unigarant nog aan de telefoon gehad. De dame aan de telefoon wist nergens van...... Tuurlijk niet.
Het was wel genoeg reden voor de klant om onze (centraal beheer) verzekering te nemen.  |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
|
| Naar boven |
|
 |
Mini Poeper
Lid sinds: 13-1-2006 Berichten: 4135 Topics: 75 Thanks: 5 Thanked: 11 x in 11 Ber. Woonplaats: In die Heimat
|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2011 21:30 Topic:
|
|
|
|
Rare gang van zaken. Discriminatie van ouderen en de premie verhoging van diesels is al helemaal raar.
Prijzenoorlog: is dit de reden dat auto verzekeringen in NL lager liggen dan de Kfz-Versicherungen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Marcel Always Open Cabrio-King
Lid sinds: 6-5-2006 Berichten: 7055 Topics: 110 Thanks: 161 Thanked: 156 x in 150 Ber. Woonplaats: Pijnacker
|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2011 23:33 Topic:
|
|
|
|
Floris
Hoe wordt door een verzekeraar bij een jaarlijks doorlopende verzekering, de jaarpremie voor een volgend jaar bepaald? Ik dacht dat dit alleen te indexeren was voor prijscorrectie, en dan eventueel een bonus/malus trapje omhoog of omlaag adhv schadeverleden? En dus niet een geheel nieuwe premie berekend obv de fondsvorming en financieringsproblematiek van de verzekeraar?
Dus, zijn die hogere prijzen dus ook mijn reeds lopende verzekering of zijn ze alleen voor nieuwe verzekeringen die nu afgesloten worden?
Bedankt
Marcel |
|
| Naar boven |
|
 |
PepperWhite
Lid sinds: 18-6-2010 Berichten: 1494 Topics: 19 Thanks: 160 Thanked: 26 x in 26 Ber. Woonplaats: hoog en droog
|
Geplaatst: Za Jan 15, 2011 00:16 Topic:
|
|
|
|
Sow  gelukkig zit ik bij interpolis  |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
Geplaatst: Za Jan 15, 2011 10:03 Topic:
|
|
|
|
| Mini Poeper schreef: |
Rare gang van zaken. Discriminatie van ouderen en de premie verhoging van diesels is al helemaal raar.
Prijzenoorlog: is dit de reden dat auto verzekeringen in NL lager liggen dan de Kfz-Versicherungen? |
nou de senioren discriminatie speelt al wat langer en bij sommige verzekeraars zijn mensen die een hoop km rijden duurder uit, dit is bij allianz ook zo.
de kans op schade is inderdaad vele malen groter als je 30.000 km per jaar rijdt in vergelijk met 15.000.
waarom verzekeringen in dl duurder zijn weet ik niet misschien maar nl is volgens mij erg scherp ivm andere landen in europa. |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
Geplaatst: Za Jan 15, 2011 10:07 Topic:
|
|
|
|
| Marcel Always Open schreef: |
Floris
Hoe wordt door een verzekeraar bij een jaarlijks doorlopende verzekering, de jaarpremie voor een volgend jaar bepaald? Ik dacht dat dit alleen te indexeren was voor prijscorrectie, en dan eventueel een bonus/malus trapje omhoog of omlaag adhv schadeverleden? En dus niet een geheel nieuwe premie berekend obv de fondsvorming en financieringsproblematiek van de verzekeraar?
Dus, zijn die hogere prijzen dus ook mijn reeds lopende verzekering of zijn ze alleen voor nieuwe verzekeringen die nu afgesloten worden?
Bedankt
Marcel |
marcel,
de meeste verzekeraars hanteren gewiin jaarlijks dezelfde bruto premie.
de premie kan dan lager of hoger worden nav je bonus malus korting.
verzekeraars mogen en-bloc hun premies wijzigen maar meestal gebeurt dit per de contractsvervaldatum maar het mag zelfs ook tussentijds.
gr |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
Geplaatst: Za Jan 15, 2011 10:10 Topic:
|
|
|
|
[quote="PepperWhite"]Sow  gelukkig zit ik bij interpolis  [/quot
die kan dit net zo makkelijk volgende week doen hoor maar nu zit je nog "goed"..
weet dat IP zeker niet de voordeligste is dus als je eens is een scherpe offerte wil....
gr |
|
| Naar boven |
|
 |
PepperWhite
Lid sinds: 18-6-2010 Berichten: 1494 Topics: 19 Thanks: 160 Thanked: 26 x in 26 Ber. Woonplaats: hoog en droog
|
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe topics plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen
|
|