Lid sinds: 25-3-2010 Berichten: 3 Topics: Geen Thanks: 0 Thanked: 0 x in 0 Ber. Woonplaats: Oudenaarde
Geplaatst: Di Dec 21, 2010 19:10 Topic:
Voor leder onderhoud gebruik je best 2 producten. 1 cleaner & 1 conditioner.
Zo ga je eerst het leder van alle vlekken, vettigheid en gladheid ontdoen.
Na deze eerste stap moet het leder weer mooi mat en zacht zijn.
Daarna moet je hem gaan voeden. Dit kan je enkel doen nadat je de cleaner hebt gebruikt, anders trekt deze voeding er niet in.
De voeding is belangrijk om het leder te beschermen tegen uitdroging. De zon, de warmte en ook UV zijn allemaal factoren die je leder kunnen uitdrogen of zelf verkleuren.
Eens je leder droog is kan het gaan breken en dan krijg je die typische scheuren. Dus beter voorkomen dan genezen
De voeding zal in het leder dringen en mag geen vettige of glanzende vegen achterlaten. Dit houd het leder mooi spoel en beschermt het tegen UV en zon.
Vooral in een carbio is het héél belangrijk dit op regelmatige basis te doen, je leder wordt namelijk nog veel meer blootgesteld aan de zon en de warmte.
Hier is een videotje die het allemaal nog even uitlegt
Lid sinds: 30-12-2010 Berichten: 395 Topics: 22 Thanks: 7 Thanked: 11 x in 10 Ber. Woonplaats: Regio Delft
Geplaatst: Ma Jan 10, 2011 18:33 Topic:
Ik gebruik de Swissvax leathercare kit als het leer erg vuil is (gaat snel met een champagnekleurig interieur). Voor "tussendoor" gebruik ik Zaïno brothers leather cleaner en conditioner. Daarna ruikt de auto weer als een nieuwe auto met lederen bekleding.
Het leer gaat dan ook niet glimmen en blijft mooi soepel.
Lid sinds: 4-5-2010 Berichten: 95 Topics: 3 Thanks: 0 Thanked: 1 x in 1 Ber. Woonplaats: Kortrijk
Geplaatst: Di Jan 11, 2011 10:39 Topic:
thavipah schreef:
Ik gebruik de Swissvax leathercare kit als het leer erg vuil is (gaat snel met een champagnekleurig interieur). Voor "tussendoor" gebruik ik Zaïno brothers leather cleaner en conditioner. Daarna ruikt de auto weer als een nieuwe auto met lederen bekleding.
Het leer gaat dan ook niet glimmen en blijft mooi soepel.
Dat is inderdaad een super setje, die Swissvax Leathercare, in mijn ogen het beste! (ook wel het duurste )
Lid sinds: 3-3-2012 Berichten: 8 Topics: 3 Thanks: 0 Thanked: 0 x in 0 Ber.
Geplaatst: Ma Apr 16, 2012 22:48 Topic:
Leder behandelen, hoe
Wie kan me vertellen hoe ik het beste mijn lederen bekleding kan behandelen? Er zitten geen vlekken of scheurenin, maar ik wil graag preventief mijn stoelen behandelen.
Ik gebruik ook nivea, werkt prima! Ruikt nog eens lekker ook en is goed voor je handen. Je kan eventueel vooraf je zetels eens reinigen met sunlight zeep.
Echt de Swissvax lijn gebruiken hiervoor (cleaner (evt forte) en de conditioner). Kan niets anders zeggen dat het echt het beste spul wat er op dit moment verkrijgbaar is. Duur, maar echt dubbel en dwars waard.
Je mag geen nieuwe topics plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen