| Vorige topic :: Volgende topic |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Floor-is
Lid sinds: 30-12-2010 Berichten: 1648 Topics: 28 Thanks: 8 Thanked: 40 x in 39 Ber. Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 11:39 Topic: Floor-is' GP0064 en DS R53 [plaatjes P36]
|
|
|
|
We hebben een DS R53 en een GP thuis.
Eerst de DS R53 maar:
In december 2010 hebben we "de grijze" gekocht. Ze is in 2005 in Duitsland door een Amerikaanse soldaat gekocht, omdat het een Amerikaanse soldaat was die hem kocht, is hij in de Amerikaanse spec geleverd. Wat op zich best bijzonder is. De eerste eigenaar heeft er een paar dingetjes aan gedaan, maar niks echt schokkends. Vervolgens is hij ongeveer 7 maanden later in Nederland op kenteken gezet. De tweede eigenaar was een dame wiens vader een autogaragebedrijf heeft. Je zou denken dat dat goed nieuws is, maar het is niet bepaald de beste garagist die ik ooit tegen ben gekomen...
Ik heb de specificaties in februari van KIS gehad. Deze staan hieronder:
| Quote: |
BMW Klanten Informatie Service
Chassisno TL17989 COOPER S USA
Productiedatum 20051103
Prijsdatum 20051109
Cylinder Inhoud 1598
Transmissie Handgeschakeld
Vermogen (kW) 120
Gewicht 1115
Brandstof Benzine
Energielabel G
RE33 COOPER S USA
871 Dark Silver metallic
S4PN Cloth Space Silver/Pantherblack
01CA Selectie CO2 (Intern)
210 DSC III
02TA Limited Slip Differential (LSD)
369 Lichtmetalen wielen S-Spoke, 17"
383 Dak en spiegelkappen in zwart
403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
428 Gevarendriehoek en verbanddoos
450 Zithoogteverstelling passagierzetel
520 Mistlampen voor
522 Xenon lampen voor dimlicht
550 Boordcomputer (compact)
609 Navigatiesysteem Professional
645 Radiocontrole US
650 CD frontloader
674 Harman-Kardon sound system
692 Voorbereiding voor CD wisselaar
863 Dealergids
880 Boordliteratuur Engels
895 Extra ventilatie
08SP CO2 sturing (Intern)
925 Transportbeveiliging |
Er zijn een paar dingen anders aan de Amerikaanse Mini's:
- Radiocontrole US -> Betekent geen 96.8FM
- De wielbogen hebben van die mooie reflectoren met een lampje erin
- Optie 895 is anders, in verband met hogere te verwachten temperaturen (Texas enzo)
- De schakelaar voor de mistlampen zit een lampje op. Er is maar één schakelaar bovendien (dus niet een losse voor voor en achter)
- De reflector aan de binnenzijde van de deuren is niet oranje, maar wit.
- De plaatsing van de Xenon-besturing zit op een andere, nog te ontdekken, plaats en niet achter het handschoenenvak!
De eerste eigenaar heeft wat mij betreft dom gehandeld door niet voor een Chili te kiezen, maar heeft gelukkig wel de stoelen en achterbank vervangen door exemplaren met leer. Bovendien heeft hij de wielbogen laten spuiten in de kleur van de auto. Dat heb ik gelukkig weer ongedaan gemaakt
De tweede eigenaar was helaas niet zo zuinig met de auto, ze kon in ieder geval niet echt parkeren. Alle velgen hadden wel wat schade, ook een wielboog was beschadigd en de voorbumper en grille zijn niet meer origineel. De auto is dark silver, maar de bumper was een Indy Blue versie en de grill rood, die zijn beide overgespoten.
De tweede eigenaar heeft de stuurbekrachtigingspomp vervangen, inclusief bedrading, maar is 'vergeten' om de stuurbekrachtigingsventilator terug te plaatsen. Ook is de kompressor vervangen door een exemplaar van WayMotorWorks. (YES!)
Toen ik de auto kocht waren er bovendien wat mankementen:
- Kapotte fuseekogel op de draagarm rechts voor
- Schijven voor moesten worden vervangen
- Multiriem-spanner en omlooprol moesten worden vervangen
- Handremkabel links-achter schuurt tegen de hoogtemeter van de Xenons
- Bergen rammeltjes en trillinkjes die verholpen moesten worden
Inmiddels heb ik er al een paar dingetjes aan gedaan:
- Ruitenwissers vervangen door earoblades
- Complete draagarm rechtsvoor, inclusief fuseekogels en draagarmsteun vervangen (met Dave's pa op de klusdag)
- JCW remmen gekocht van MartinG
- Nieuwe tarox schijven en blokken (voor) geplaatst, want de schijven waren toch eigenlijk wel op.
- Navigatie van update voorzien, zowel firmware als kaarten
- ITG filtertje geplaatst (inmiddels er weer uit)
- Leer gereinigd (was nog nooit gedaan, dat was goor) en natuurlijk weer ingevet
- S-Spokes vervangen door gebruikte van wildeke
- Runflats vervangen door Falken Ziex 912's in 215/40 R17
- Sluiting motorkap rechts-voor gefixt, die was krom
- Amerikaanse cupholder verwijderd, lelijk onding
- Nagenoeg alle trillingen en rammeltjes weten te verwijderen
- Kentekenplaathouders vervangen door blanco's
- Cravenspeed CAI. Een b*tch om te installeren, bedankt nog Hans en Hans!
- PlayMini uitlaat, van Coen overgenomen
- Nieuwe JCW bougies
- Olie en filtertjes verversen
- Rollen en tunen bij Klaas (193,2pk, 225Nm)
- Bootbox van Daveke
- Meegespoten wielbogen vervangen door blanco's
- Onderzijde voorbumper vervangen door blanco
- Coenmod achterlichten
- Joeymod voorlichten
- Grill matzwart
De GP
Mini Cooper S John Cooper Works GP (0064)
Door Ekris geleverd, ik ben de 2e eigenaar.
Kleur: Thunder Blue met Pure Silver dak
Geleverd: 09-2006
Achteraf geplaaatst:
- Janspeed spruitstuk met racecat
- JCW leer-leer stuur
- KW V1 schroefset
- Dave.F CAI (moet nog ingebouwd)
- JCW Chrome veerpootbrug (voorzijde)
- Buitenzijde: mat zwarte buitenspiegels en luchthappers (inserts achter moeten nog gedaan)
- Interieur: Mat zwart dashboard, downtubes, tellerringen, cupringen, handrem etc.
- Coenmod achterlichten
- Zwarte beltline
- 5mm spacers (voorzijde) met zwarte bouten
- Korte antenne
- Slotbouten (alleen achter gemonteerd)
- Bosch aeroblades
Heb natuurlijk alle originele onderdelen nog:
- Spruit
- Stuur
- Buitenspiegel-kappen
- Dashboard, downtubes etc. etc.
- Originele onderstel
- Originele achterlichten
- Originele Antenne
Fabrieksopties:
Chassisno TF75662 COOPER S JCW GP
Productiedatum 20060822
Prijsdatum 20060824
Cylinder Inhoud 1598
Transmissie Handgeschakeld
Vermogen (kW) 160
Gewicht 1050
Brandstof Benzine
Energielabel G
Code Omschrijving
RE91 COOPER S JCW GP
A64 Thunder Blue metallic
T6PN Leather Gravity Pantherblack/Pantherblack
01CA Selectie CO2 (Intern)
210 Dynamische Stabiliteits Controle (DSC III)
249 Multifunctioneel stuurwiel
255 Leder sportstuurwiel
02TA Limited Slip Differential (LSD)
03AL John Cooper Works Kit
420 Extra getint glas achter
423 Velours matten
427 Interieurpanelen in hoogglans zilver
450 Zithoogteverstelling passagierzetel
494 Elektrisch verwarmde voorzetels
04AA Hemelbekleding Anthracite
04FA Recaro sportstoelen
530 Airconditioning
550 Boordcomputer (compact)
563 Uitgebreid verlichtingspakket
05DA Deactivering passagiersairbag
650 CD frontloader
657 Radio Boost
736 Extra sleutel met afstandsbediening
785 Individual witte knipperlichten
868 Nederlandse taalversie
895 Extra ventilatie
08SP CO2 sturing (Intern)
Plannen
1. Op dit moment is het interieur geplasti-dipped. Komend weekeinde haal ik een nieuwe set downtubes, pookjes (licht, ruitenwissers) en op twee na alle ringen. Die gaan, samen met de extra set spiegel-covers en de handrem-greep naar de spuiter om ze mat-zwart te laten spuiten.
2. Bumper-inserts achter worden zwart (niet langer sparkling silver dus)
3. Ik ga nog iets met de wielen doen, maar ben er nog niet helemaal uit wat.
4. Dak wil ik zwart, zal een wrap worden (dan moet er wel een nieuwe -originele- sticker gekocht en een nieuwe rode )
5. Ik heb een Dave.F CAI gekocht, ofwel die gaat er in of ik ga de JCW-box deflappen
De rest houd ik lekker geheim 
Laatst aangepast door Floor-is op Zo Mei 06, 2012 16:51, in totaal 28 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
Daveke
Lid sinds: 14-7-2009 Berichten: 4612 Topics: 99 Thanks: 5 Thanked: 65 x in 64 Ber.
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 11:45 Topic:
|
|
|
|
Floris, heb je al zo'n deksel geregeld? |
|
| Naar boven |
|
 |
Floor-is
Lid sinds: 30-12-2010 Berichten: 1648 Topics: 28 Thanks: 8 Thanked: 40 x in 39 Ber. Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 11:48 Topic:
|
|
|
|
Nein, moet ik nog doen. Het mooiste zou zijn als ik met iemand die een DS cooper heeft kan ruilen, dan hoeft er immers niet gespoten te worden
Moet ook nog op zoek naar een sleepring en de bekabeling om de multifunctie-shizzle van het stuur te fixen. Schijnt VDG wel te hebben liggen  Hetzelfde trouwens voor de bekabeling en bediening voor de verwarmde zetels.
Laatst aangepast door Floor-is op Vr Jul 01, 2011 11:50, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
JunkyXL
Lid sinds: 12-8-2009 Berichten: 5481 Topics: 100 Thanks: 33 Thanked: 48 x in 48 Ber. Woonplaats: Almelo
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 11:48 Topic:
|
|
|
|
mooie auto en al aardig wat werk verzet zeg !!
veel plezier met je ried!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Floor-is
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 11:56 Topic:
|
|
|
|
Dank, dank. Op de een of andere manier vind ik het allemaal wel meevallen, maar er zit al wel een bommetje duiten in als ik zo ga rekenen. Na aanschaf toch al snel over de €1.500 denk ik zo. Komende week komt daar nog eens dik €1.000 bij  |
|
| Naar boven |
|
 |
Woosh! The Transporter
Lid sinds: 27-10-2009 Berichten: 10887 Topics: 76 Thanks: 377 Thanked: 109 x in 108 Ber. Woonplaats: Vleuten
|
|
| Naar boven |
|
 |
mini cabrio
Lid sinds: 13-5-2009 Berichten: 7359 Topics: 31 Thanks: 148 Thanked: 182 x in 176 Ber. Woonplaats: Hoofddorp
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 12:26 Topic:
|
|
|
|
ziet er inderdaad al erg goed uit zo  je bent er al lekker mee bezig zo
geniet er van! |
|
| Naar boven |
|
 |
Tijntjuh
Lid sinds: 27-10-2010 Berichten: 1517 Topics: 24 Thanks: 6 Thanked: 18 x in 18 Ber. Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 12:35 Topic:
|
|
|
|
Mooie fiets!!
Lekker kleurtjuh ook  |
|
| Naar boven |
|
 |
GreyCooperS Forum Junky
Lid sinds: 1-8-2009 Berichten: 15950 Topics: 156 Thanks: 46 Thanked: 239 x in 234 Ber. Woonplaats: Rijswijk
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 12:45 Topic:
|
|
|
|
Goed bezig en idd al een aardig lijstje zo
Mooie modlijst nog in het verschiet. Opvallend dat je luist een klepje wil ipv een dop, terwijl er zoveel zijn die het juist ongekeerd doen op hen one of cooper ...beetje sleeper idee  |
|
| Naar boven |
|
 |
MartijnGizmo
Lid sinds: 8-3-2011 Berichten: 2448 Topics: 13 Thanks: 29 Thanked: 50 x in 50 Ber. Woonplaats: Groningen
|
|
| Naar boven |
|
 |
Shag De Scheurende Rechter
Lid sinds: 27-6-2009 Berichten: 5038 Topics: 56 Thanks: 51 Thanked: 121 x in 121 Ber. Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 14:07 Topic:
|
|
|
|
leuk dat je de geschiedenis kent, toch altijd wel interessant om te weten! Mooie auto met al de nodige aanpassingen !!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Floor-is
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 16:51 Topic:
|
|
|
|
En toen had ik een nieuwe wielnaaf gekocht. Niet omdat het nou zo mooi is om een nieuwe te hebben, of omdat er een lager stuk was of misschien zelfs omdat ik gewoon zin had om te klussen. Nee, helaas!
Vanmiddag de remschijven van kant gewisseld, zaten heel tof verkeerd om  Bij het terugplaatsen van het linkervoorwiel is er iets in de schroefdraad van een wielbout terecht gekomen. Niet gezien natuurlijk, tot dat ik met de luchtsleutel de boel weer vast wilde zetten
Resultaat: schroefdraad in de naaf stuk, wielbout gesloopt. Nieuwe naaf heb ik inmiddels gekocht (bijna €140 ex BTW), morgen ga ik de boel monteren, zal wel een lekkere klus zijn :/
Heb gelijk een setje slotbouten gescoord, twee nieuwe wielbouten omdat ik een paar verschillende heb en er vanaf wil en nieuwe rubbers om de nieuwe uitlaat in op te hangen 
Laatst aangepast door Floor-is op Vr Jul 01, 2011 18:18, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
cooperbol
Lid sinds: 6-9-2009 Berichten: 1424 Topics: 7 Thanks: 0 Thanked: 68 x in 67 Ber. Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 17:05 Topic:
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
Floor-is
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 23:18 Topic:
|
|
|
|
Vanavond vlak voor 20:00 de Mini naar 'de Turk' (zo wil hij genoemd worden, mij niet boos aankijken!) gebracht. Die had eigenlijk pas over drie weken tijd, wilde dan wel korting geven, zou het €50 zijn voor het vervangen van de naaf. Enig onderhandelen verder heeft hij vanavond nog de naaf vervangen, de olie ververst, nieuw oliefiltertje er in gestopt, wielbouten erop gezet en empassent ook de auto nog gewassen (met de hand). Net voor 22:00 was hij klaar, moest €100 achterlaten...
De berekening voor mij was ongeveer als volgt:
- 3 uur brug huren, met gereedschap en olie-afvoer enzo kost me ongeveer €70
- waarschijnlijk had ik de hulp van de garagist nog even nodig om de oude naaf te verwijderen of te helpen bij het vastzetten van de nieuwe. Dan moet je 30min arbeid lappen en dat kost €30
Nu was ik hetzelfde kwijt, maar dan zonder vieze handen
/me happy camper  |
|
| Naar boven |
|
 |
GreyCooperS Forum Junky
Lid sinds: 1-8-2009 Berichten: 15950 Topics: 156 Thanks: 46 Thanked: 239 x in 234 Ber. Woonplaats: Rijswijk
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2011 23:30 Topic:
|
|
|
|
goed bezig
En mooi opgelost voor een leuke prijs! |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe topics plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen
|
|