Ik heb er dacht ik al een topic over voorbij zien komen, maar ik ga ook! Zaterdagavond heen knallen, hotel om de hoek is al geboekt en zondags vroeg al binnenstappen... Alles bekijken en s avonds naar huis
Wel op zondag en wel de laatste... dus misschien is het dan rustiger, of juist totaal niet... maar dat gaan we ondervinden, agenda liet niet anders toe!
Tis eigenlijk gewoon TE groot voor een dag, dus ik ga heel wat skippen waar ik niet langs hoef.. Koreanen enzo heb ik weinig mee dus daar loop ik niet, of heel snel, langs...
VW stand is 9000m2 dus groot en ook Mercedes pakt op de IAA altijd aardig uit!
MINI natuurlijk ook uitgebreid bekijken!
Wat ik ga doen is van te voren goed bekijken waar ik echt heen wil en daar een soort van route maken welke we gaan lopen....
Studententip; als je je studentenkaart laat zien krijg je korting
Ohja nog een tip; koop , indien mogelijk, (de dag) van te voren alvast een kaartje als je niet via internet besteld.. dan hoef je sochtends niet in een rij te staan
nog een toevoeging. Sommige hallen/stands zijn drukker dan andere.
Als je dan in het weekend gaat, zorg dat je 's ochtends begint met de stands van Fiat, Ferrari, Mini, Bmw , Mercedes, Alfa tussen 12 en 15 uur is het daar echt zo verschrikkelijk druk.
Helaas gaat dat niet lukken... Ik had nog wel wat kunnen schuiven, maar voor m'n maat waarmee ik ga was dat niet mogelijk.....
Dus of zondag of helemaal niet....
Maargoed, deze week en volgende week eens de ''route'' bedenken
Dat punt van die hallen wordt meegenomen, thanks!
Nog een dingetje, Frankfurt is zo'n Umweltzone-stad, dat houdt in dat je zo'n milieusticker moet hebben....
Nu rijden we met de auto van m'n maat, maar das een auto van de zaak,e n hij weet niet welke dat wordt... Hoe en waar kun je dan zo'n sticker het beste regelen?
Tankstations in DLD? Zaterdagavond?
Lid sinds: 30-8-2008 Berichten: 6113 Topics: 60 Thanks: 4 Thanked: 64 x in 64 Ber. Woonplaats: Mortsel, Antwerpen
Geplaatst: Zo Sep 11, 2011 21:51 Topic:
Ah flut*, ja, die umweltsticker..
IAA schreef:
Das IAA-Messegelände liegt in der Umweltzone, die seit dem 01.10.2008 in Frankfurt eingerichtet ist. Ausgenommen davon sind die IAA-Besucher-Parkplätze und das Messe-Parkhaus Rebstock: Sie können über die Autobahn-Abfahrt Rebstock mit Fahrzeugen ohne Umweltplakette angefahren werden. Über die Messe hinaus ist Fahren innerhalb der Umweltzone in Frankfurt nur mit Umweltplakette möglich. Der VDA kann keine Plaketten ausstellen und keine Ausnahmeregelungen vereinbaren.
Nu, wij zitten wel in een hotel meer in het centrum, dus die sticker zal wel nodig zijn. Probleem is inderdaad dat wij ook nog niet weten met welke wagen we gaan.
Wij gaan zaterdag heen rijden, nog ff gezellig de stad in en zondagochtend vroeg naar daar.
Tickets zijn al aangekocht dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.
iPad en iPhone-apps en dergelijke meer zijn al gedownload, zullen idd ff een route ineenvijzen en naar de belangrijkste stands gaan.
Laatst aangepast door GeoBem007 op Do Sep 15, 2011 12:22, in totaal 1 keer bewerkt
Je kunt de Umwelt Sticker ook ophalen bij een TUV keuringsstation.
Toevallig zit er een in Apeldoorn. (helaas een ander kan hem niet meenemen)
Kijk anders even op www.tuv-nord.nl
Eentje aanschaffen is altijd makkelijk.
De sticker is onbeperkt geldig voor je auto. (kenteken)
Ik heb de sticker op een soort folie geplakt en als ik naar Duitsland ga plaats ik hem tegen de ruit,
dan hoef ik er namelijk niet altijd mee te rijden.
PS. ik ga net als Marcel zondag alvast heen, maandag de beurs en s'avonds weer terug.
@Wim
Bedankt!
Het probleem is dat we pas enkele dagen van te voren weten welke auto we mee kunnen nemen en daarna geen tijd hebben om zo'n sticker aan te vragen
En hier over de grens zit ook wel zo'n station heb ik uitgevonden, das dichterbij...
Vandaar de vraag of je zo'n ding ook nog 's avonds kunt kopen bij een tankstation onderweg oid??...
Ooit iets gelezen dat iDarkDesign dat ook heeft ondervonden met een tripje naar Duitsland, alleen kan ik het niet terugvinden...
Vannacht thuisgekomen van 3 dagen IAA, behalve de Civic-intro in een hotel op maandagavond ben ik alleen in de VAG-hal (en bij Audi) geweest. De rest van de tijd video zitten editten op een door ons geconfisqueerde tafel in het Skoda-paviljoen...
Voor een eerste indruk (grotendeels door mij geëdit (tot dinsdagochtend 06:00), samen met collega's gefilmd):
Je mag nieuwe topics plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen