| Vorige topic :: Volgende topic |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Woosh! The Transporter
Lid sinds: 27-10-2009 Berichten: 10887 Topics: 76 Thanks: 377 Thanked: 109 x in 108 Ber. Woonplaats: Vleuten
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 14:54 Topic: Verzekeraars checken social media
|
|
|
|
ik vond dit artikel bij Autoblog, over een royement dat Aegon uitvoerde op basis van foto's op facebook...
lijkt me toch zorgwekkend dat een verzekeraar zomaar een verzekering op kan heffen op basis van foto's die op een social media page staan..
misschien kan Floris hier wat meer informatie over verschaffen?
sowieso is dit denk ik iets om in de gaten te houden en goed om te weten.... |
|
| Naar boven |
|
 |
Ivo
Lid sinds: 7-1-2006 Berichten: 6936 Topics: 61 Thanks: 8 Thanked: 180 x in 178 Ber. Woonplaats: Enschede
|
|
| Naar boven |
|
 |
P5ycH0
Lid sinds: 1-10-2010 Berichten: 2299 Topics: 21 Thanks: 18 Thanked: 38 x in 37 Ber. Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 15:33 Topic:
|
|
|
|
Wat een verhaal man ....
Ga je juist naar een circuit toe om de normale zondagsrijders niet lastig te vallen, krijg je dit !!
Laat me raden, de contact persoon bij AEGON werkt nu bij Soerel als bedrijfsleider....... |
|
| Naar boven |
|
 |
Woosh! The Transporter
Lid sinds: 27-10-2009 Berichten: 10887 Topics: 76 Thanks: 377 Thanked: 109 x in 108 Ber. Woonplaats: Vleuten
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 15:36 Topic:
|
|
|
|
hahaha, zou me niets verbazen Tycho
nou is Floris natuurlijk niet de verzekeraar, maar de tussenpersoon, dus ik ga ervanuit dat hij zijn klanten zal beschermen en eventueel hiervoor zal behoeden..
maar ik vond het een bijzonder verhaal en vond het zeker de moeite waard om even te melden.. |
|
| Naar boven |
|
 |
peter
Lid sinds: 18-10-2005 Berichten: 5380 Topics: 81 Thanks: 14 Thanked: 79 x in 79 Ber. Woonplaats: Roelofarendsveen
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 15:41 Topic:
|
|
|
|
Ben ik blij dat ik geen enkele social media account heb!
Sterker nog, ik weet pas sinds een paar maanden wat FB betekend...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Woosh! The Transporter
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 15:53 Topic:
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
Shag De Scheurende Rechter
Lid sinds: 27-6-2009 Berichten: 5038 Topics: 56 Thanks: 51 Thanked: 121 x in 121 Ber. Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 16:55 Topic:
|
|
|
|
Autoblog geeft een beetje vertekend beeld, als je op die link klikt (bron) en de mail leest staat er: "Het blijkt dat de auto niet alleen gebruikt wordt voor woon- werkverkeer maar ook voor straatraces. Dit is voor de maatschappij een reden om de polis op te zeggen".
En dit is inderdaad houdbaar, of denkt men dat straatrace ongevallen onder de reguliere verkeersdeelnemerspolis vallen??
Of het bewijs voldoende is weet ik zo 123 niet, dat is vraag 2. De manier waarop is wel knudde maar daar is wel tegen in beroep te gaan natuurlijk, ookal stelt de mij van niet. Zou wat zijn als ze zo ff een oordeel kunnen vellen en dat je dit maar moet accepteren
Als ze hard kunnen maken dat de auto wordt gebruikt in straatraces hebben ze gewoon gelijk. Noem mij eens één reguliere verzekeraar die straatracers dekt...  |
|
| Naar boven |
|
 |
Woosh! The Transporter
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 17:00 Topic:
|
|
|
|
Zo staat het ook in het Autoblog artikel he
gaat er gewoon om dat ze op basis van een vermoeden (door foto's van andere auto's op zijn facebook page die op het circuit staan) de polis opzeggen..
er is geen bewijs of foto's dat deze auto ook op het circuit staat of dat er straatraces mee gereden worden..
als alles op basis van vermoedens gaat, dan zou de rechtgang een stuk sneller gaan denk ik  |
|
| Naar boven |
|
 |
Ivo
Lid sinds: 7-1-2006 Berichten: 6936 Topics: 61 Thanks: 8 Thanked: 180 x in 178 Ber. Woonplaats: Enschede
|
|
| Naar boven |
|
 |
Shag De Scheurende Rechter
Lid sinds: 27-6-2009 Berichten: 5038 Topics: 56 Thanks: 51 Thanked: 121 x in 121 Ber. Woonplaats: Nijmegen
|
|
| Naar boven |
|
 |
P5ycH0
Lid sinds: 1-10-2010 Berichten: 2299 Topics: 21 Thanks: 18 Thanked: 38 x in 37 Ber. Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 18:11 Topic:
|
|
|
|
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn hele andere dingen.
En om in dit geval je gelijk te halen kan een heleboel centjes kosten aan advocatuur e.d. .... |
|
| Naar boven |
|
 |
MartijnGizmo
Lid sinds: 8-3-2011 Berichten: 2448 Topics: 13 Thanks: 29 Thanked: 50 x in 50 Ber. Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Di Nov 01, 2011 18:32 Topic:
|
|
|
|
Ik film zelfs wel eens op een circuit, dus doe ik ook aan straatraces... EUH, JOAH!!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Sven
Lid sinds: 5-3-2008 Berichten: 12342 Topics: 64 Thanks: 18 Thanked: 115 x in 115 Ber. Woonplaats: Enschede
|
Geplaatst: Wo Nov 02, 2011 02:06 Topic:
|
|
|
|
Ik ''schrok'' er ook van toen ik het vanmorgen las.... wat een brutaliteit ook...
Ook omdat ik las dat hij met andere auto's straatraces doet hij het DUS ook wel met deze auto zal doen en hem daarom eruit kicken.....
Ik snap wel dat ik tijdens een straatrace niet verzekerd ben, maar als je daarmee klaar bent en rustig terug naar huis rijdt en dan onderweg op de openbare weg een ongeluk krijg? Dan zou je toch gewoon verzekerd moeten zijn? Of is dit een hele kromme gedachte? |
|
| Naar boven |
|
 |
Woosh! The Transporter
|
Geplaatst: Wo Nov 02, 2011 10:47 Topic:
|
|
|
|
Wat ik niet begrijp is dat ze hem eruit gooien om het feit dat hij met eerdere auto's op circuits reed en ze daaruit de conclusie trekken dat hij dan maar aan straatraces doet met deze, omdat er geen foto's van zijn op een circuit
Erg veel moeite voor iets wat wel eens helemaal niet waar kan zijn..... |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4055 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
Geplaatst: Wo Nov 02, 2011 11:00 Topic:
|
|
|
|
had gisteren een cursus dus zag net dit topic pas..
Ook verzekeraars houden inderdaad het hele sociale media verhaal in de gaten.
Als voorbeeld te noemen het verzekeren van auto op naam van ouders terwijl de kinderen de eigenaar zijn.
Dit fenomeen wordt om 1 reden gedaan en dat is vanwege premie ontduiking en da wordt gezien als fraude.
Als er blikschade van 500 euro is zal een verzekeraar geen onderzoek instellen maar als er nou eens is letselschade is van € 300.000,-- en ze komen er middels social media achter de de zuurstok gekleurde met spoilers behangen auto niet van iemand uit geboortejaar 1965 is maar uit 1991 dan bestaat er een grote kans dat een verzekeraar een onderzoek gaat instellen.
Als daar uit blijkt dat er fraude is gepleegd tijdens de aanvraag zou het nog wel eens is zo kunnen zijn dat de verzekeraar de volledige schade gaat verhalen op de verzekerde...
Wat betreft het verhaal van Aegon, een polis royeren omdat blijkt dat iemand op een circuit rijdt vind ik nogal vergaan maar aan de andere kant is het deelnemen aan snelheidswedstrijden bij alle verzekeraars uitgesloten.
Jullie willen niet weten hoe vaak het is voorgekomen dat iemand tijdens een rond op zandvoort schade rijdt en heel toevallig een week later een paaltje raakt op het parkeer terrein van een supermarkt.
Het gaat op dit moment bij de autoverzekeraars niet echt heel goed, lees mijn eerder geplaatste berichten over DNB, dus wat je nu gaat zien is dat de verzekeraar gewoon de risico's goed gaat afwegen.
Is bekend dat je aan de vrije dagen meedoet op zandvoort zou het best wel eens is voor kunnen komen dat je je dan niet kan verzekeren bij sommige partijen.
Ik weet dat het vergaande beslissingen zijn maar dit is wel een beetje de tendens die we zien in verzekeringsland.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat wij als kantoor nog niet een dergelijk geval hebben meegemaakt dat een verzekeraar een onderzoek gaat instellen naar bijvoorbeeld de eigenaar van een auto.
Maar aan de andere kant moet je het een verzekeraar het niet te gemakkelijk maken door allemaal mooie foto's te plaatsen van rondje op de ring en al helemaal niet als je je auto daar kort rijdt..
gr.
floris |
|
| Naar boven |
|
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe topics plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen
|
|