| Vorige topic :: Volgende topic |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Maaij King of the Groupbuy
Lid sinds: 21-10-2005 Berichten: 9447 Topics: 233 Thanks: 17 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Venlo
|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 21:46 Topic: Skiën: Wat mee te nemen??
|
|
|
|
Hoi,
Eind januari gaan we 3 dagen skiën in oosterijk. Woensdag nacht vertrekken en zondag avond terug.
Is voor mij de 1ste keer
Weet echt niet wat ik allemaal mee moet nemen:
Ski's, schoenen en stokken ga ik huren.
De rest wat ik denk nodig te hebben:
- Ski Jas
- Ski broek
- Muts
- Ski sokken (Hoeveel??)
- Zonnebril
- Zonnebrand
- Sjaal
- Handschoenen
- Thermo ondergoed
Moet ik tussen thermo ondergoed --> Skipak nog wat aan doen?
Voor de rest weet ik niet of ik de volgende dingen wel of niet mee moet nemen:
- Helm??
- Skibril??
Ben ik voor de rest nog iets vergeten??
Volgens mij hier wel mensen die regelmatig op wintersport gaan dus wie kan mij helpen??
Thanks
Maaij |
|
| Naar boven |
|
 |
GeoBem007
Lid sinds: 30-8-2008 Berichten: 6113 Topics: 60 Thanks: 4 Thanked: 64 x in 64 Ber. Woonplaats: Mortsel, Antwerpen
|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2012 22:05 Topic:
|
|
|
|
Helm en skibril zou ik zeker doen. Ik heb er al genoeg zien vallen en als je ziet wat die helm hun behoed heeft..
Skibril is zeeeer handig als je in (hevige) sneeuw op de latten staat.
Ski sokken zal 2 paar voor jou wel voldoende zijn, als je echt 'gek' wilt doen neem je gewoon een paar per dag mee
Vergeet geen goede lippenbalsem en gezond verstand  |
|
| Naar boven |
|
 |
Marcel Always Open Cabrio-King
Lid sinds: 6-5-2006 Berichten: 7060 Topics: 110 Thanks: 161 Thanked: 156 x in 150 Ber. Woonplaats: Pijnacker
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 08:53 Topic:
|
|
|
|
heel veel geld
en lipbalsem die tegen UV kan
warmte zit in laagjes dus je moet twee van die dunne fleecetruitjes mee. |
|
| Naar boven |
|
 |
frankie
Lid sinds: 31-7-2006 Berichten: 6968 Topics: 100 Thanks: 46 Thanked: 65 x in 56 Ber. Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 11:53 Topic:
|
|
|
|
Ligt ook een beetje aan de temperatuur. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik vrijwel nog nooit een thermo (lange) onderbroek heb aangehad met skiën. Wel een thermo hemd. Soms is de temperatuur zo dat het bij het thermohemd en de ski jas blijft, soms doe ik er nog een skitruitje bij aan. Maar meer is het nooit.
Voor wat betreft de bril, ook een (ski)zonnebril met wisselbare glazen is prettig. Met een setje donkere en oranje glazen erbij heb je voldoende voor wisselende omstandigheden.
Verder, winterbanden en sneeuwkettingen....
Wat me wel direct opvalt, je gaat maar voor een korte periode. Wanneer verwacht je voor de eerste keer op de skies te staan? Persoonlijk, zou ik op de dag van aankomst nóóit meteen gaan skiën, zeker niet als je zelf 's-nachts ook gereden hebt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dennisvdh
Lid sinds: 15-7-2011 Berichten: 608 Topics: 11 Thanks: 0 Thanked: 13 x in 13 Ber. Woonplaats: Breda
|
|
| Naar boven |
|
 |
frankie
Lid sinds: 31-7-2006 Berichten: 6968 Topics: 100 Thanks: 46 Thanked: 65 x in 56 Ber. Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 13:22 Topic:
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
Bicky
Lid sinds: 16-8-2011 Berichten: 77 Topics: 6 Thanks: 0 Thanked: 2 x in 2 Ber. Woonplaats: Brussel
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 15:47 Topic:
|
|
|
|
Zonnecréme!
Zelf doe ik ook altijd een thermisch lange broek aan, is altijd warm en als je eens neerzit in de sneeuw voel je die koude niet doordringen aan je benen/zitvlak  Is ook leuker de dag nadien, als je skibroek nog wat nat is! |
|
| Naar boven |
|
 |
Woosh! The Transporter
Lid sinds: 27-10-2009 Berichten: 10887 Topics: 76 Thanks: 377 Thanked: 109 x in 108 Ber. Woonplaats: Vleuten
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 16:53 Topic:
|
|
|
|
Ik zou iemand meenemen die wel kan skien  |
|
| Naar boven |
|
 |
crossbytje
Lid sinds: 4-9-2007 Berichten: 838 Topics: 55 Thanks: 3 Thanked: 2 x in 2 Ber. Woonplaats: Kortrijk
|
Geplaatst: Do Jan 05, 2012 22:48 Topic:
|
|
|
|
Als je een goede skibroek hebt die geen water opneemt is die zeker droog de dag nadien. Ik heb geen thermisch ondergoed en doe enkel gewoon ondergoed + de skibroek aan. Wind- en waterdicht.
Bovenaan enkel een t-shirt en daarboven de skivest, opnieuw wind- en waterdicht. (Bij mij zit er een elastiek in langs binnen die ervoor zorgt dat de wind niet onder je vest je bovenlichaam afkoelt. Indien slecht weer en erg koud durf ik wel een trui aan te doen ook.
Warmte zit niet in laagjes, wél in lucht! Een nauw aansluitende broek of vest is niet goed, beter net iets te wijd dan net te smal.
met 1 paar skikousen kun je wel 2 a 3 dagen doen, hang ze wel open na het skiën zodat ze droog zijn. Zeker ook doen met handschoenen waarin je gezweet hebt (of sneeuw gevangen na een val). Niks zo ambetant dan 's ochtends nat gerief te moeten gebruiken.
zoals vermeld lipbalsem, best speciaal voor het skiën.
Een muts die groot genoeg is zodat ze ook je oren goed bedekt, bij slecht weer is het vooral je gezicht dat (nat en) koud is, een skibril is wel handig.
Zorg ook voor voldoende droge doekjes zodat je een aandampende skibril terug droog krijgt.
Eén van de beste tips hierboven is iemand die kan skiën!
Verder veel plezier!
Oostenrijk is wel ver voor slechts 3 dagen, een ganse nacht rijden is echt niet ideaal. Eerst rijden en dan skiën is eventueel nog te doen, omgekeerd is echter niet aan te raden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Lid sinds: 6-5-2006 Berichten: 7060 Topics: 110 Thanks: 161 Thanked: 156 x in 150 Ber. Woonplaats: Pijnacker
|
|
| Naar boven |
|
 |
Berthil Site Admin
Lid sinds: 16-10-2005 Berichten: 12357 Topics: 417 Thanks: 180 Thanked: 153 x in 143 Ber. Woonplaats: Sittard
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 02:18 Topic:
|
|
|
|
Flügel?  |
|
| Naar boven |
|
 |
JJJJ
Lid sinds: 11-11-2009 Berichten: 1107 Topics: 22 Thanks: 8 Thanked: 39 x in 39 Ber. Woonplaats: Culemborg
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 10:13 Topic:
|
|
|
|
paspoort/identiteitskaart, autopapieren (ben er wel eens aan het eind van mijn vakantie in Zuid-Frankrijk achter gekomen dat ik die niet bij me had  )
en voor de zekerheid een pasje van de zorgverzekeraar (aangezien je voor t eerst gaat....  ) |
|
| Naar boven |
|
 |
crossbytje
Lid sinds: 4-9-2007 Berichten: 838 Topics: 55 Thanks: 3 Thanked: 2 x in 2 Ber. Woonplaats: Kortrijk
|
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4055 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 15:29 Topic:
|
|
|
|
gewoon een fles sake meenemen en jij komt echt wel die berg af hoor Maaij  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2012 23:48 Topic:
|
|
|
|
een reisverzekering mét ski-dekking
zodat als je een priveritje met de helicopter moet meemaken, je geen leuke +- 2500 euro rekening krijgt. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe topics plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen
|
|