Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Films  |  Links  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreer  |   Kalender  |  FAQ  |  Zoeken  |   Inloggen
Zoek naar via
Aertssen
Mei 29 1970 (42 jaar oud)
akiboom
Mei 29 1987 (25 jaar oud)
Alexandra
Mei 23 1976 (36 jaar oud)
Anthony
Mei 23 1985 (27 jaar oud)
applex
Mei 26 1979 (33 jaar oud)
Berthil
Mei 24 1966 (46 jaar oud)

BRG
Mei 26 1973 (39 jaar oud)
Cecile
Mei 23 1979 (33 jaar oud)
CHRIS_GiX
Mei 29 1968 (44 jaar oud)
Clubmenneke
Mei 27 1974 (38 jaar oud)
ClubRay
Mei 23 1973 (39 jaar oud)
connie
Mei 24 1965 (47 jaar oud)
Curvy
Mei 26 1977 (35 jaar oud)
Daan23
Daan79
dennismerks
Mei 23 1987 (25 jaar oud)
El Presidente
Mei 25 1973 (39 jaar oud)
EliseM
Mei 25
Engelse mini cooper
Mei 28 1986 (26 jaar oud)
erikawf
Mei 29 1969 (43 jaar oud)
erikdebier
Mei 28 1983 (29 jaar oud)
FJB
Mei 23 1989 (23 jaar oud)
frankengels
Mei 25 1986 (26 jaar oud)
fryhuiia
Mei 24 1972 (40 jaar oud)
(aangepast aan het tijdzone verschil, welke -14.00 uur is)
G-force
Mei 27 1966 (46 jaar oud)
Glamourrider
Mei 27 1975 (37 jaar oud)
hans van Kessel
Mei 23 1966 (46 jaar oud)
inekebelde
Mei 25 1966 (46 jaar oud)
Jan-Willem
Mei 28 1977 (35 jaar oud)
Jean-Pierre
Mei 24 1987 (25 jaar oud)
jehaan50
Mei 24 1975 (37 jaar oud)
Jeroen en Ingeborg
Mei 28 1978 (34 jaar oud)
jjorrit
Mei 27 1983 (29 jaar oud)
joeri_dm
Mei 24
jos
Mei 29
jsamsterdam
Mei 27 1990 (22 jaar oud)
Killer-Bee
Mei 29 1962 (50 jaar oud)
KvW Mini-Cabrio
Mei 27 1989 (23 jaar oud)
lekie
Mei 29 1980 (32 jaar oud)
Liez
Mei 25 1983 (29 jaar oud)
Maart
Mei 23
MartijnDuif
Mei 28 1968 (44 jaar oud)
martin_mini
Mei 28 1984 (28 jaar oud)
Matthijs
Mei 27 1981 (31 jaar oud)
melini
Mei 23 1974 (38 jaar oud)
michaelheijhof
Mei 29 1985 (27 jaar oud)
MikeJetBlack
Mei 24
mini one D seven
Mei 23 1986 (26 jaar oud)
miniiii
Mei 25 1977 (35 jaar oud)
MiniPaul
Mei 28 1964 (48 jaar oud)

mrzuko
Mei 27 1989 (23 jaar oud)
Nathalieke
Mei 26 1988 (24 jaar oud)
patje.db
Mei 29 1969 (43 jaar oud)
paulatmini
Mei 25 1971 (41 jaar oud)
pcooper
Mei 23 1960 (52 jaar oud)
Raymond
Mei 25 1978 (34 jaar oud)
Renate
Mei 28 1981 (31 jaar oud)
Robin1970
Mei 23 1970 (42 jaar oud)
Rode_Kogel
Mei 26 1966 (46 jaar oud)
rolf
Mei 27 1970 (42 jaar oud)
ronsas
Mei 28 1962 (50 jaar oud)
Rric0
Mei 23 1990 (22 jaar oud)
Saartje
Mei 24 1962 (50 jaar oud)
sanne8000
Mei 27 1988 (24 jaar oud)
scoopy89
Mei 26 1958 (54 jaar oud)
Sjoerd-Ynte
Mei 26 1962 (50 jaar oud)
smeikke
Mei 27 1985 (27 jaar oud)
sneeks
Mei 25 1973 (39 jaar oud)
surajd
Mei 25 1981 (31 jaar oud)
svenbontje
Mei 23 1980 (32 jaar oud)
TinusP
Mei 24 1968 (44 jaar oud)
Valentijn-One
Mei 29 1988 (24 jaar oud)
Wankiewank
Mei 27 1973 (39 jaar oud)
wimmie
Mei 26 1970 (42 jaar oud)
27 mei: MINI-Maasrit 2012 (1e pinksterdag) UPDATE
Event: Zo Mei 27, 2012 01:00
Forum:  MINI-uitstapjes en Meet & Greets » Events 2012

Auteur: sander_r53
Geplaatst: Zo Nov 13, 2011 21:01
Antwoorden: 348
Bekeken: 13340
[color=yellow]
[size=21]Na het enorme succes van de 2011 editie zal de 2012 editie nog spectaculairder en afwisselender worden.

We hopen jullie allemaal te zien, dus meld je nu alvast aan!!
Deeln...
Kalender
Dealer ervaringen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    NewMINIclub.nl forum index -> Onderhoud en Verzorging
Vorige topic :: Volgende topic  
Auteur Bericht
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

Topics: 60

Geplaatst: Ma Mei 17, 2010 00:04    Topic:

Reageer met quote

kan geen garage aanbevelen maar wel een aantal antwoorden Laughing

Of het thermostaathuis nog OK is (issue gehad met koelvloeistof na eerste rit, maar nu (200 KM later) niet meer, wil het ff zeker weten en weet dat het me €300,- kan gaan kosten).
Zullen ze ergens het systeem moetenafpersen.Ik heb momenteel een zelfde soort probleem weer maar na het systeem is afgeperst bleek het niks te zijn, echter heb ik volgens mij wel wat sporen bij een slangklemmetje gezien het hoeft dus niet groot te zijn. btw Thermostaathuis vervangen kost volgens mij 175,00

- Fix aan de passagierdeur (electronische vergrendeling sluit die deur wel automatisch, maar opent enkel handmatig). Is voor mij geen groot issue en als het te duur is laat ik het ook gewoon zo.
Is het slot. Nieuw slot erin en het is verholpen. Kost uit mn hoofd rond de 50,00 euro maar moet je het er wel zelf inzetten. Is overigens niet heel lastig Wink

Hoop dat je hier wat aan hebt

Greetz BigD
Naar boven
Bedankt door: JT_NL
JT_NL

Topics: 2

Geplaatst: Ma Mei 17, 2010 10:14    Topic:

Reageer met quote

@BigD: Thanks voor de tips, ik zal eens ff gaan zoeken hoe het precies zit met dat slot vervangen (om dat ergens te laten doen zal waarschijlijk duurder zijn dan het slot zelf). Maar de status van het thermostaathuis staat op 1, het is nl. best irritant voor iedere rit te checken of koelvloeistof reservoir nog steeds gelijk is aan de laatste rit.
Naar boven
JT_NL

Geplaatst: Di Mei 18, 2010 12:28    Topic:

Reageer met quote

De shortlist is geworden:
1) Jan de Jong - Hilversum (vlakbij mijn werk)
2) Ekris - Utrecht (vlakbij mijn huis)
Iemand ervaringen met een vd twee? (ben er nog niet achter hoe ik de topic titel aanpas naar "Dealer: Jan de Jong - H'sum OF Ekris - Utrecht")

NB: Voor alle tuning zaken wordt het Beek / Spenki, maar da's voor later.
Naar boven
JT_NL

Geplaatst: Do Mei 20, 2010 14:54    Topic:

Reageer met quote

Jan de Jong heeft zojuist al punten gescoord, ik ging even een prijsopgave vragen om eea te laten checken/fixen...krijg ik voor nop een setje veiligheidsdriehoekhouders mee (die waren afgebroken)! Dat zijn de kleine fijne dingen!
Naar boven
iDarkDesign
Transformer

Topics: 241

Geplaatst: Do Mei 20, 2010 15:33    Topic:

Reageer met quote

Behalve de service bij JdJ heb ik maar weinig goeds over ze te zeggen. Ze zijn altijd aardig, maar weten 3/4 van de tijd niet waar ze het over hebben.

iDD
Naar boven
MaVaEe
Koeien-teller

Topics: 81

Geplaatst: Do Mei 20, 2010 15:33    Topic:

Reageer met quote

iDarkDesign schreef:
Behalve de service bij JdJ heb ik maar weinig goeds over ze te zeggen. Ze zijn altijd aardig, maar weten 3/4 van de tijd niet waar ze het over hebben.

iDD

x2 (voor mij in Amersfoort dan)
Naar boven
JT_NL

Geplaatst: Do Mei 20, 2010 15:37    Topic:

Reageer met quote

@iDD & MaVaEe: Thanks, ik wacht nu alleen nog even op de reply van Klaas (Beek)...als die dezelfde of lagere prijsopgave geeft ga ik gewoon daar naartoe. Maar ik heb er wel een beetje haast bij, wil graag zsam het vertrouwen terug dat mijn Mini 20.000 KM probleemloos mee kan.

[UPDATE]: Het is voor deze fixes toch Jan de Jong geworden, mede dankzij de eerlijkheid in Klaas (Beek) zijn mail dat ik net zo goed daar terecht kon....voor het tunen (later dit jaar) wordt het toch ff een ritje naar Den Haag.
Er mag een slotje op dit topic.
Naar boven
coendek
Stoepsleutelaar

Topics: 628

Geplaatst: Vr Dec 10, 2010 12:14    Topic:

Reageer met quote

Even wat stof happen maar moest dit verhaal wel even kwijt.

Mijn PW clubman heb ik verkocht aan een jonge meid die waarschijnlijk de ballen verstand heeft van auto's.
Na wat km's gemaakt te hebben met "mijn" oude clubman hoorde ze links voor (of rechts) iets rammelen. Leek als dat zij is ging ze direct naar de Merk Dealer in Den Haag.
BMW DEN HAAG CENTRUM aan de 2e Schuytstraat.

Na een dag of wat kon ze de auto komen halen of laten staan voor reparatie want ze hadden het gevonden. Het complete stuurhuis moest vervangen worden!!!! althans.. dit vond de dealer.

Geschrokken contacte ze mij met het verhaal omdat ik wat meer mini kennis heb dan zij. Direct ben ik in de telefoon geklommen en met meerdere dealer gebeld om info in te winnen. Bij geen enkele dealer die ik gehad heb is dit euvel voor gekomen dus ik heb haar geadviseerd dat ze de auto op moest halen en weg moest brengen voor een second opinion ergens anders.

Nu is ze naar een garage "om de hoek" gegaan en kan ze de auto vandaag weer ophalen.. reparatie kosten.. +- 40euro aan stabistangetjes..

Ik ben er mee eens dat er fouten gemaakt kunnen worden. Maar zij gaat niet voor niets naar een merk dealer omdat ze daar het meeste verstand ervan zouden moeten hebben. OF ze hebben een fout gemaakt OF ze denken, we vervangen gewoon alles want we weten het niet OF ze proberen op een andere manier geld te scoren..

En als het verschil nou een paar honderd euro zou zijn.. met een merk dealer en een uni garage.. prima.. maar het scheeld gewoon bijna 1900euro!!! Vind het een duur foutje!

Nu hebben ze bij de dealer in Den Haag ook nog 185euro gerekend voor diagnose stellen die zelfs nog VERKEERD was!!!

Wilde het verhaal in ieder geval even kwijt!! En zeg hiermee helemaal niet dat alle dealers zo zijn want heb zelf goede ervaringen met een aantal dealers.. maar dit vond ik echt belachelijk!!

dus voor mij staat BMW DEN HAAG CENTRUM aan de 2e Schuytstraat op mijn ZWARTE lijst!
Naar boven
Shag
De Scheurende Rechter

Topics: 56

Geplaatst: Vr Dec 10, 2010 15:13    Topic:

Reageer met quote

Zo, dat is inderdaad wel een prijzig "foutje"... Als ik haar was zou ik wel even met de nieuwe factuur teruggaan en om opheldering vragen. Een foutje kan maar als het om zulke bedragen/ingrepen gaat moeten ze wel heel zeker van hun zaak zijn... desnoods voorleggen aan de importeur met beide nota's erbij. Dit kan en mag natuurlijk niet.

Moet ik zeggen dat ze het - naar mijn ervaring- bij Ekris Arnhem stukken beter aan pakken. Daar wordt echt tot op de bodem uitgezocht waar het probleem precies zit, en pas als ze het echt helemaal zeker weten wordt dit ook zo geconstateerd en aangepakt. Heb het nu 2x daar mee gemaakt, eerst de accupluskabel en nu de motor van het ruitenwissermechanisme. Ze zeggen ook gewoon dat ze niks gaan vervangen voordat ze echt 100% zeker van hun zaak zijn. Heb ik in het verleden bij de VW dealer (Hegeman groep) wel anders meegemaakt.. gestoord

Dat is mijns inziens ook de juiste gang van zaken. Het is zelfs zo dat ze daar bij een beurtje niks gerekend hebben voor het bijvullen van ruitenwisservloeistof. Deze zat namelijk door mijn eigen toedoen zoals bijna altijd al ram vol. Is de eerste dealer/garage waar ik NIET een paar euro moet neerleggen hiervoor. Vond ik wel eerlijk en netjes van ze ook al gaat het maar om een te verwaarlozen bedrag op een grote factuur! Dus tot op heden Ekris Arnhem: TOP
Naar boven
the_menace

Topics: 7

Geplaatst: Vr Dec 31, 2010 11:36    Topic:
Gezocht: vakkundige BMW/Mini dealer voor onderhoud

Reageer met quote

In maart 2009 heb ik een Mini Cooper Clubman diesel bij BMW/Mini DenHaag opgehaald en eigenlijk ook (vanwege de bereikbaarheid) daar in onderhoud gehad. Doordat het een leaseauto is via mijn werkgever, zie ik de rekeningen nooit... maar het gevoel van "service" is in het laatste half jaar echt tot een triest dieptepunt gedaald.

Nu ben ik op zoek naar een andere BMW/Mini dealer in de buurt van Noordwijk (ZH), DenHaag, Amsterdam of Vianen. Een uitgestrekte regio, maar dat zijn plaatsen waar ik gedurende de werkweek toch zal zijn. Iets op de route van huis naar werk zou dan prima uitkomen.

Misschien een idee om een apart topic te openen met "ervaring met BMW/Mini dealers"?

=== Hieronder "wat" achtergrond informatie waar ik geen klant meer bij BMW/Mini DenHaag ben===
Bij de verkoop begon het eigenlijk al een beetje verkeerd. Ik heb de optionele sportstoelen besteld die met lendesteun uitgerust zouden zijn. Helaas bleek bij het in ontvangst nemen van de sleutels en voor het eerst in de nieuwe auto zitten, dat de lendesteun geen onderdeel is van de sportstoel. Dit was toch expliciet gevraagd... goed dan maar zonder.

Vanaf het eerste moment waren er al veel kraakjes, piepjes en rammels in het interieur te horen. Denk hierbij aan:
- ventilatieroosters waar de schoepen in aanlopen => duurde toch bijna een half jaar voordat dit gevonden was
- losse/trillende bedrading in het dashboard => met wat tape redelijk snel opgelost; wel een heel dashboard gedemonteerd
- rammelend klepje van het extra dashboardkastje => niet te verhelpen want "dit is Mini eigen"; een vervangende auto die bij elke controle-/onderhoudsbeurt werd meegegeven heeft er geen last van... maar dat is niet te verklaren
- deurpanelen die gedeeltelijk uit hun ophanging loskomen => andere panelen en ophangmechanisme
- gasveertjes van de achterportiertjes => deurtjes gaan nu weer soepel open en dicht
- bekleding van achterbank/zijpanelen rammelen/kraken => eerst geprobeerd vast te zetten en daarna geheel vervangen
en zo zijn er nog een hele waslijst aan punten op te noemen

Na een aanrijding in februari 2010 is de gehele linkerzijde, de voortrein en het motorcompartiment weer in zijn normale vorm teruggebracht en zijn vele onderdelen vervangen. De lijst van rammels, kraakjes en piepjes is er toen niet bepaald korter op geworden. Een aantal zijn verdwenen, maar een paar nieuwe kwamen erbij. Daarbij was het wel heel bijzonder dat het tot november heeft geduurd voordat de dealer erkende dat benzinepomp, waterpomp en radiator de drie grote veroorzakers waren van de rammels en slechtere performance van deze auto. Dit nadat ik al aan de leasemaatschappij had gevraagd of dat zij deze auto niet terug konden nemen en ik van de problemen met de auto (en dealer) af zou zijn.

In november kon eigenlijk een afspraak gemaakt worden om met een "carte blange" vanuit de leasemaatschappij de dealer echt aan het werk te krijgen. Met het resultaat van de erkenning door de dealer dat er het nodige mis was dat toch opgelost kon worden en niet afgedaan kon worden als "dit is Mini eigen".

Net voor mijn vakantie in december kon ik de Mini naar de dealer brengen om de onderdelen te laten vervangen, zodat ik met een "nieuwe" Mini Cooper Clubman diesel op vakantie kon gaan. Op maandag kreeg ik aan de servicebalie echter te horen dat er geen afspraak en dus ook geen vervangende auto te vinden was. Na veel herrie te hebben geschopt, werd ergens een auto vandaag geplukt zodat ik toch op pad kon en de Mini hersteld zou worden. Het werd al direct een dag langer in de "planning" van de werkplaats. Geen probleem, want mijn vakantie met de Mini zou donderdag pas beginnen.

Dinsdag hoorde ik dat het toch woensdagmiddag zou worden. Er waren nog wat dingen gevonden die gelijk meegenomen konden worden. Prima kom ik woensdag de vervangende auto inleveren en de Mini ophalen... Woensdagmiddag 17.30 uur was de Mini nog niet klaar; deurpanelen waren er nog af, glas was er nog uit en zo nog meer. Geen auto dus om even mee op vakantie te gaan en dus de vervangende auto voorzien van een kinderstoeltje om zoals de dealer voorstelde daarmee op vakantie te gaan.

Donderdagochtend ging de telefoon en vertelde de dealer dat de Mini om 10.00 uur klaar zou staan. Helaas was dit later dan het tijdstip van mijn vertrek zoals ik dat de dag ervoor al had doorgegeven. Ik gaf aan dat ik na mijn vakantie de Mini op zou komen halen, omdat het uitladen, in de file naar DenHaag en terug naar huis, inladen ... te veel vertraging zou geven.
De hoorn werd erop gegooid en na een paar minuten had ik een verontwaardigde leasemaatschappij aan de lijn; de dealer meldt uw auto af en u gaat hem niet ophalen?!? Het hele verhaal maar even verteld, waarbij in een strijd tussen dealer en leasemaatschappij uiteindelijk ik toch de auto moest gaan omruilen.

Hoe klantonvriendelijk kun je als dealer zijn als je zelf het voorstel doet om met een vervangende auto op vakantie te gaan en vervolgens deze afspraak zelf na een paar uur al de kop in te drukken. Mensen die dit bij mijn bedrijf of de klant waar ik werk flikken, staan dezelfde dag nog op straat...

Ik ben die trieste lui van BMW DenHaag echt zat en heb dit verhaal dan ook maar op papier naar de vestigingsmanager gestuurd. Hopelijk is die nog zo netjes en beleefd om met een reactie te komen, maar ik heb zo mijn twijfels. Nu dus maar op zoek naar een andere BMW/Mini dealer die wel vakkundig genoeg is om die Mini gewoon goed op te weg te zetten
===============================================================================
Naar boven
Naatje
Shopaholic!

Topics: 8

Geplaatst: Vr Dec 31, 2010 11:46    Topic:

Reageer met quote

Woon zelf in Nootdorp maar onze beide MINI`s zijn in onderhoud bij Van Poelgeest in Amstelveen en tot nu toe altijd goede service! Wij kunnen ze echt aanbevelen, aardige gasten en erg behulpzaam. Zelf heb ik ook nare ervaringen gehad met 2 andere dealers in mijn omgeving.
Naar boven
Bedankt door: the_menace
JorisD

Topics: 44

Geplaatst: Vr Dec 31, 2010 11:48    Topic:

Reageer met quote

Tsja, BMW staat inderdaad niet bekend om z'n goede service. Met BMW Kalfsbeek in Wateringen heb ik als enige ervaring met het bestellen van wat onderdelen, maar dat ging dan ook goed en op vertrouwen.
Wellicht is dit een BMW-dealer in de buurt om eens langs te gaan?
Succes!
Naar boven
griendar

Topics: 5

Geplaatst: Vr Dec 31, 2010 12:19    Topic:
Re: Gezocht: vakkundige BMW/Mini dealer voor onderhoud

Reageer met quote

De meeste BMW dealers hebben niks met MINI, Hans Severs in Alfen a/d Rijn
is denk ik een uitzondering daar zitten een aantal MINI enthousiastelingen
ga daar maar een een keer kijken, ze organiseren ook elk jaar een
fantastische tourtocht. dus BMW garage SEVERS
Naar boven
Bedankt door: the_menace
the_menace

Topics: 7

Geplaatst: Vr Dec 31, 2010 12:44    Topic:

Reageer met quote

Amstelveen zat ik ook aan te denken, omdat ik daar vaak langsrij. Die ga ik sowieso een keer proberen.

Alphen is niet echt op de standaardroute, maar is zeker in de buurt en als er enthousiaste Mini monteurs bij zijn... dan is het zeker de moeite waard.

===
Doordat ik de leasemaatschappij zo nauw bij dit verhaal heb betrokken, ben ik benieuwd of die ook al wat "rode" vlekken op BMW DenHaag hebben gezet.

Met mijn vorige Mini Cooper ook regelmatig bij BMW Amsterdam geweest. Ik werkte toen vlak bij Amsterdam Amstel station... dus echt om de hoek. Ging toen voor standaardzaken ook prima. Verder geen ervaring als er "gezocht" moet worden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:    Vorige topic :: Volgende topic
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
NewMINIclub.nl forum index -> Onderhoud en Verzorging
Pagina 7 van 7

Ga naar: