| Vorige topic :: Volgende topic |
|
|
| Auteur |
Bericht |
kamiel
Lid sinds: 21-12-2006 Berichten: 772 Topics: 43 Thanks: 0 Thanked: 0 x in 0 Ber. Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 13:30 Topic: Verzekeringsvraag: schade door eigen schuld
|
|
|
|
Even een vraag hier, ik ben dan wel niet bij van dam verzekering klant, maar misschien dat mijn vraag wel beantwoord kan worden.
Gisteren is mijn vriendin met de mini tegen een stoeprand aangereden, de velg is kapot en de band is kapot, het onderstel/ophanging heeft misschien ook schade opgelopen, we gaan nu op pad voor een expertise.
Nu mijn vraag, ik zal van de verzekering (all risk met no claim beschermer) waarschijnlijk alleen maar een nieuwe velg en band vergoed krijgen, helaas waren mijn velgen niet al te mooi en behoorlijk beschadigd, het is toch raar als ik misschien dadelijk een nieuwe band en velg krijg, terwijl die andere drie er niet mooi meer uitzien, kan ik eisen dat ik vier nieuwe velgen krijg, of kan ik misschien zelf op zoek gaan naar een nieuw setje velgen plus banden? en dat de verzekering dit vergoed?
Ik heb niet zoveel verstand van verzekeren?
Ook hoop ik dat het onderstel niet kapot of scheef is en als het wel zo is dat ik dit ook vergoed krijg?
Ik ben verzekerd bij unigarant.
Graag hoor ik van jullie. |
|
| Naar boven |
|
 |
speedy
Lid sinds: 28-12-2006 Berichten: 12747 Topics: 222 Thanks: 163 Thanked: 161 x in 156 Ber. Woonplaats: Deventer
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 14:24 Topic:
|
|
|
|
Kun je wel vergeten 4 nieuwe velgen  Je kunt 1 schade per keer claimen met je no claim garantie dus dat is die ene velg en band (band weet ik niet zeker). ze doen al moeilijk als je twee deukjes uit de auto wil laten halen dan word dat gezien als twee schade's.
succes ermee  |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4057 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 14:40 Topic:
|
|
|
|
Beste Kamiel,
Een verzekeraar keert altijd de werkelijke schade uit, in jouw geval dus 1 velg en band en misschien de ophanging.
Als de schade aan de ophanging te maken heeft met bijv. slecht onderhoud is het ook niet verzekerd, maar dan gaan we gemakshalve maar niet van uit.
Het beste is om een expert in te schakelen bij Unigarant om de schade te begroten, er wordt n.l. dan een uitkering verstrekt conform het expertise rapport en niet conform de ingediende aankoop/herstelnota's.
Het voordeel is dus dat je misschien € 500,-- krijgt uitgekeerd en je met dit bedrag op het forum wel een paar gebruikte mooie velgen kan kopen die er beter uitzien dan de huidige.
Als je n.l. geen expert inschakeld keert de verzekeraar pas uit als je de defintieve herstel/aankoopnota's hebt ingediend, n.l. van 1 velg en band.
ik vertrouw je hiermee van dienst te zijn en zie je inventarisatie formulier graag van je tegemoet
gr.
floris
Laatst aangepast door florisvandam op Ma Aug 04, 2008 18:39, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
Jenkins
Lid sinds: 15-3-2007 Berichten: 2345 Topics: 36 Thanks: 0 Thanked: 1 x in 1 Ber. Woonplaats: Sittard
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 16:20 Topic:
|
|
|
|
Cool!
Hoeveel kost z'n advies?
Laat ik de vraag anders stellen:
Hoeveel premie bespaar je door je auto NIET bij Floris te verzekeren?
Nee... Geen goede vraag.... Euhm...
Zo dan:
Waarom zou je je verzekering nog bij 'n ander onderbrengen als je van Floris zo snel zo'n adviezen krijgt?!?
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Shadow_Breaker GPc-0001
Lid sinds: 4-7-2008 Berichten: 1844 Topics: 45 Thanks: 5 Thanked: 11 x in 11 Ber. Woonplaats: Lint
|
|
| Naar boven |
|
 |
horn
Lid sinds: 5-9-2006 Berichten: 476 Topics: 21 Thanks: 1 Thanked: 3 x in 3 Ber.
|
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
Lid sinds: 8-12-2006 Berichten: 4057 Topics: 150 Thanks: 3 Thanked: 3 x in 3 Ber. Woonplaats: Voorhout
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 18:42 Topic:
|
|
|
|
| horn schreef: |
| en of je eigen risico op deze eenzijdige schade hebt. |
daar heeft horn inderdaad gelijk in, hou er wel rekening mee dat deze schade je eigen risico kost en dat het je zeker een paar schadevrije jaren gaat kosten als je van plan bent om te gaan claimen.
Overstappen naar een andere verzekeraar maakt het dan weer moeilijk omdat je daar waarschijnlijk met een lager kortingspercentage te maken gaat krijgen dan de huidige lopende polis.
gr.
floris |
|
| Naar boven |
|
 |
kamiel
Lid sinds: 21-12-2006 Berichten: 772 Topics: 43 Thanks: 0 Thanked: 0 x in 0 Ber. Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 23:45 Topic:
|
|
|
|
Duidelijk verhaal, super bedankt heren!!
Ik ben vandaag bij Care schade service geweest en daar vertelde ze mij eigenlijk hetzelfde, ik krijg een nieuwe band en een nieuwe velg vergoed, gelukkig is mijn ophanging niet kapot, dit is goed nagekeken door een onderstel monteur.
Morgen krijg ik telefoon wat het zou kosten om een nieuwe band plus velg te plaatsen, maar ik denk dat ik er niet op in ga, ik ga zelf op zoek naar een setje nieuwe of goed gebruikte velgen, er staan er genoeg.
nogmaals bedankt voor jullie advies  |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 08:42 Topic:
|
|
|
|
geen dank Kamiel, voor dit soort vragen is dit topic onder andere aangemaakt
gr.
floris |
|
| Naar boven |
|
 |
horn
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 11:12 Topic:
|
|
|
|
Iets heel anders; wat heb je eigenlijk met je vriendin gedaan na deze schade?  |
|
| Naar boven |
|
 |
florisvandam Sponsor
|
|
| Naar boven |
|
 |
Shadow_Breaker GPc-0001
Lid sinds: 4-7-2008 Berichten: 1844 Topics: 45 Thanks: 5 Thanked: 11 x in 11 Ber. Woonplaats: Lint
|
|
| Naar boven |
|
 |
horn
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 16:34 Topic:
|
|
|
|
ach, de gemiddelde vriendin kennende heeft ze de schade niet eens opgemerkt. Mijn ex reed ooit achteruit de volledige voorbumper van de golf cabrio af, vervolgde haar weg en kwam thuis met een auto zonder bumper. Parkeerde voor de deur en pas toen ik na thuiskomst vroeg wat er met de auto was gebeurd, merkte ze dat er iets niet meer op zat...  na doorvragen waar het dan gebeurd had kunnen zijn, kon ik met de beemer naar ikea om daar de bumper op te halen, die nog bij het hek lag...
vrouwen... je kan beter kippen houwen... (geintje hè, veel vrouwen hier op het forum...  ) |
|
| Naar boven |
|
 |
kamiel
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 23:46 Topic:
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
Killer-Bee
Lid sinds: 29-4-2007 Berichten: 432 Topics: 39 Thanks: 0 Thanked: 1 x in 1 Ber. Woonplaats: Hulst
|
Geplaatst: Wo Aug 06, 2008 07:34 Topic:
|
|
|
|
@horn 100000% herkenbaar! Je moet ook nooit je vrouw of vriendin de auto naar de garage laten brengen voor een beurt. Zijn er plotseling allerlei dingen vervangen die helemaal niet vervangen moesten worden  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe topics plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen Kalender events plaatsen
|
|