Het grote Nürburgring topic van 2012

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

23 dec 2012, 11:02

er staat dat je geen onbeschermde rolbeugel mag gebruiken, dus zonder zgn. padding. Dus stukjes bescherming om je beugel en je bent klaar. Zelfde geld voor de stoelen,. de full-seats worden geweerd. Dat zijn stoelen zoals in de MINI cup gebruikt worden, dus met de "oren" rondom je hoofd. Dit alles om ervoor te zorgen dat je goed rondom kunt kijken.

Stuurtjes hoor ik niemand over hier, maar ook met niet-originele sturen ben je in overtreding, kan ik me wel wat bij voorstellen met alle imitatie-meuk die er leverbaar is.

Ik zie eigenlijk geen enkel probleem. "gewone" kuipsteoeln zijn gewoon toegelaten en als je padding aanbrengt op je rolbeugel ben je er ook.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

23 dec 2012, 12:52

Het gaat over niet-orginele *afklikbare* stuurtjes. Dus alleen Ducks mag er niet op wat dat betreft (maar die haalt de geluidsnorm toch ook niet).

Maar ik heb het stuk nog eens gelezen, het gaat toch over rolkooien algemeen (en dat momenteel de regel is dat rolkooien padding moeten hebben)? Of begrijp ik het verkeerd?

Als ze het nou echt *veilig* willen maken, moeten ze de motorrijders permanent weren. Die combinatie van autos en motoren werkt gewoon niet, en het zijn de motoren waar de ernstige ongevallen gebeuren. Echter, die tweewielers zal je juridisch niet kunnen scheiden van de auto's en toch blijven beweren dat het een openbare weg is. Raceauto's versus straatauto's is een veel makkelijk te handhaven scheiding.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mike71
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Helmond
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 sep 2011, 19:24

01 apr 2013, 20:39

Vandaag voor het eerst dit jaar weer naar de Ring geweest. Meteen maar een jaarkaart gekocht :D .
Met nieuwe Tojo R888 semislicks 5 rondjes gereden. Het was druk, maar op de baan zelf viel het wel mee.
Een ongeluk gezien, en er waren 3 baanvernauwingen omdat er smeltend water op de baan liep, waardoor er men rustig langs moest rijden.
Waarschijnlijk volgende zondag weer. Iemand anders van deze club ook??

Groeten Mike
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

01 apr 2013, 20:41

Als ik de MINI op tijd klaar heb en het weer goed is ga ik ook.
Nieuwe versnellingsbak zit er op en ik ben alles weer in elkaar aan het zetten.

Hier gaat het verder voor 2013 :)

Terug naar “Events 2012”