Mini Cooper aanschaffen?

Vanaf 2014
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Mini Cooper aanschaffen?

25 aug 2014, 16:05

Beste allen,

Ik ben geheel nieuw op de site. Ik overweeg een minicooper benzine , nieuwe 2014 versie, 136 pk, moonwalk grey aan te kopen.
Uiteraard wil ik eerst goed nadenken en overal wat info opzoeken eer ik met de aankoop doorga.

Is dit een betrouwbare wagen, ook in de wintermaanden? Ik zou niet graag steeds reparatiekosten moeten betalen. Ik ben wel een voorzichtige rijder :wink:
Alle verkopers vinden dit natuurlijk dé wagen, maar wat zeggen jullie , diegenen die ermee rijden?
Hebben jullie reeds veel bijkomende kosten achter de rug, of problemen met deze nieuwe auto?

Alvast bedankt.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Minicooper aanschaffen?

25 aug 2014, 22:32

Er zijn nog niet heel veel F56's (= 2014 versie) binnen de club. Ik heb nog niemand gehoord met troubles.

Alleen de allereerste diesels hebben een nieuwe motor gekregen. Er was een onbalans, waardoor ie lawaai maakte dacht ik.

Maar je hebt toch sowieso garantie? Afgezien van slijtagedelen zou je geen reparatiekosten moeten hebben.

Leuk hoor, die Cooper. Ik ben zwaar enthousiast over de nieuwe motor. Goeie kleur keuze ook.

(Het merk is trouwens MINI en het type Cooper, minicooper kennen we niet )
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Re: Mini Cooper aanschaffen?

26 aug 2014, 20:10

Hartelijk bedankt vr je antwoord. Deze autootjes zijn niet zo goedkoop, dus ik zou het jammer vinden dat ik na aanschaf veel problemen zou krijgen.
Ondertussen heb ik reeds een testrit achter de rug en ben toch heel erg aangenaam verrast. :D
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Mini Cooper aanschaffen?

26 aug 2014, 22:00

Welkom! :)(

Leuk dat je een F56 Cooper overweegt! De nieuwe driecilinder is inderdaad een heerlijke motor. Over de betrouwbaarheid is nog niet zo veel te zeggen omdat zowel het model als de motor compleet nieuw zijn. Ik heb er nog geen verkeerde dingen over gelezen. Maar zoals Cannuccia zegt: met twee jaar garantie loop je qua onverwachte kosten in ieder geval geen groot risico.

Gewoon doen dus! :wink:
Afbeelding
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Re: Mini Cooper aanschaffen?

27 aug 2014, 19:53

Hartelijk bedankt vr de reacties. Gaan jullie voor de sportzetels, of zijn de gewone zetels ook heel erg goed?
De testrit bij me was met sportzetels. De opties zijn prijzig, hé, bij de mini....
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Mini Cooper aanschaffen?

27 aug 2014, 22:20

Sportzetels zijn een wereld van verschil, ik zou dan ook zeker het geld ervoor over hebben om lekker te zitten! Bijna het belangrijkste van de hele auto
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Mini Cooper aanschaffen?

27 aug 2014, 23:21

X2 wat koos zegt. En die nieuwe sportstoelen zijn super fijn!
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

Re: Mini Cooper aanschaffen?

27 aug 2014, 23:32

Ik heb er inmiddels 1500km op zitten in mijn F56 Cooper.

Sportstoelen zijn fijn, zelfs op de wat langere stukken. Verbruik volgens boordcomputer staat nu op 6.0l/100km.

Adaptieve cruise control is uuh, anders. Houdt mijns inziens soms teveel afstand op de kortste stand wat betekend dat je gaat er anders van rijden. Verkeersborden herkenning zonder heads-up niet doen want dat staat vervolgens ergens in de boordcomputerr. Dynamic Damper control is leuk voor in de sportstand. Auto wordt 10-20% harder geveerd.
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Re: Mini Cooper aanschaffen?

28 aug 2014, 07:46

Wat een leuke bende hier!
Ik ben volop aan het configureren:-), en onderhandelen...
Ik heb het gevoel dat ik hier helemaal miniminded word, en het zou mijn eerste mini zijn.
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

Re: Mini Cooper aanschaffen?

28 aug 2014, 13:27

Mini's zijn super, nooit problemen mee gehad dit is mijn 2de Mini (R56 Cooper D, en R56 Cooper SD) in beide 150k gereden in 2,5 jaar, en alleen slijtageonderdelen vervangen geweest (banden, remblokjes, vloeistof en na 100.000 paar lampjes).

Ik zeg gewoon doen!
Laatst gewijzigd door tychopaat op 29 aug 2014, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Re: Mini Cooper aanschaffen?

29 aug 2014, 14:22

Ik geraak meer en meer overtuigd van de mini....standaard zitten op de cooper 15'' banden. Ik heb mijn oog en hart :wink: laten vallen op de 17'' tentacle spoke banden in combi met moonwalk grey. Iemand ervaring ermee? Rijdt zo een 17'' comfortabel? Esthetisch vind ik deze laatste mooier passen, maar bind ik dan in in kwaliteit?
Alvast bedankt vr jullie eerlijke mening.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

Re: Mini Cooper aanschaffen?

29 aug 2014, 16:44

Mijn vader rijdt een F56 Cooper S met alles er op en eraan.
Die 17" wielen zijn nog best comfortabel! Zeker doen!
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: Mini Cooper aanschaffen?

29 aug 2014, 20:15

koosie schreef:Sportzetels zijn een wereld van verschil, ik zou dan ook zeker het geld ervoor over hebben om lekker te zitten! Bijna het belangrijkste van de hele autoAfbeelding
In de F 56 is het verschil niet erg groot. Ook de standaardstoelen zitten erg goed. De sportstoelen zijn behoorlijk smal, smaller dan bij de mk 2 naar mijn idee. Gewoon proefrijden en voelen wat
je het beste past dus.

Wij zijn zelfs voor de one gegaan, mrde om reden dat we geen levertijd hadden. Tov de oude one een wereld van verschil. Qua rijden tussenacceleratie is hij goed te vergelijken met de Cooper Mk 2. Hij schijnt overigens fractioneel onzuiniger te zijn dan de F cooper. De praktijk zal dit moeten uitwijzen. 195 als top en gemiddeld 1 op 16 a 17 vind ik prima voor een one.
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
Uitbutser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2012, 20:25

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 aug 2014, 08:08

Gewoon doen!

Wij zijn een van de eerste F56 bezitters en hebben er elke dag nog zoveel plezier van. Nog geen seconde spijt gehad.

Er zijn slechts enkele opties die we niet gekozen hebben, dus als je vragen hebt, laat het weten. We delen graag onze ervaringen.
Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”