Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

Interieurvoorventilatie

Vanaf 2014

Interieurvoorventilatie

Berichtdoor Kallie » wo okt 11, 2017 21:42

Is er iemand die de functionaliteit interieurvoorventilatie wel eens gebruikt? Heeft dit enige toegevoegde waarde? Is het doel auto enigszins voor koelen in de zomer :zon zodat je niet in een sauna binnenkomt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
MINI
nog niet
geparkeerd

Kallie

Re: Interieurvoorventilatie

Berichtdoor Robert » do okt 12, 2017 18:20

Nog niet zelf deze functie gebruikt. En zoals je beschrijft, ja dat is de bedoeling van die functie. Van te voren de MINI ventileren, en zo nodig de temperatuur laten dalen.
Je kunt het onmiddellijk inschakelen, of via een timer-functie op een later moment. Je moet het wel per keer activeren. En er zijn nog wat voorwaarden aan verbonden dat het systeem werkt.
Als het ingeschakeld is, dan wordt je accu gebruikt/ontladen. De inschakeltijd is daardoor beperkt tot 30 minuten....
Maar ja, als je gaat rijden als het buiten loeiheet is, dan is even de ramen open, en rijden. Meeste warmte is dan weg, raampjes dicht, airco aan... Werkt eigenlijk net zo makkelijk. :mrgreen:

Robert

Re: Interieurvoorventilatie

Berichtdoor Kallie » do okt 12, 2017 21:44

dat was mijn idee ook, ramen open en even gas geven en pas de problem :D Vroeg mij dus af of iemand dit serieus gebruikt. Ik zal een keer testen maar zie de toegevoegde waarde er eigenlijk niet van.

Een standkachel heb je meer aan. Maar dat is dacht ik geen optie bij mini.
MINI
nog niet
geparkeerd

Kallie

Keer terug naar MINI F56 (Hatchback), F55 (Hatchback 5-deurs), F54 (Clubman)