Mini F56 tuning/ecu/powerbox

RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

04 mei 2017, 13:46

Helemaal mee eens; de JCW tuning met uitlaat maakt er een andere auto van met behoud van je garantie; in het verleden heb ik veel SAAB's getuned met software aanpassingen die niet van de fabriek kwamen, maar dat gaf nog wel eens wat schade aan de turbo. Garantie is dan natuurlijk niet aan de orde.
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

04 mei 2017, 17:25

Ik vindt mn box lekker. De auto ook. Rolt lekker. Schakelt lekker. Is echt een snel wagentje nu. Met beek tuning moet echt helemaal een genot zijn. Staat zeker op mn lijstje. Basis is idd wat peter zegt. Niet vlot genoeg.

maar daar kom je pas achter als je een tuning doet, aan te bevelen, je auto geeft zoveel meer plezier en rijdt echt veel lekkerder, zonder dat je er mee moet gaan trappen om dat gevoel te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

04 mei 2017, 23:44

ITSU028 schreef:Reden ook waarom de jcw kleppenuitlaat icm jcw tuning zoveel meer is dat alleen maar een dikke uitlaat met knallen. De vermogenstoename en beleving van 192 naar rond de 211 pk is meer dan de moeite waardAfbeelding
Ik sluit me daar volledig bij aan! In de sportstand is het met de extra Nm's/Pk's echt wel een bommetje en behoud van garantie was voor mij ook een (hoofd)reden om niet met andere spullenboel aan de slag te gaan. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Overigens is 211pk de fabrieksopgave, er zijn er die op de bank 220+ pk hebben laten zien. Ik heb geen idee, maar 't voelt bij de mijne 'als genoeg'... vooral doortrekken tussen de 80~100km/h, heerlijk!

Buiten de garantie had ik waarschijnlijk ook voor zo'n powerbox gekozen of tuning bij een 'derde'. Alleen al vanwege de kosten. ;)

p.s. ik vind een basis van 190+ pk bij een auto van nog geen 1300 kilo overigens ook al niet gek hoor, dat rijdt prima ...maar met deze motor is het gevoelsmatig wel wat magertjes. Daar ben ik het mee eens.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

06 mei 2017, 20:19

macroenie schreef:
jerroo schreef:en? wanneer krijg je de box, ben zeer benieuwd hoe bevalt/gaat bevallen.
Ik heb hem helaas nog steeds niet. Vorige maand wel een update ontvangen dat de beta release van januari is aangepast is en dat ze deze nu testen op gebruiksbestendigheid. Ik verwacht dat ze binnenkort wel zullen starten met productie en uitlevering aan de schijnbaar vele klanten.

Wordt vervolgd.
Ben ook wel benieuwd naar de Mosselman, ik zie trouwens nergens op de website staan hoeveel pk/nm het op zou leveren. Eigenlijk wil ik niet onderste uit de kan, iemand enig idee wat de verhoging is voor een cooper s?
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

07 mei 2017, 19:28

site geeft geen info, als je interesse hebt stuur een mail met deze vraag.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

07 mei 2017, 22:13

BenJoep schreef:
macroenie schreef:
jerroo schreef:en? wanneer krijg je de box, ben zeer benieuwd hoe bevalt/gaat bevallen.
Ik heb hem helaas nog steeds niet. Vorige maand wel een update ontvangen dat de beta release van januari is aangepast is en dat ze deze nu testen op gebruiksbestendigheid. Ik verwacht dat ze binnenkort wel zullen starten met productie en uitlevering aan de schijnbaar vele klanten.

Wordt vervolgd.
Ben ook wel benieuwd naar de Mosselman, ik zie trouwens nergens op de website staan hoeveel pk/nm het op zou leveren. Eigenlijk wil ik niet onderste uit de kan, iemand enig idee wat de verhoging is voor een cooper s?
Zo rond de 170pk/290Nm, minimaal gelijk aan bmw 218i f22 zeggen ze (voor de normale cooper) dus zoek een bmw met vergelijkbare motorconfiguratie.
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

28 mei 2017, 11:44

is er al nieuws over de box? vindt het wel redelijk lang duren, er worden andere aangeboden !!
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
michail
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jul 2015, 19:43

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

29 mei 2017, 10:45

Begin juli komt er een Maxituner box beschikbaar voor een Cooper S (deze heeft de volgende specs: 220 pk/340 nm). Uit ervaring kan ik jullie vertellen dat het bijzonder aangenaam rijdt. Voor geinteresseerden; stuur mij een PB
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

31 mei 2017, 13:44

jerroo schreef:is er al nieuws over de box? vindt het wel redelijk lang duren, er worden andere aangeboden !!
Ik heb een update ontvangen: ze beginnen met inplannen voor de N20 motoren (wk 24&25), de rest zal daarna volgen.
Eerlijk gezegd werd ik minder blij met de vraag of mensen hun auto willen aanbieden voor 2 dagen van verificatie, calibratie controle, finetuning en het maken van installatie handleidingen.
Nu begrijp ik natuurlijk wel dat het ondoenlijk is van elk type motor een testmule te hebben maar om nou mijn MINI daar achter te laten...ja misschien als ze een fikse korting geven en een leenauto beschikbaar stellen dan valt het nog te overwegen maar twee dagen geen zicht op de MINI is natuurlijk onoverkomelijk :lol:
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

31 mei 2017, 13:54

Zolang de minidealer er niet achter komt is het te overwegen. Een fikse korting is minimaal vindt ik. Leenauto toch wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

01 jun 2017, 19:50

Soortgelijk voorstel een keer van KN gehad, toen ik mijn R56S nog had. Zij waren bezig filters te ontwikkelen. Of ik mijn MINI kon achterlaten, dan konden ze (rollebank/etc.)testen... mocht er niet bij blijven ivm. vertrouwelijkheid en het zou de hele dag duren. Heb daar toen van afgezien omdat ze ook gaan testen to the max en als er dan wat stuk gaat raak je altijd in zo'n discussie als "tja, het was al gammel...". Overigens mocht ik de filterset houden en zou ik ook een leenauto mee hebben gekregen.

Had ook nog Mini NEXT garantie, MINI (hoofdkantoor in Den Haag) even gemaild en die vertelde mij fijntjes dat het ten koste zou gaan van de garantie mits door een BMW/MINI dealer gedaan.

Het is dus een gok!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

01 jun 2017, 22:03

K&N heeft mijn 350Zin 2004 gebruikt om de Typhoon kit voor Europese auto's te testen.
Ik mocht de set houden
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

02 jun 2017, 22:58

Peter schreef:K&N heeft mijn 350Zin 2004 gebruikt om de Typhoon kit voor Europese auto's te testen.
Ik mocht de set houden
Volgens mij was het bij mij ook een Typhoon kit, maar dan voor de R56S...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
relaer
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jun 2017, 19:13

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

06 jun 2017, 19:16

Hai Allen,


heeft iemand ervaring met Ventura?

Groet.
Laatst gewijzigd door relaer op 21 sep 2017, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox

06 jun 2017, 21:27

niet mee bekend, mooie getallen, wat doen de nm's.
info van de site. als ik dit zo lees is mn jb box een schijt ding, hoe zit dat Peter !! :shock :lol: :lol:

Klanten verwarren de geavanceerde externe 3D ECU van Ventura Tuning nog wel eens met een powerbox. Een powerbox is een kastje met 1 draad en 2 stekkertjes die alleen de raildruk statisch wat verhoogd. Deze boxjes vind je in veel variaties. Ondanks de mooie beloften van de leveranciers geeft dit zeker niet het zelfde resultaat als een geavanceerde externe 3D ECU van Ventura Tuning. Vaak beloven de leveranciers op papier u wel prachtig bergenl PK's.

De geavanceerde externe 3D ECU van Ventura Tuning is een echte secundaire computer. Deze meet het werkelijke toerental via de nokkenassensor of via de canbus. Ons systeem kan het koppel berekenen en meet de versnellingsgraad van de motor. Via de canbus kunnen wij zelfs de last van de motor realtime zien. Dynamisch 3-D worden dan realtime de ingespoten hoeveelheid brandstof van de injectoren verlengt, het begin moment van het opspinnen van de turbo wordt aangepast, het verloop van de drukopbouw van de turbo wordt aangepast en de maximale turbodruk. De turbo overdruk beveiliging blijft keurig in takt! Daarnaast wordt bij een snelle gasrespons de brandstofdruk last afhankelijk verhoogd (afhankelijk van de behoefte). Als wij dit niet zouden doen dan krijg je bij laag toerental druppelvorming tijdens de inspuiting en dat willen wij juist niet want die brandstof verbrand veel moeilijker en dat betekend dat er meer brandstof nodig zou zijn voor dezelfde aantal PK's. Als wij de brandstof fijner verneveld inspuiten dan kunt u met minder brandstof dezelfde PK's halen en kunt u zo effectief brandstof besparen of wat meer brandstof inspuiten voor extra PK's.

Simpel samengevat worden lucht en brandstof exact op tijd met de juiste verhouding gemengd. Zo ontstaat er geen overbodig roet en wordt uw
roetfilter niet onnodig overbelast.

Een Powerbox ziet helemaal geen turbodruk. Hoe weet het "systeem" dan of er wel voldoende lucht is om extra brandstof in te spuiten? Een Powerbox ziet geen toerental of versnellingsgraad van de motor dus laat dus ongecontroleerd extra brandstof inspuiten. Laat u niets wijs maken.

Twijfelt u over uw tuning systeem? Neem contact met ons op en wij checken graag voor u of uw systeem goed werkt.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”