Dealer rating door klanten online in Engeland
Geplaatst: 09 nov 2010, 00:11
BMW en MINI dealers zijn begonnen met een gloednieuw service systeem dat elke klant in staat stelt om hun ervaringen met dealers te beoordelen via een schaal van vijf sterren en specifieke opmerkingen te schrijven. Het systeem, waarvan wordt aangenomen dat het het meest transparante en uitgebreide is in de industrie, is zojuist live gegaan. De klant kan alle opmerkingen en sterbeoordelingen bekijken die geplaatst zijn op de website van de dealer.
“We are committed to providing the very best service for our customers and believe that this level of openness and transparency is not only desirable but essential,” aldus Tim Abbott, Managing Director van BMW (UK) Ltd. “Our new star ratings will help all BMW and MINI customers to make informed choices and inspire all of us to strive towards the ultimate in customer service.”
Klanten krijgen een unieke code, specifiek voor een bepaalde verkoop-of service-ervaring, en worden uitgenodigd om een aantal sterren toe te schrijven en om opmerkingen te maken. Deze blijft op de website van de dealer staan gedurende 90 dagen, zichtbaar voor iedereen die de site bezoekt. Om een score van vijf sterren te behalen moet de dealer 95 tot 100 procent tevredenheid te bereiken, terwijl aan de andere kant van de schaal 1 ster wordt beoordeeld met 20 procent.
“This is a brave decision,” geeft Tim Abbott toe. “There is no hiding place in a retail environment displaying this kind of transparency. But I am confident that our dealers truly understand the importance of satisfied customers. For those who are not yet rated with four to five stars it will drive their future performance and deliver a more focused customer culture”.
“We are committed to providing the very best service for our customers and believe that this level of openness and transparency is not only desirable but essential,” aldus Tim Abbott, Managing Director van BMW (UK) Ltd. “Our new star ratings will help all BMW and MINI customers to make informed choices and inspire all of us to strive towards the ultimate in customer service.”
Klanten krijgen een unieke code, specifiek voor een bepaalde verkoop-of service-ervaring, en worden uitgenodigd om een aantal sterren toe te schrijven en om opmerkingen te maken. Deze blijft op de website van de dealer staan gedurende 90 dagen, zichtbaar voor iedereen die de site bezoekt. Om een score van vijf sterren te behalen moet de dealer 95 tot 100 procent tevredenheid te bereiken, terwijl aan de andere kant van de schaal 1 ster wordt beoordeeld met 20 procent.
“This is a brave decision,” geeft Tim Abbott toe. “There is no hiding place in a retail environment displaying this kind of transparency. But I am confident that our dealers truly understand the importance of satisfied customers. For those who are not yet rated with four to five stars it will drive their future performance and deliver a more focused customer culture”.