Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

Officieel: de motoren en opties van de nieuwe MINI (F56)

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.

Officieel: de motoren en opties van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor Sven » ma sep 30, 2013 10:33

Officieel: de motoren van de nieuwe MINI

Afbeelding

Mini heeft openheid van zaken gegeven over de techniek van de derde generatie van de New Mini. De auto krijgt drie- en viercilinders tot z'n beschikking.


Bij de introductie is de instapmotor een driecilinder benzinemotor met een cilinderinhoud van 1,5 liter. Door toepassing van TwinPower-turbotechniek is het vermogen 136 pk, het maximumkoppel is 220 Nm. Door een overboostfunctie kan dit tijdelijk 230 Nm zijn.

Alhoewel BMW-ingenieurs in de afgelopen tijd hebben aangegeven dat de nieuwe driecilinder 'vermogens tot boven de 200 pk' kon leveren, is de voorlopige topmotorisering gewoon een viercilinder.

Echt 'mini' is-ie niet meer te noemen, het is namelijk een 2,0-liter viercilinder TwinPower-motor. Het vermogen is 192 pk, het maxiumumkoppel 280 Nm (met overboost 300 Nm). Aangezien de huidige Mini Cooper S 184 pk tot z'n beschikking heeft, lijkt deze tweeliter ons de nieuwe motorisering voor die versie.

De diesel is ook een 1,5-liter driecilinder. Het vermogen van deze versie (we vermoeden de Cooper D) is 116 pk, het maximumkoppel 270 Nm. Het verbruik van dit blok ligt volgens Mini zeven procent lager dan dat van de motor die de driecilinder vervangt.

Alle nieuwe motoren voldoen aan de Euro 6-emissie-eisen. Mini monteert ook nieuwe transmissies in de nieuwe generatie van de hatchback. De automaat werkt samen met een start-stopsyteem en kan -indien de navigatie aangevinkt is op de optielijst- het schakelgedrag aanpassen op de ingevoerde route.

Mini belooft dat de nieuwe motoren 'de optimale balans tussen rijplezier en zuinigheid bieden'. Ook het comfort en de betrouwbaarheid zijn volgens het Engelse merk 'toonaangevend'.

Ook op andere gebieden is er nieuws: Mini gaat z'n hatchback namelijk voor het eerst aanbieden met elektronische dempers.

Mini onthult de derde generatie van de hatchback op de LA Auto Show, die eind november plaatsvindt. Begin volgend jaar verwachten we de auto bij de dealers.

Bron: Autoweek.nl
Laatst bijgewerkt door Sven op ma sep 30, 2013 10:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Sven
 
Berichten: 15072
Geregistreerd: wo maart 05, 2008 17:22
Woonplaats: Enschede

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI

Berichtdoor Sven » ma sep 30, 2013 10:36

En hier nog een stukje van Autoblog.nl....

In november onthult BMW de nieuwe MINI en in aanloop naar die onthulling krijgen we nu alvast de informatie over de nieuwe motoren en andere techniek.

MINI zet voortaan TwinPower Turbo techniek in op alle motoren, waarbij dual Vanos op de benzinemotoren ook standaard is. Alle motoren zijn ontworpen om zo licht en compact mogelijk te zijn en te voldoen aan de EU6 norm. Het basismodel krijgt een 1.5 liter driecilinder benzine die goed is voor 136 pk en 220 Nm koppel met een overboost functie voor 230 Nm. Daarnaast komt er een twee liter viercilinder met 192 pk, 280 Nm koppel standaard en 300 Nm in overboost. Beide motoren halen hun maximale koppel al bij 1250 toeren en beide blokjes draaien maximaal 6500 toeren per minuut. Ook komen er nieuwe diesels voor de nieuwe MINI, waarbij de instapper een 116 pk en 270 Nm sterke 1.5 driecilinder zal zijn. Deze common rail diesels werken met een maximale inspuitdruk van 2000 bar.

De nieuwe motoren worden gekoppeld aan nieuw ontwikkelde handbakken en automaten, waarbij de nieuwe handbakken gebruik maken van een sensor die ervoor zorgt dat de motor een juiste hoeveelheid tussengas geeft om te rev-matchen voor de in te schakelen versnelling. Daarnaast is op de automaat voortaan start-stop techniek toegepast. Daarnaast kunnen automaten die zijn uitgerust met een navigatiesysteem voortaan rekenen op technologie die de juiste versnellingen toepast op basis van GPS data en de verkeerssituatie, waarbij bijvoorbeeld een andere versnelling wordt ingeschakeld voor een kruising of bocht. Rolls Royce techniek voor je MINI, vet hoor.

De motoren komen te hangen in een volledig herontworpen chassic, waarbij grofweg dezelfde layout wordt gebruikt als bij de vorige MINI: multilink achteras, single-link spring strut vooras. Wel is de spoorbreedte vergroot voor betere handling. De dempers zijn voortaan losgekoppeld van de body met behulp van “complex struts” en dat moet er in combinatie met de verlaging van het ongeveerde gewicht voor zorgen dat de nieuwe generatie MINI’s nóg harder de hoek om kan. Daarnaast zijn er lichtere lichtmetalen wielen om te helpen met het besparen van brandstof en is de bodem opnieuw ontworpen om minder lift te genereren.

Het allerbelangrijkste aan een MINI is natuurlijk voor de liefhebber het stuurgedrag. MINI introduceert elektromechanische stuurbekrachtiging (EPS) met snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Dit systeem maakt het ook mogelijk om een parking-assist functie te introduceren. Ook is er gedacht aan torque-steer compensatie. Ook zal MINI voor het eerst een aanpasbaar onderstel gaan aanbieden, waarbij gekozen kan worden uit twee settings: sportief en comfortabel.


Bron: Autoblog.nl

Sven
 
Berichten: 15072
Geregistreerd: wo maart 05, 2008 17:22
Woonplaats: Enschede

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor RichardMINI » ma sep 30, 2013 12:32

Beloofd een hoop goeds!!

Ben erg benieuwd ook naar de automaten, hopelijk de 8-bak van BMW..
MINI zoekende..
MINI
nog niet
geparkeerd


RichardMINI
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma sep 30, 2013 12:08
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor griendar » ma sep 30, 2013 16:21

met een beetje tunen kan je uit die 2.0 ltr.makkelijk
300 PK halen
leuk om in een R53 te zetten wie durft? maar zou het passen???

griendar
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 14:29

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor Brightness » ma sep 30, 2013 20:55

griendar schreef:met een beetje tunen kan je uit die 2.0 ltr.makkelijk
300 PK halen
leuk om in een R53 te zetten wie durft? maar zou het passen???


Dat zal waarschijnlijk tegenvallen. Als de turbo zijn maximaal koppel al bij 1250 rpm levert dan is die zodanig klein dat hij nooit een hoog topvermogen kan leveren. Om serieus vermogen te halen zal de turbo dus zeker vervangen moeten worden door een groter exemplaar. Daarnaast valt of staat het met de internals (zuigers, drijfstangen, e.d.) of het enigszins mogelijk is om de motor betrouwbaar te houden als het vermogen flink stijgt. En mensen die een getunede R56 hebben gereden weten dat dit helaas niet vanzelfsprekend is... :(

Brightness
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: vr okt 28, 2016 06:17

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor tychopaat » di okt 01, 2013 09:02

Nog niets gelezen over de SD krijgt die nog een opvolger?

Dat was trouwens de eerste BMW motor in een MINI

tychopaat
 
Berichten: 232
Geregistreerd: za maart 07, 2009 12:59
Woonplaats: den haag

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor Sven » di okt 01, 2013 12:07

Nope, op meerdere sites berichten gelezen, maar nergens wordt nog gesproken over de S Diesel.

Ik denk dat, ook gezien de bezine S wel een 4 cilinder krijgt, de S diesel ook een 4 cilinder gaat krijgen. Misschien de 2.0 diesel van BMW?

Sven
 
Berichten: 15072
Geregistreerd: wo maart 05, 2008 17:22
Woonplaats: Enschede

Re: Officieel: de motoren en oopties van de nieuwe MINI (F56

Berichtdoor Berthil » vr okt 11, 2013 13:46

Nieuw opties volgens MINI:

De nieuwe Mini is af, en de Brits-Duitse heren laten mondjesmaat informatie over het nieuwe retro-model los. Gegevens over de motoren kregen we al eerder, vandaag leren we meer over de veiligheidssystemen die het kleintje aan boord krijgt.

Als je een nieuwe auto presenteert kom je er tegenwoordig bijna niet meer mee weg als je hem niet volstopt met de laatste technische snufjes. Mini heeft op gadget- en speeltjesgebied natuurlijk een naam hoog te houden, vandaar dat ook de aanstaande nieuweling een lading elektronica met zich mee krijgt.

Sinds 2011 staat Mini Connected al op de optielijst, een pakket vol met apps en andere software. De nieuwe Mini krijgt een head-up display op z'n dashboard geschroefd. De aanstaande Mini's krijgen het instrumentarium weer conventioneel achter het stuur, ergonomisch gezien al een vooruitgang ten opzichte van de centraal geplaatste klokkenwinkel.

Verder wordt de nieuwe Mini uitgerust met een achteruitrijcamera en een detectiesysteem dat onder andere voetgangers in de gaten houdt. Rijd je in de stad en steekt er plotseling iemand over? Geen probleem, de Mini remt dan automatisch. Uiteraard houdt-ie automatisch een veilige afstand ten opzichte van voorliggers aan, en camera's houden verkeersborden in de gaten. Zo rijd je, wanneer de cruise-control aan staat, nooit harder dan de toegestane snelheid. Ook tegenliggers verblinden met grootlicht zit er niet meer in, camera's houden tegemoetkomend verkeer in de gaten en de verlichting zal automatisch overschakelen naar dimlicht. Volgend jaar moet de compleet nieuwe Mini op de markt verschijnen.

Berthil
Site Admin
 
Berichten: 14268
Geregistreerd: vr sep 23, 2005 17:04
Woonplaats: Sittard

Re: Officieel: de motoren en opties van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor paddo » vr okt 11, 2013 17:40

Voor de liefhebbers van alle nieuwe opties lees dan dit uitgebreide verhaal.

gr. Roy

paddo
 
Berichten: 480
Geregistreerd: do jun 03, 2010 16:15
Woonplaats: Enschede

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor ajede » ma nov 11, 2013 23:47

Brightness schreef:
griendar schreef:met een beetje tunen kan je uit die 2.0 ltr.makkelijk
300 PK halen
leuk om in een R53 te zetten wie durft? maar zou het passen???


Dat zal waarschijnlijk tegenvallen. Als de turbo zijn maximaal koppel al bij 1250 rpm levert dan is die zodanig klein dat hij nooit een hoog topvermogen kan leveren. Om serieus vermogen te halen zal de turbo dus zeker vervangen moeten worden door een groter exemplaar. Daarnaast valt of staat het met de internals (zuigers, drijfstangen, e.d.) of het enigszins mogelijk is om de motor betrouwbaar te houden als het vermogen flink stijgt. En mensen die een getunede R56 hebben gereden weten dat dit helaas niet vanzelfsprekend is... :(


Het zijn er 2 hè, dus kan waarschijnlijk meer!

:bier
Afbeelding

ajede
 
Berichten: 2142
Geregistreerd: zo dec 11, 2011 12:26
Woonplaats: Gelderland

Re: Officieel: de motoren van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor Brightness » di nov 12, 2013 07:32

ajede schreef:
Het zijn er 2 hè, dus kan waarschijnlijk meer!

:bier


Je bedoelt 2 turbo's? TwinPower is niet hetzelfde als twin turbo, hè? :wink:
Volgens mij wordt er in deze motor gewoon 1 (twinscroll) turbo gebruikt.

Brightness
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: vr okt 28, 2016 06:17

Re: Officieel: de motoren en opties van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor Marcel Always Open » di nov 12, 2013 08:12

Precies wat "Brightness" schrijft!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Marcel Always Open
Cabrio-King
 
Berichten: 9454
Geregistreerd: za mei 06, 2006 22:18
Woonplaats: Pijnacker

Re: Officieel: de motoren en opties van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor mushrop » do nov 14, 2013 11:30

die fout maken er een hele hoop idd, twinpower heeft niks te maken met de hoeveelheid turbo's. Er zit er maar eentje op, net als bij de BMW's.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

mushrop
Sponsor
 
Berichten: 23996
Geregistreerd: za jun 20, 2009 00:14
Woonplaats: Amstelveen

Re: Officieel: de motoren en opties van de nieuwe MINI (F56)

Berichtdoor paddo » do nov 14, 2013 17:50

Hier uitgebreide info over - en de verschillen tussen - Twinscroll (wordt toegepast bij benzine motoren van BMW/Mini) en TwinTurbo (toegepast bij diesels): uitleg

gr. Roy

paddo
 
Berichten: 480
Geregistreerd: do jun 03, 2010 16:15
Woonplaats: Enschede


Keer terug naar MINI op het Web en in de Media

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

  naar boven  |  © copyright NewMINIclub  |  over ons  |  forum etiquette  |  website door 2BeeWeb
MINI is een merk van de BMW Group. Tenzij anders vermeld, zijn alle handelsmerken gedeponeerde handelsmerken van BMW AG.
Voornoemde zaken worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden of distributie door NewMINIclub.