Vara: Reparatie bij Bert Story (versleten nokkenastandwiel)

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
Andor
Be Mini
Be Mini
Locatie: Schiedam
Berichten: 710
Lid geworden op: 15 okt 2012, 19:03

Vara: Reparatie bij Bert Story (versleten nokkenastandwiel)

07 feb 2015, 08:48

Aardig stukje over iemand die nog geen jaar z'n mini heeft en ook zijn garantie voor zijn neus wordt weggeschoven.
Leuk gedaan maar toch ook te bizar voor woorden!

Link:
http://vara.nl/media/333950




*Hoe krijg ik de video in de post?
Afbeelding
quang
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nieuwegein
Berichten: 136
Lid geworden op: 16 mar 2011, 13:59

Re: Vara: Reparatie bij Bert Story (versleten nokkenastandwi

07 feb 2015, 11:25

ja, en dan nog een verkeerde diagnose stellen door Berty Story.....dat is ook heel kwalijk!!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Vara: Reparatie bij Bert Story (versleten nokkenastandwi

07 feb 2015, 11:48

Garantie houdt in dat gebreken die ontstaan en niet zijn toe te rekenen aan normaal gebruik/slijtage voor rekening en risico van de verkoper komen. Zelfde indien er sprake is van non-conformiteit, bewijslast ligt alleen anders. Als deze man inderdaad duizenden kilometers te laat voor onderhoud terugkomt moet ie niet raar opkijken dat er betaald moet worden. Die onderhoudsintervallen zijn er niet voor niets en dealers houden daar zeker rekening mee als er coulance verleend zal worden.

Dat de melding moeilijk waarneembaar is kan ik mij wel goed voorstellen, zeker voor iemand die Mini voor het eerst rijdt. Hoe dat precies zit met het uitlezen van sleutels weet ik niet, dacht dat bij nieuwe BMW's de dealer dat in elk geval vanaf afstand kan doen? Vraag is waar dan de verantwoordelijkheid ligt, en dat is toch echt meestal de eindgebruiker, helemaal als het gaat om het op peil houden van de olie. Als het olieprijs te laag stond ben je zelfs het haasje als je wel tijdig onderhoud hebt laten uitvoeren. Zat uitspraken van de vinden hoe de kantonrechter daarover denkt.

Enige tijd terug nog meegemaakt dat een amper 1 jaar oude Evoque aan een nieuw blok toe was wegens te weinig olie.. Blijft toch echt eigen verantwoordelijkheid en heeft dus niets van doen met garantie.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Vara: Reparatie bij Bert Story (versleten nokkenastandwi

07 feb 2015, 19:22

Dan gebruik je de auto als lesauto , toch een behoorlijke mishandeling van een auto, en dan nog kom je veel te laat binnen voor service. Dan betaal je wat mij betreft echt terecht mee aan de reparaties.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Vara: Reparatie bij Bert Story (versleten nokkenastandwi

07 feb 2015, 22:23

hij had gewoon op tijd moeten zijn met onderhoud en natuurlijk gelul dat je dat over het hoofd ziet omdat het zo'n kleine toerenteller is :-)
Wel slordig dat Bert story verkeerd oordeel geeft maar gebeurt wel vaker helaas.
Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Vara: Reparatie bij Bert Story (versleten nokkenastandwi

07 feb 2015, 22:37

Alsof het niet was gebeurd als de olie die paar duizend km eerder wel was ververst..... Daar geloof ik dus echt niks van, maar dat komt nu wel ff lekker in het straatje van de dealer. Ze proberen er toch wel onderuit te komen, of het nou storingen en of fouten zijn die aan de lopende band voorkomen of niet. Maar de manier waarop is het meest stuitend en dat kweekt veel antipathie bij mensen jegens de dealers.... Begrijp dat volkomen!!
Afbeelding

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”