Originele bluetooth module

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2006, 22:46

Originele bluetooth module

17 jun 2006, 16:27

De originele bluetooth gsm modulle van mini is niet mogelijk in naplaatsing, knoppen aan het stuur en display zouden niet werken ? Vertelde ze me bij de BMW dealer. Wil dit hebben reuze makkelijk, en estetisch. Hou niet van die opbouwstukken in men wagen. Heeft hier iemand meer info over ?

alvast dank

Svensens
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

18 jun 2006, 02:21

Ik heb het nagevraagd een week nadat ik mijn MINI kreeg (oktober). Toen wisten ze mij te informeren dat ik voor rond de €1300,- het hele zaakje ingebouwd zou kunnen hebben. Toen heb ik heel blij een headset van Jabra van €80,- gekocht. werkt als een tiet en ook buiten de auto werkelijk heerlijk.

Ik baal er ook van dat ik twee knopjes op mn stuur heb die niets doen, maar een vriend van mij vertelde dat daar best iets anders op aan te sluiten is.

iDD
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

18 jun 2006, 08:47

Ik heb een bluetooth-setje van Nokia in m'n auto; € 100,- voor inbouwen en de set kost iets van € 150,-

Het speakertje zit in het vakje linksonder bij stuur, dus zie je niet zitten. De microfoon bij binnenspiegel en het bedieningsknopje zit bij mij links van de spiegelverstelling.


In onze Mercedes zit ook een dure bluetooth-handeltje ingebouwd af-fabriek, werkt niet, m'n pa heeft nu dezelfde set als ik. In de nieuwe Audi A8 van m'n oom hetzelfde verhaal: heeft ook een Nokia carkit erbij in laten bouwen.
We hebben allemaal de Nokia CK-7w.

Nadeel van deze set is dat smartphone op windows er niet op werken.
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2006, 22:46

19 jun 2006, 14:53

Aansluiting van de knoppen aan het stuur waar kan ik deze terug vinden ? Wat moet ik er voor demonteren enz.

alvast dank

Svensens
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

19 jun 2006, 15:41

Svensens schreef:Aansluiting van de knoppen aan het stuur waar kan ik deze terug vinden ? Wat moet ik er voor demonteren enz.

alvast dank

Svensens
Tip ;) Kijk uit met de Airbag... is een duur geintje als je die moet laten vervangen ;)
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

19 jun 2006, 15:50

NewMiniBits heeft een integratie module om het beproefde Parrot Bluetooth handsfree setje te integreren met de audio-installatie en stuurwielbediening van de MINI:

http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=256

Module is los verkrijgbaar of samen in 1 pakket met een Parrot.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 jun 2006, 20:59

Op Motoringfile nog deze twee artikelen over Bluetooth met installatie-instructie:

Universele Bluetooth handsfree install

Integrated Aftermarket Bluetooth

Armrest Bluetooth kit

Misschien heb je er wat aan al staat er misschien dubbele info.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Werkt perfect

22 jun 2006, 11:33

Heb vanaf het begin al de telefoonmodule voor mij Nokia carkit in de auto zitten. Kan de telefoon opnemen en ophangen vanaf het stuur en ook het volume regelen. Werkt helemaal super. Gewoon de losse module bestellen en inbouwen. Wel de originele carkit van Nokia gebruiken.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

22 jun 2006, 14:12

Nexus.... dat ziet er goed uit! is daar al een manual voor te vinden?!

die zou ik wel willen aanschaffen. als ik zeker weet dat ik het ook kan inbouwen :-)

Op het plaatje staat alleen een Parrot box... waar laat je de mic... en hoe ziet die er uit?! iemand meer info?! heeft iemand al ervaring... is het zo simpel?!


PS en wat is het verschil tussen de twee paketten? EVO ?!

tnx Owen
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2006, 22:46

22 jun 2006, 17:59

ben ik ook aan het uitzoeken heb gisteren met verkoop gemails steeds geen antwoord, wat een service ....
Afbeelding
zegmaarboris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006, 14:06

22 jun 2006, 20:55

Mini Poeper schreef:We hebben allemaal de Nokia CK-7w.

Nadeel van deze set is dat smartphone op windows er niet op werken.
Hoi,

M'n MDA Vario werkt prima met CK-7W carkit.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: Werkt perfect

22 jun 2006, 21:34

minigeut schreef:Heb vanaf het begin al de telefoonmodule voor mij Nokia carkit in de auto zitten. Kan de telefoon opnemen en ophangen vanaf het stuur en ook het volume regelen. Werkt helemaal super. Gewoon de losse module bestellen en inbouwen. Wel de originele carkit van Nokia gebruiken.
Met de knopjes die daarvoor bedoeld zijn? Die van MINI zelf bedoel ik dan?! Kan je me dan uitleggen hoe je daar iets op aangesloten hebt? Ik zou graag IETS op die knopjes aansluiten.

iDD
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Aansluiten

22 jun 2006, 21:39

Ik bedoel de knoppen die op het stuurwiel (3 spaaks stuur vanaf model 2005) geplaatst zijn. Ik kan daarmee (aan de linkerzijde van het stuur, de telefoon mee bedienen. Er wordt een speciale kabel en een box geleverd welke je tussen de radio en de originele carkit (in mij geval de Nokia CK-7W wordt geplaatst. De snoeren zijn al dusdanig gemaakt dat je doormiddel van de ISO connector kan koppelen met je kabelboom die vanuit je stuur komt. Even wat zoekwerk en de boel weer netjes wegwerken en dan klaar. Al met al een uurtje werk.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

22 jun 2006, 23:02

zegmaarboris schreef:
Mini Poeper schreef:We hebben allemaal de Nokia CK-7w.

Nadeel van deze set is dat smartphone op windows er niet op werken.
Hoi,

M'n MDA Vario werkt prima met CK-7W carkit.
Ow, dat is goed nieuws! Ik had toen een Motorola MPx220 windows smartphone en bij dit toestel bleef het telkens rondzingen en storen. Toen heb ik bij OfficeCentre een HP PDAphone geprobeerd en hetzelfde probleem.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: Aansluiten

23 jun 2006, 01:02

minigeut schreef:Ik bedoel de knoppen die op het stuurwiel (3 spaaks stuur vanaf model 2005) geplaatst zijn. Ik kan daarmee (aan de linkerzijde van het stuur, de telefoon mee bedienen. Er wordt een speciale kabel en een box geleverd welke je tussen de radio en de originele carkit (in mij geval de Nokia CK-7W wordt geplaatst. De snoeren zijn al dusdanig gemaakt dat je doormiddel van de ISO connector kan koppelen met je kabelboom die vanuit je stuur komt. Even wat zoekwerk en de boel weer netjes wegwerken en dan klaar. Al met al een uurtje werk.
JE MEENT HET!! Ik heb zelf ook een driespaaks in mijn 2006 model, dus mag lijen dat het daar ook zo simpel in zit. Hmm hier moet ik dan toch maar eens achteraan. Ik baal al sinds ik er in rij dat die twee knopjes niets doen!

thanks!

Rein

Terug naar “Interieur en audio”