Nieuwe draden trekken voordeuren

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Ray001
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 okt 2015, 19:20

Nieuwe draden trekken voordeuren

23 aug 2016, 18:44

Aangezien ik een Focal composet ga plaatsen, de PS165 wil ik dit meteen goed doen.
Wil nieuwe bedrading van de radio naar de deuren trekken.

Wat is DE manier om dit voor elkaar te krijgen?
Kan heel erg moeilijk een nieuwe draad trekken door de rubber tule tussen deur en chassis.

Of is een mogelijkheid de composet aan te sluiten aan de 2 draden die nu aan de deurspeaker zitten?
En dus de huidige tweeter bedrading af te tapen want er komt maar 1!! Setje draden vanuit de radio.

Wie heeft er een tip voor mij!

Met vriendelijke groet
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

23 aug 2016, 21:54

Het is je al vertelt hoe het zit en hoe het moet in je vorige topic. Wat is er nog niet duidelijk?
Ray001
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 okt 2015, 19:20

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 06:39

Vinny85 schreef:Het is je al vertelt hoe het zit en hoe het moet in je vorige topic. Wat is er nog niet duidelijk?

Heb niet gelezen hoe ik Nieuwe draden kan trekken hoor,misschien jij wel ?

Met vriendelijke groet
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 10:20

Er lopen toch draden? Wat is er mis met die er al zitten? Ik heb daar alles op aangesloten en werkt perfect. Mvg
Grootje
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 feb 2013, 19:02

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 11:01

Ik zou de bestaande draden laten zitten want als je geen zware versterker plaatst heeft het weinig nut.
Beste optie is om de nieuwe speakers te plaatsen en daarnaast de deur inclusief paneel goed te isoleren. Dat levert je qua kwaliteit veel meer op dan er vermogen in te pompen. Voor de achterdeuren zou ik het zelfde doen.

The sound quality should not deteriorate when you crank up the volume!!

Succes.
Afbeelding
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 11:13

Daar ben ik het wel mee eens. Als je geen versterker plaats, gewoon de originele bedrading gebruiken.
Ik heb een versterker geplaatst en heb nieuwe kabels getrokken.
Afbeelding
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 13:45

Ik had ook begrepen dat ray001 geen versterker ging plaatsen en alleen een composet. Dus vandaar mn reactie. Als je het zelf niet weet wat je moet doen of wat te bestellen kan je het altijd vragen, dat is hier nooit een probleem. Echter als je door blijft vragen om hetzelfde onderwerp ga ik mij wel afragen of onze info naar jou toe wel nut heeft. Verder geloof ik wel dat je het moet lukken om de composet te plaatsen. Heb je al op youtube wat filmpjes gevonden? Mvg
Ray001
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 okt 2015, 19:20

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 15:11

Vinny85 schreef:Ik had ook begrepen dat ray001 geen versterker ging plaatsen en alleen een composet. Dus vandaar mn reactie. Als je het zelf niet weet wat je moet doen of wat te bestellen kan je het altijd vragen, dat is hier nooit een probleem. Echter als je door blijft vragen om hetzelfde onderwerp ga ik mij wel afragen of onze info naar jou toe wel nut heeft. Verder geloof ik wel dat je het moet lukken om de composet te plaatsen. Heb je al op youtube wat filmpjes gevonden? Mvg
Beste Vinny,ik wil zeker niet overkomen als dat ik 4 x dezelfde vraag stel maar toch bij deze;
Waarom gaan er maar 2 draden vanaf de radio richting de deur en komen er 4 draden in de deur aan?
Dus vandaar mijn vraag mbt tot aansluiten en nieuwe bedrading.

Dus totaal niet verkeerd bedoeld vanaf mijn kant maar de antwoorden die ik zoek staan hier gewoon niet.


Met vriendelijke groet

Ray
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 16:07

De kanels lopen appart naar het verzamelpunt voor de versterker.
En waarom ze het zo gedaan hebben? Geen idee. Wat ik wel weet is dat je composet alles mooi aanstuurd. Als je het compo kastje aansluit op de huidige speaker kabel komt alles goed. Het kastje verdeelt alle toonhoogtes naar de juiste speaker.
Ray001
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 okt 2015, 19:20

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 16:30

Vinny85 schreef:De kanels lopen appart naar het verzamelpunt voor de versterker.
En waarom ze het zo gedaan hebben? Geen idee. Wat ik wel weet is dat je composet alles mooi aanstuurd. Als je het compo kastje aansluit op de huidige speaker kabel komt alles goed. Het kastje verdeelt alle toonhoogtes naar de juiste speaker.
Dank je wel voor je antwoord.
Ik ga de composet aansluiten op de huidige + en - van de huidige deurspeaker.

Dan maar geen nieuwe bedrading, eerst dit beluisteren


Mvg

Ray
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

24 aug 2016, 17:49



Hier een linkje vanaf youtube. Misschien heb je er wat aan bij je voorberikdingen.
Succes.
Grootje
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 feb 2013, 19:02

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

26 aug 2016, 15:42

Ray001 schreef:
Vinny85 schreef:De kanels lopen appart naar het verzamelpunt voor de versterker.
En waarom ze het zo gedaan hebben? Geen idee. Wat ik wel weet is dat je composet alles mooi aanstuurd. Als je het compo kastje aansluit op de huidige speaker kabel komt alles goed. Het kastje verdeelt alle toonhoogtes naar de juiste speaker.
Dank je wel voor je antwoord.
Ik ga de composet aansluiten op de huidige + en - van de huidige deurspeaker.

Dan maar geen nieuwe bedrading, eerst dit beluisteren


Mvg


En niet vergeten alles goed te isoleren!! Je zou ook nog de speakers op een zacht material kunnen monteren zodat ze nog minder trillingen afgeven.

Succes

Ray
Afbeelding
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

26 aug 2016, 17:50

Ray laat je nog weten hoe het is gegaan? Ik ben benieuwd.
Ray001
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 okt 2015, 19:20

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

29 aug 2016, 17:14

Vinny85 schreef:Ray laat je nog weten hoe het is gegaan? Ik ben benieuwd.
Composet gemonteerd .
De Focal PS165..


Nu nog goede radio want de orginele mini radio van 14 jaar oud zal wel vermogen hebben van 4x15 watt oid...
Grootje
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 feb 2013, 19:02

Re: Nieuwe draden trekken voordeuren

20 sep 2016, 10:11

Je hebt een mooi setje gemonteerd!! Ik weet niet welke radio je nu hebt, maar de MINI boost is een 4x40 of 50 watt radio. Ik denk dat het RMS vermogen op de helft ligt. Als je speakers goed monteert en voldoende geluidsisolatie aanbrengt dan heb je echt voldoende geluid. tevens heb ik zelf nog een Bluetooth interface module aangesloten op de originele radio waardoor ik draadloos kan streamen en alles is te bedienen via het stuur.

success met je projectje.
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”