Dension, Grom of iets anders?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Dension, Grom of iets anders?

09 nov 2016, 09:49

De R53 is een geweldige auto, maar ondertussen een paar jaar oud en uit de tijd dat connectivity nog niet erg populair was. Er zijn verschillende mogelijkheden om hier wat aan te doen.

Ik heb een Dension Gateway Lite BT liggen met lightning adapter. Hiermee is het mogelijk audio vanaf USB of iPhone te spelen en er kan via Bluetooth handsfree gebeld worden.

Een alternatief is de Grom USB3. Biedt dezelfde mogelijkheden, maar heeft een addon voor DAB+ radio-ontvangst.

Voor mij is bellen het belangrijkst en gebeld worden werkt prima, maar bellen is lastig omdat je op de telefoon het nummer moet intoetsen. Zijn er nog andere aftermarket systemen waarbij dit beter geregeld is?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Dension, Grom of iets anders?

09 nov 2016, 09:54

Hou er rekening mee dat de Grom niet automatisch overschakelt bij bellen maar dat je hiervoor zelf een knopje op de radio dient te bedienen. Vgl mij ook bij de Dension.
Enige manier waarop je dit kunt oplossen is vgl mij een andere radio met ingebouwde BT etc.
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Dension, Grom of iets anders?

14 nov 2016, 10:32

Ik heb de Dension ondertussen retour gestuurd en ik ben nu aan het kijken naar een Parrot Mki 9000. Deze heeft t.o.z. van zijn duurdere broers geen beeldscherm. En via Parrot Unika kan deze worden aangesloten op het MFSW.

Ik kom er alleen niet helemaal uit wat ik nu moet bestellen. Is er 1 Unika module voor verschillende auto's of is zijn er meerdere en moet ik een specifieke versie hebben voor de R53?

En newministuff verkoopt ook een set om de Parrot werkend te maken i.c.m. een MFSW. Is dit een Unika? Is dit een Unika alternatief? Of moet werkt deze set samen met de Unika en heb ik dus beide nodig?
Zie: http://newministuff.com/mfsw-interface- ... -601-p.asp
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Dension, Grom of iets anders?

17 nov 2016, 09:30

Ik heb navraag gedaan bij newministuff. Hun set vervangt de Parrot Unika. Dus alleen hun set en bijvoorbeeld een mki9000 zijn benodigd.

Terug naar “Interieur en audio”