Nieuwe audio instalatie en kabels

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
peerware
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2017, 11:31

Nieuwe audio instalatie en kabels

16 jul 2017, 19:32

Nou dit weekend was het zo ver, inbouwen van de nieuwe audio set.

Wat een werk, ik ben er een kleine 1,5 dag mee bezig geweest.
Versterker inbouwen, nieuwe kabels leggen en weer netjes terug in elkaar zetten.
Gelukkig niets afgebroken en alle kabeltjes mooi gesoldeerd.

Het object om mee te beginnen:
Afbeelding

De spulletjes (ik bedacht dit toen ik al even bezig was, dus deze foto is later gemaakt zie de panelen die er al uit zijn):
Afbeelding

Daar gaan we dan, de hele achterbank moet eruit, de zij panelen, voorstoelen, vloerbedekking enz:
Afbeelding
Afbeelding

Achterste speaker eruit:
Afbeelding

Onder de vloerbedekking is ruimte voor een sub of versterker, standaard opgevuld met piepschuim:
Afbeelding
Afbeelding

Eerst gemeten bij de passagiers kant en beugels gemaakt zodat ik niet door de bodem moest boren:
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk kwam het beter uit om hem onder de bestuurders stoel te plaatsen:
Afbeelding

achter speakers oud en nieuw:
Afbeelding
Afbeelding

Voor speakers oud en nieuw:
Afbeelding
Afbeelding

Aan de slag met de kabels voor:
Afbeelding

Helaas ben ik toen gestopt met maken van foto's, ik had er ondertussen genoeg van.

Lastigste onderdeel: De + kabel netjes en waterdicht naar binnen krijgen (alles ook onder de motorkap moet bij mij super netjes liggen) en de kabels gescheiden houden.

Helaas merk ik nu wel al het nadeel van de huidige HU. Als ik de versterker wat harder afstel dan krijg ik 'standaard ruis' over de boxen. Dit verdwijnt onmiddellijk als ik de input kabels uit de versterker haal en bijvoorbeeld mijn iPhone via de RCA aansluit.
Conclusie nu staat hij max afgesteld voor deze HU, de limiet zit nu ook in de HU.

Terug naar “Interieur en audio”