Lekkage dakantenne

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Lekkage dakantenne

17 nov 2016, 17:00

Goedendag,

de dakhemel van mijn mini is, net achter het achterste deel van het panorama dak, nat.
Ik vermoed dat dit van de antenne komt.
Wie kan mij vertellen hoe je daar bij kunt komen?
Bvd.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Lekkage dakantenne

17 nov 2016, 18:47

Rubber achterkant losmaken. Dan voorzichtig de bovenkant losklikken. Er is niet veel bewegingsruimte. Ik heb laatst nog een nieuwe kabel incl. nieuwe voet aangebracht.

Succes!
Afbeelding
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Lekkage dakantenne

17 nov 2016, 19:34

Hoe maak je die rubberachterkant dan los en moet je de voet dan omhooggevallen klikken of draaien?
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Lekkage dakantenne

17 nov 2016, 21:13

Als je de achterklep open doet, daar loopt een rubber. Deze zorgt voor afsluiting met achterklep. Deze kan je gewoon met de hand lostrekken. Onder de hemel zit een antenne versterker.

Je begint op je dak, daar draai je de antenne van de voet. Dan trek je de dop omhoog die op het dak rust. Dan zie je de moer zitten. Deze draai je los en dan hangt je antenne versterker los bovenop de hemel.

Zie plaatje: http://new.minimania.com/images_temp/80 ... x7686b.jpg

P.s. Misschien als je de dop eraf hebt, dat je gelijk kan zien of dat het is. Water kan ook via jouw panorama dak naar binnen komen via een bepaalde route.
Afbeelding
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Lekkage dakantenne

17 nov 2016, 21:43

Hoi Jer84,

Bedankt voor je snelle reactie.
Het water loopt via de antennevoet naar binnen, ik heb vanmiddag aan de binnenkant de afdekplaat waar de sensor van het alarm inziet eraf gehaald. Deze zit bijna recht onder de antenne, en in die afdekplaat lag wat water, dan kan het niet via het panoramadak komen.
Nogmaal bedankt voor je uitleg, ik ga van het weekend gelijk aan de slag.
Mvg Gerrit
gerrit1740
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2015, 09:50

Re: Lekkage dakantenne

20 nov 2016, 11:50

Nou , vandaag even met de antenne aan de slag gegaan, maar niets losklikken, hij zat gewoon vast met een moer aan de binnenkant waar ik alleen bij kon via de alarmsensor ruimte, dus eerst die afdekking eraf gehaald en losgekoppeld vervolgens met een dopsleutel 22 de moer losgedraaid en toen kon ik de antenne iets omhooggevallen halen en op zijn kant op het dak leggen.
Daarnaast alles goed schoongemaakt, aan de voorkant van de antenne zat een klodder elastische kit, daarna nieuwe kit aangebracht maar dan de gehele onderkant van de antenne. Antenne terug geplaatst, de moer er weer opgezet, aangedraaid en daarna de overtollige kit verwijderd.
Vervolgens de alarmsensor en de afwerking van het panoramadak aan de binnenkant bevestigd en klaar zover.
Nu maar hopen dat de lekkage verholpen is maar volgens mij kan het dan niet meer aan de antenne liggen.
Leuk klusje voor een dag met slecht weer zoals vandaag, als je tenminste binnen kan klussen.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Lekkage dakantenne

20 nov 2016, 12:34

Goed bezig gerrit. Lekker laten drogen en later nog maar eens in het bakje kijken of er water in staat.

Terug naar “Exterieur”