Half werkende Xenon

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Gebruikersavatar
RoofsUp!
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2016, 10:38

Half werkende Xenon

13 feb 2017, 11:09

Beste Leden,

Ik heb sinds vorige week een cooper S uit 2004 aangeschaft naar mijn volle genot. Mijn R50 erop ingeruild en geniet er nog elke dag van.

Nu heb ik iets vreemds, hij is af fabriek uitgerust met Xenon. Tijdens de aanschaf deed de passagierszijde niks. Daar een nieuwe xenon lamp in gestoken. En hij doet het wel weer. Echter, soms bij een hobbeltje of gat in de weg. Flikkert die, en soms blijft die uit na een hoop gehobbel. Het opnieuw ontlichten van mijn lampen lost het weer op en de lamp schiet dan gewoon weer aan.

heb beide lampen geprobeerd te wisselen, en met beide lampen gebeurt hetzelfde fenomeen.
Ik vermoed een losse stekker maar krijg de stekkers met geen mogelijkheid los. Wie weet hoe dit werkt en hoe ik het een en ander kan testen.

Ik las ergens op het amerikaanse forum om de ballasten eens om te wisselen. Nu kon ik niet zosnel vinden hoe ik dit moet doen.

mocht een van jullie dit weten, of de vinger op de zere plek kunnen leggen. Hoor ik dit graag! :D
voordat ik voor veel geld een compleet nieuwe behuizing moet kopen :(

thankss! :))
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: Half werkende Xenon

13 feb 2017, 14:10

de ballast bevind zich onder aan de lamp, het vierkante ijzeren blokje (als je de motorkap open doet zie je ze meteen zitten). 2 schroefjes loshalen, dan kan je de behuizing kantelen en kan je de ballest losschroeven.
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Gebruikersavatar
RoofsUp!
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2016, 10:38

Re: Half werkende Xenon

13 feb 2017, 14:56

SV3RR3 schreef:de ballast bevind zich onder aan de lamp, het vierkante ijzeren blokje (als je de motorkap open doet zie je ze meteen zitten). 2 schroefjes loshalen, dan kan je de behuizing kantelen en kan je de ballest losschroeven.
Top! ik ga vanavond eens kijken. Is het dan zaak om deze om te wisselen?
Of deze inspecteren op rare dingen en goed terugplaatsen? Lees ook dat het 'losjes' monteren van een ballast waar deze veel kan trillen ook storingen kan geven.
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: Half werkende Xenon

13 feb 2017, 15:30

Inspecteren kan geen kwaad, mss even los halen en weer terug plaatsen of links en rechts omwisselen.
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Gebruikersavatar
RoofsUp!
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2016, 10:38

Re: Half werkende Xenon

13 feb 2017, 16:16

SV3RR3 schreef:Inspecteren kan geen kwaad, mss even los halen en weer terug plaatsen of links en rechts omwisselen.
nu zit er aan de achterkant van de lamp een stekker, die je een kwartslag kan draaien.
Echter komt deze niet los, hoe ik ook pulk aan het clipje. Hoe gaat dit los? Gaat om de grote stekker aan de buitenkant van de behuizing.

dus niet de plug die op de lamp (peertje) zelf gaat. :O
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: Half werkende Xenon

13 feb 2017, 18:41

Om de ballast eruit te halen hoef je geen stekkers los tehalen. De 3 schroefjes er uitdraaien, dan kan je de ballast eruit halen.
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Half werkende Xenon

14 feb 2017, 18:40

En anders is misschien de starter achter de lamp kapot of zit de lamp daar niet goed in. Dit is het rood zwarte onderdeel gelijk achter de xenonlamp.

Succes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoofsUp!
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2016, 10:38

Re: Half werkende Xenon

13 apr 2017, 10:19

is al een oud topic, toch reageer ik even mochten andere dit later nog hebben en willen weten wat mijn probleem was.

De dikke kabel achterop de lamp kun je blijkbaar een kwartslag draaien, sinds ik deze aangedraaid heb ik er geen last meer van

Terug naar “Exterieur”