Kier deur en raam R53

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
El Tigre
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jun 2017, 10:18

Kier deur en raam R53

14 jul 2017, 11:55

Hallo allemaal,

Ik heb 3 week geleden mijn eerste auto gekocht. Een MINI CS uit '03. Nou heb ik vorige week een kier ontdekt bij de bestuurdersdeur. Ter hoogte van het handgreep ligt de deur verder naar buiten t.o.v. het paneel ernaast. Het raam sluit ook niet goed aan op de rubbers, heb dus een kier. Met de garage ben ik er niet uitgekomen, meeneemprijs hoor ik dan etc. Kortom ik baal er wel van dat ik het niet heb gezien maar goed.

Ze vertelden mij daar dat het raammechaniek stuk is, wat wisten ze niet konden ze zo niet zien. Het raam kan je aan de achterkant ook gewoon omhoog tillen. Maar voor mij verklaart dat nog niet waarom die deur zo naar buiten staat. Iemand die het misschien weet? Ik twijfel nu of de auto misschien wel een ongeluk heeft gehad en inmekaar heeft gezeten...

Afbeelding


Groeten
Mini Cooper S R53 '03 - Sold
BMW 118i m-pakket 11'
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Kier deur en raam R53

14 jul 2017, 18:03

lekkere garage heb je em gekocht, ik denk dat als het raam er goed in wordt gehangen en afgesteld de kier weg is, naar dealer of go garage37 gaan, raam gaat nog wel omhoog/omlaag? zo ja denk ik afstellen.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Kier deur en raam R53

14 jul 2017, 19:10

Je deur zelf sluit ook niet helemaal zie ik aan de opstaande rand die ik zie. Check eerst ff of je deur zelf recht is.
El Tigre
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Groningen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jun 2017, 10:18

Re: Kier deur en raam R53

29 jul 2017, 20:36

Probleem is zo goed als, opgelost. Deurpaneel los gehad. Zat een ander raammechanisme in dan de originele die erin hoort. Raam zat niet goed in het mechanisme, kier bij het raam opgelost, kier bij de deur is nu ook zo goed als weg, moet nog wat stellen aan de stand van de vergrendeling (is zo te zien ook aan gesleuteld).

Groeten :)
Mini Cooper S R53 '03 - Sold
BMW 118i m-pakket 11'

Terug naar “Exterieur”