Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

04 sep 2012, 21:50

update 28-12-17: Sticky is weggehaald, dus zal wel niet meer belangrijk zijn
Laatst gewijzigd door Daveke op 28 nov 2017, 00:08, 7 keer totaal gewijzigd.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

04 sep 2012, 21:50

Ik zal het geheel tzt wel even verder aanpassen en aanvullen, dit was momenteel even het beste wat eruit kwam :)
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

04 sep 2012, 22:44

Wow :wat:
Het kost even wat tijd, maar het scheelt je uiteindelijk weer veel uitleg in losse topics.

Goed bezig! :icon_top:
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

04 sep 2012, 22:52

Prima uitleg Davy, altijd nuttig deze info en handig bij elkaar zo.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

05 sep 2012, 02:20

Betreft de IC kwam ik ook tot dezelfde conclusie. Dat het weinig uitmaakt tussen de oem en de JCW / GRS IC's.

Verder een puike uitleg weer, zo'n samenvattig is idd stukken handiger dan iedere keer weer delen hiervan uit te leggen.
(Voor mij ook handig, vraag ik niet altijd hetzelfde. )

:icon_top:
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hardenberg
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 feb 2011, 08:50

05 sep 2012, 07:38

Top Daveke,

Het begon al wat te dagen in het oosten maar nu wordt het licht :D
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

05 sep 2012, 08:49

:lol: haha, mooi gezegd
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Amstelveen
Berichten: 384
Lid geworden op: 18 jul 2010, 20:13

05 sep 2012, 10:31

Kijk, nu kan ik eindelijk beginnen met speelgoed bestelen. :dansen

prima uitleg, mijn dank is groot :-))
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

05 sep 2012, 15:26

Goed geregeld ouwe :lol:

En thx Berhil voor de Sticky!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

05 sep 2012, 20:38

Respect hoor Davy :-))
Heb je ook enig idee hoe heet de olie mag worden voOrdat het gevaarlijk wordt. Ik heb het dan over de temp die af te lezen is op een olietempmeter. Dan weet je nl ook wanneer je een oliekoeler nodig hebt.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

05 sep 2012, 20:45

Mijn eigen olie komt niet boven de 90 uit bij flinke stukken blazen, ik gok zo (net zoals KVS) dat boven de 100 graden uitkomen niet wenselijk is.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

05 sep 2012, 20:46

bij 130 graden verbrand olie.. onder de 90-110 bij vollast is ideaal toch?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

05 sep 2012, 20:48

Ik vind 110 al best hoog hoor.. Als ik zie hoe hard ik mn best moet doen om de olie boven de 90 graden te stoken, dan denk ik dat ie 100 graden niet leuk vindt
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

05 sep 2012, 20:50

Mijne is standaard 100 en bij warme dagen of sprintjes richting 110. Spelen op binnenwegen of autobahn 120 en circuit na 15 min 130 graden...

Gebruik Castrol Edge 0W40

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”