Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die van mij is meestal ook zo'n 100 à 110C op de snelweg, maar dan af te lezen op de OEM olietempmeter. Af en toe loopt ie richting 120 na een poos filerijden. olie die ik gebruik: Castrol Edge 5w30 (wat m'n dealer ook gebruikt overigens). Geen oliekoeler, standaard cooper S blok.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Veel ervaring heb ik er nog niet mee, maar mijn olie is op de snelweg een graadje of 72. Zodra ik dan een beetje door ga rijden loopt ie snel door richting de 80-85 en daar dan blijft hangen. Als ik dan korte stukjes wat rustiger rij of stil sta stijgt ie door richting de 90, en zakt ie bij doorrijden weer naar 80-85.
Ik heb mijn meter, een digitale PLX al nagekeken of alles wel goed zat, maar het zit 100% goed. Ik denk dat het er ook vanaf hangt waar de meetsensor zit, bij mij zit ie in de carter, en ik denk dat dat niet de meest ideale plaats is om te meten omdat ie daar al iets gekoeld is. De beste plaats zou kort voor of na de oliefilter zijn en daar zou ik denk ik ook iets hogere temperaturen zien.
Dit is overigens met Mocal Olie Koeler, 13 rij, net onder de voorste stootbalk, zonder nummerplaat en met 80-graden thermostaat. Van die 80 graden uitgaande denk ik dat mijn waardes plusminus +8 zijn bovenop de tellerwaarde
Ik heb mijn meter, een digitale PLX al nagekeken of alles wel goed zat, maar het zit 100% goed. Ik denk dat het er ook vanaf hangt waar de meetsensor zit, bij mij zit ie in de carter, en ik denk dat dat niet de meest ideale plaats is om te meten omdat ie daar al iets gekoeld is. De beste plaats zou kort voor of na de oliefilter zijn en daar zou ik denk ik ook iets hogere temperaturen zien.
Dit is overigens met Mocal Olie Koeler, 13 rij, net onder de voorste stootbalk, zonder nummerplaat en met 80-graden thermostaat. Van die 80 graden uitgaande denk ik dat mijn waardes plusminus +8 zijn bovenop de tellerwaarde
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Oh btw , start dan ook meteen een gb met koppelingen en leidingen voor de oliekoeler .dan doe ik mee.Oliekoeler en takeoff plate heb ik al.cooperke s schreef:Welke olie rij je Davy?
Ook de oliekoeler helpt een pak natuurlijk.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Van 330cc naar 550cc. Als je de duty cycle ongewijzigd laat heb je opeens 40% meer benzine in je verbrandingskamer met dezelfde hoeveelheid zuurstof als voorheen. Dat heet verzuipen
Wat denk je zelf?chill-es schreef:Als je van standaard naar 550cc injectoren gaat, moet je dan perse je (Beek)software laten aanpassen?
Van 330cc naar 550cc. Als je de duty cycle ongewijzigd laat heb je opeens 40% meer benzine in je verbrandingskamer met dezelfde hoeveelheid zuurstof als voorheen. Dat heet verzuipen
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Tunen van R53: Hoe en wat?!
Iemand bekend met dit speelgoed??
Schijnt beter te zijn dan de GRS-motorsport...
Schijnt beter te zijn dan de GRS-motorsport...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- koosie
- Volledig MINI minded!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Tunen van R53: Hoe en wat?!
Dat heb ik ook gehoord.. Schijnt echt een prima IC te zijn. Moest ik een R53 gaan tunen zou ik het best aandurven
Onze sponsors