Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

22 okt 2015, 22:35

Goede tips heren, dank daarvoor.

Ga zelf ook binnenkort eens dat gasephuis schoonmaken om te beginnen, moet wel te doen zijn lijkt me, benieuwd hoe het er daar uit ziet.. :P
jostiman
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 apr 2016, 20:58

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

22 okt 2015, 23:16

Precies. Ik ga morgen ook eens even mijn best doen na het werk. Ff de bougie kabels wisselen en het gasklephuis proberen schoon te maken.

Jullie horen van me!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

23 okt 2015, 07:56

Het kan ook zo zijn dat als je de bougiekabels los maakt van de bobine dat er roest zit op de connectoren. Even eraf schuren en dan kan t probleem ook op gelost zijn.
Probeer t vooral na elkaar, dus niet alles tegelijk :)
Dan weet je meteen waar t probleem zat.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
jostiman
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 apr 2016, 20:58

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

23 okt 2015, 12:08

Het probleem is, dat het niet altijd gebeurt. Dus het na elkaar proberen is moeilijk, want het wil soms wel een week niet gebeuren. Maar ik ga het proberen!
jostiman
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 apr 2016, 20:58

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

23 okt 2015, 17:51

Nou, ik kan in ieder geval vaststellen dat de nieuwe bougie kabels het niet opgelost hebben. Daarentegen was het wel zeer nodig, want de oude kwamen letterlijk afgebroken stukjes geroest metaal uit toen ik ze eraf haalde. Kan dus nooit kwaad.

Van het weekend even naar de gasklep bekabeling en het gasklephuis kijken. Ik laat het jullie wel weten!
mala
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2014, 10:21

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

06 dec 2015, 08:55

Ben benieuwd naar de oplossing voor het stationair onregelmatig draaien. Onze heeft er ook heel soms ook last van, precies zoals in jou filmpje. Ik zie het als charme van de mini ;-) Keer gas geven en het is over dat wel. Gasklep loshalen nog geholpen?
jostiman
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 apr 2016, 20:58

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

06 dec 2015, 21:19

Goh, helemaal vergeten dat ik dit topic nog had lopen!

Ik heb een tijd geleden het gasklephuis losgehaald, schoongemaakt, bekabeling gecheckt en de contactjes met contactspray opgeschoond.. Niets geholpen. Ik heb een vriend van mij (monteur bij Mercedes) ernaar laten luisteren, en die zegt dat het lijkt alsof er een cilinder niet mee wil lopen. Ik heb hem uit laten lezen, maar er waren geen meldingen van missfires in een cilinder, heel apart verhaal dus.

Ik ben er 2 weken geleden mee naar Parijs geweest, en ondanks dat ik 3 uur file heb gereden (Grensbewaking enzo, leuk weekend uitgekozen), heb ik er nauwelijks last van gehad. Daarentegen toen ik thuis kwam en hem even tot rust liet komen stationair, begon hij gelijk te sputteren.

Ik snap er helemaal niets meer van en beschik op het moment niet over genoeg geld om hem maar naar een garage te rijden en te zeggen zoek maar, want dat kost me waarschijnlijk een vermogen.

Mochten jullie dus verder nog tips hebben graag! En sorry voor de late reactie :).
mala
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2014, 10:21

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

08 dec 2015, 06:41

mala
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2014, 10:21

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

08 dec 2015, 06:44

mala
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2014, 10:21

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

08 dec 2015, 06:47

http://www.motoringalliance.com/forums/ ... stall.html

Het helpt nog niet direct voor een oplossing maar dat het vaker voorkomt mag duidelijk zijn...

Ik ga eerst andere bougies proberen (moeten toch vervangen worden) voor het type van BMX de Bcr8es
Laatst gewijzigd door mala op 09 dec 2015, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

08 dec 2015, 08:27

Die van mij heeft het ook, zo een half jaar weg, zo lekker sputteren voor het stoplicht. Bij mij is het al sinds ik hem heb. +-80.000 kilometer. Dus hij zal er niet stuk van gaan iniedergeval. Dat rinkelend geluid ben ik ook benieuwd naar!
mala
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2014, 10:21

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

09 dec 2015, 08:31

Bovenstaande forums allemaal nagelezen en zelfs nieuwe die uit de showroom kwamen hebben/hadden er last van.. Lijkt meer een kwaal tje dat er bij hoort dan een probleem. Mogelijke oplossing uit bovenstaande forums

1. Uitrollen in je versnelling bij stoppen. Bij mij lijkt het ook voor te doen bij gas +-3000 toeren en dan koppeling meteen in. Wat minder toerden schijnt te helpen.. Zal er eens op letten.

2.lek in een slang: :They replaced the intake pipe between the throttle body and the supercharger as well as the gaskets. So far, no problems

Weet iemand waar die laatste slang zit? Komt die van de luchtfilter af?
jostiman
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 apr 2016, 20:58

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

27 jun 2016, 17:35

Om op dit inmiddels oude topic terug te komen...

Ik heb nog steeds last van het stotteren of slecht stationair lopen van mijn Mini.
Nu tank ik hem eigenlijk nooit veel verder dan halfvol (Niet echt een reden, ik doe het gewoon).

Ik merk dat wanneer ik hem helemaal vol tank, ik véél minder vaak last heb van het stotteren. Hij heeft tijdens de Renova Mini Hunt gisteren ruim 45 minuten stationair gedraaid zonder ook maar één keer een extra trilling of stotter te geven.

Als ik hem een kwartier stationair laat draaien op een kwart tank voor mijn deur heeft ie al zeker meerdere keren een kleine aanval gehad (begint een beetje op een ziekte te lijken zoals ik het uitleg :lachuh )

Iemand enig idee? Ik zat te denken aan misschien de brandstofpomp o.i.d.? Maar aan de andere kant twijfel ik, want ook mét volle tank doet hij het nog wel eens, alleen vééééél minder vaak.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Vreemd gedrag stationair + rinkelend geluid.

12 mei 2017, 21:30

Tja is iid een raar verschijnsel. Ik heb er ook last van. Zo nu en dan.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”