spoed!!!! nieuw motorblok

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Dylanballijns
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:17

spoed!!!! nieuw motorblok

27 mei 2016, 20:02

beste miniliefhebbers,

zoals jullie waarschijnlijk kunnen zien ben ik nieuw op dit forum. sinds 25 maart ben ik een trotse eigenaar van een mini cooper s r53 uit 2002. Maar ik zit met een probleem. ik zal het verhaal proberen zo kort mogelijk uit te leggen. nadat me eerste auto'tje na 2 jaar zonder enkele problemen (kosten) zei van jongens ik ga met pensioen. zocht ik met spoed een nieuwe auto. Dus ik internet afzoeken naar een nieuwe auto. op dat moment kwam dus mijn oog op het merk mini. heb het altijd een leuke auto gevonden maar dacht eerlijk gezegd altijd dat het een auto was die te prijzig zou zijn. Maar na wat op marktplaats te hebben gezocht kwam ik er dus achter dat ze redelijk betaalbaar waren. Na wat zoeken kwam ik dus uit bij de auto die ik nu heb gekocht. ik heb de zelfde avond nadat mijn vorige auto ermee kapte nog een proefrit gemaakt. met de gedachte dat ik alleen even wou kijken of het me beviel. alleen de auto beviel me zo goed dat ik hem gelijk gekocht heb. en ik kon hem 2 dagen later opkomen halen.

Maar nu komt het hele probleem. nadat ik nog geen 30 km van de garage vandaan was hoorde ik een flinke ratel. (ik was nog niet eens thuis ) heb gelijk de garage gebeld. en die zei kom hem maar neerzetten dan kijken we ernaar. dus ik met in me achterhoofd de gedachten van dit is niet slim op weg terug naar de garage. dus nog geen 5km verder draaide me blok dus in elkaar. heb ik weer de garage gebeld en die zouden hem komen halen.

godzijdank is de garage heel schappelijk want ze zouden er kosteloos een nieuw gebruikt blok inzetten. (auto was gekocht zonder garantie) heel fijn natuurlijk maar me auto heeft vervolgens 4 weken bij de garage gestaan. zonder dat ik vervoer had....

Na 4 weken kon ik dan eindelijk gaan genieten van me nieuwe auto. maar na 400 km ging me blok weer ratelen. bleek dus dat me olie gewoon zo goed als leeg was. dus ik weer met de garage aan de telefoon en die zei van zet hem maar neer we gaan er even naar kijken. dankzij het weekend me auto weer 4 dagen kwijt :X :X :X En ze hadden niets geks kunnen vinden. ratel was weg nadat er nieuwe olie in is gegaan. Kon hem dus weer op komen halen maar moest wel me olie goed in de gaten houden ik moest na 200 km even terug komen. weer bij de garage hebben ze me olie gepeild en bleek dus dat er weer 1,5 l bij kon. weer naar huis gestuurd nu met 2l olie voor de zekerheid. en moest weer even terug komen na enkele dagen. zodat ze even precies bij konden houden hoeveel die gebruikte. (overigens rijd de mini 1 op nog geen 5 km benzine). na meerdere keren bij de garage geweest te zijn voor olie is er dus gezegd dat ze gingen zoeken naar een nieuw blok omdat dit toch wel erg bezopen was. Maar ik zolang kon ik wel met een olie voorraad aan boord blijven rijden. (had een liter op 5 mee gekregen) maar de mini ging steeds meer ratelen ook als me olie goed op peil was. dus ik afgelopen maandag weer terug om te zeggen dat ik me kapot schaamde (het leek echt zonder te overdrijven wel een tractor) moest dus me auto achterlaten.

Maar het is nu alweer vrijdag en ik heb vandaag maar weer is contact opgenomen of de beste mensen al goed nieuws hadden. Maar helaas ze kunnen op het moment niets vinden. dus ik met me grote mond gezegd van ja dat kan toch niet zo moeilijk zijn. dus ik zei dat ik op marktplaats heb zitten zoeken naar motorblokken. dus de eigenaar van de garage zei nou fijn dat je meedenkt en als je iets vind laat het ons dan even weten dan kunnen misschien voor kijken of het wat is.

eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met die auto en (vooral garage omdat ze voor me gevoel en mensen om heen nog als laks omgaan met dit probleem) ik snap dat dit de garage echt heel veel geld kost en dat hun hier ook absoluut niet op zitten te wachten maar ik koop een auto van genoeg geld en ga er dan toch wel vanuit dat ik hier een redelijke tijd zonder problemen mee kan rijden

maar nu mijn vraag. is er iemand die mij kan vertellen waar ze mini motorblokken op voorraad hebben. of in ieder geval snel een net gebruikt blokje hebben met een redelijk lage km stand. (dit keer 1 zonder problemen) het gaat om een mini cooper s r53 uit 2002. of is er iemand die me toevallig kan vertellen wat ik precies moet zoeken. qua motorcode of wat dan ook. en is het eventueel mogelijk om zonder al te veel aanpassingen een nieuwer type blok te monteren.?

alsjeblieft mensen help me uit de brand. ik wil eigenlijk deze auto niet kwijt hij is verder echt in topconditie.

met vriendelijke groet,
Dylan de teleurgestelde mini eigenaar. :( :( :(
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: spoed!!!! nieuw motorblok

27 mei 2016, 20:37

Ook welkom hier Dylan.
De meeste mensen stellen zich op een andere manier voor hier. :()

Je zou eens kunnen proberen bij Davy Koppen (Gear53), of Roy Spenkelink of Roel van GoGarage37

Veel plezier verder met je MINI. :roll:
Dylanballijns
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:17

Re: spoed!!!! nieuw motorblok

27 mei 2016, 20:42

@joscountrymancooper

het was ook echt mijn bedoeling niet maar soms zit het niet mee haha.

alvast bedankt voor de tips
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: spoed!!!! nieuw motorblok

27 mei 2016, 22:54

Marco heeft volgensmij nog wel een cooper s motor staan, www.Vdg-Autoparts.nl
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: spoed!!!! nieuw motorblok

28 mei 2016, 00:19

Contact Daveke uit Weert maar even. Hij weet precies wat er met het blok gebeurd is die hij verkoopt: www.facebook.com/MINIGeaR53 En brengt ze zelfs vanuit Weert naar Friesland :D
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: spoed!!!! nieuw motorblok

28 mei 2016, 10:17

Volgens mij kun je zelf beter zoeken naar een jurist ipv een motorblok...
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: spoed!!!! nieuw motorblok

28 mei 2016, 17:27

Welkom! Vervelend gedoe, hoop dat het (snel) opgelost krijgt!! :icon_top:
MartijnGizmo schreef:Volgens mij kun je zelf beter zoeken naar een jurist ipv een motorblok...
De vraag is of dat gaat helpen als je een auto zonder garantie koopt en de verkoper vervolgens toch zijn goede wil toont om te helpen en het op te lossen. Soms zit alles tegen, hier dus ook. Auto zonder garantie kopen? Ik zou het zelf nooit doen!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”