motor start niet meer

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
eelkep
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2016, 19:56

motor start niet meer

25 jul 2016, 20:12

Hoi,

Ik zal me even voorstellen,ik ben eelke en sinds een jaar in het bezit van een mintgroene mini one 1.6 uit 2002!!

Helaas is vorige week tijdens het rijden de motor plots uitgevallen,daarvoor nooit problemen gehad en de mini liep altijd perfect.
Als ik probeerde te starten leek het net a\of ie af en toe bijna aansloeg,heb inmiddels alle connectoren gereinigd,gasklephuis uitgewisseld,de brandstof leiding los gehad en gekeken of er tijdens starten wel benzine kwam,dit lijkt er goed uit te zien,ook de inspuitrails los genomen en de benzine komt naar mijn mening netjes uit de inspuiters gedruppeld,ook de bougies eruit gedraait en gecheckec of ze vonkten,ook dit is het geval,de garage heeft de computer uitgelezen,geen enkele foutcode en ze hebben nog wat testen gedaan en timing gecontroleerd, nu lijkt het erop dat ineens de compressie niet voor elkaar is,bij starten draait eea wel erg licht.....heb de garage gevraagd of er misschien tijdens het analyseren iets 'mis'gegaan is,ik kan goed met deze mensen opschieten en ze beweren dat het niet gebeurt is tijdens het analyseren....maar de compressie is niet best,ik kan me niet voorstellen dat ik toen de auto nog prima liep er niets van gemerkt zou hebben wanneer de compressie niet in orde was.
Ook het bijna aanpakken van de motor lukt nu niet meer....het aanslaan zou zelfs met deze slechte compressie moeten lukken vertelde de garagehouder... :|

Zit dus nu helemaal vast en heb geen idee hoe ik de mini weer aan de praat kan krijgen,ook de garage heeft weinig opties meer zeggen ze....ik wil alleen nog ff kijken of ik nog iets kan bereiken met aanslepen.....dood en doodzonde want het is echt een tof bakkie!!!!

Heeft iemand op deze site wat goede tips voor mij? zou het kunnen dat er toch sensoren defect zijn?
Heb het forum al flink doorzocht maar niet het juiste antwoord kunnen vinden...
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: motor start niet meer

19 aug 2016, 19:25

Al een andere accu geprobeerd? Bij mijn mini was de accu stuk. Ook gewoon starten en van een op andere dag deed hij niks meer en als je hem wilde starten met startkabels, pakte hij hem bijna. Net of hij de startonderbreker ook had ingeschakeld. Na een nieuwe accu deed hij het weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”