abs-sensor: 1 of 2 vervangen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
spongebob
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Wormer
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2016, 23:09

abs-sensor: 1 of 2 vervangen

29 jul 2016, 11:25

Hallo newminiclub eden,

Mijn Mini heeft soms dat de ABS ingrijpt bij het remmen (bij rechtdoor rijden). Ik heb dit nu alleen gehad bij snelheden tot +/- 50 KM/h. Bij hogere snelheden (bijvoorbeeld remmen op de snelweg) grijpt de ABS niet in. Ook brand het ABS lampje niet, dus geen storing zou je denken.

Bij het uitlezen van mijn Mini (Cooper bj '01) geeft deze aan dat de ABS-sensor (wheel speed sensor) Links voor defect is. ik krijg de volgende foutmcodes;
- 5E18 CAN data fault from DME/DDE
- 5D94 Wheel-speed sensor, front left
- 5D93 Wheel-speed sensor, front left
- 5D91 Wheel-speed sensor, front left
- 5D92 wheel-speed sensor, pulse gear, front left

Met zoveel meldingen over de ABS-sensor (links voor), moet deze wel problemen hebben. nu ben ik op internet opzoek gegaan wat deze sensoren kosten, maar bij bijna alle aanbieders staat aangegeven dat je de ABS-sensoren altijd per twee moet vervangen?!?

Dit zou moeten betekenen dat ik dan ook de ABS-sensor rechtsvoor ook moet vervangen terwijl deze geen fout melding geeft. Wat is jullie advies?
Rij nu een R50 Cooper uit 2001 (pure silver)

Wensen/nog-te-modden lijst: Cooper S motorkap, Cooper S achterbumper, Cooper S uitlaat, Cooper S sideskirts, ramen tinten, velgen zwart dippen, Cooper S tankdop.

Denkt na over een Cooper D Clubman voor erbij. (Prijsklasse tot €6.500)
spongebob
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Wormer
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2016, 23:09

Re: abs-sensor: 1 of 2 vervangen

28 aug 2016, 21:45

Geen bericht, goed bericht. Dus dat wordt maar 1 sensor vervangen.
Rij nu een R50 Cooper uit 2001 (pure silver)

Wensen/nog-te-modden lijst: Cooper S motorkap, Cooper S achterbumper, Cooper S uitlaat, Cooper S sideskirts, ramen tinten, velgen zwart dippen, Cooper S tankdop.

Denkt na over een Cooper D Clubman voor erbij. (Prijsklasse tot €6.500)
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: abs-sensor: 1 of 2 vervangen

01 okt 2016, 20:53

Je kan altijd eerst een kant doen. Zijn je problemen daarna opgelost, dan hoef je de andere ook niet te kopen. Dat kan altijd nog!
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: abs-sensor: 1 of 2 vervangen

10 okt 2016, 01:04

Pulse gear kan ook betekenen dat je wielnaaf slecht is! Heb ik zelf ook gehad namelijk, en bleek een klein stukje van de magneetring op de achterzijde stuk te zijn

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”