motor slaat niet aan

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
stefankrol
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 dec 2016, 09:01

motor slaat niet aan

11 apr 2017, 10:32

Goedemorgen iedereen,


De mini van mijn vriendin had de koppakking stuk. Nu is die vervangen, kop gevlakt, kleppen gestraald en opnieuw ingeslepen en nieuwe klep seals. De auto weer in elkaar gezet, sleutel omdraaien en hij liep.

Een aantal keer mee gereden en ineens brandstof lekkage bij de drukregelaar die in de injectie rail zit.
De auto ging zoals je verwacht zakken in toeren en ging uit. Tot dusver niks vreemds aan. Totdat het brandstof probleem verholpen is en de auto nog steeds niet aan wil slaan.

Heb de auto uitgelezen en het enige wat kwam (ook toen hij nog liep) was de nokkenas sensor.
Daar is inmiddels een andere in gezet al, maar nog steeds slaat de auto niet aan.


Is er iemand die misschien een idee heeft wat het kan zijn of waar ik het beste kan beginnen met zoeken?

De auto vonkt wel. En brandstofpomp doet het ook.

Met vriendelijke groeten,
Stefan.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: motor slaat niet aan

11 apr 2017, 12:40

Timing gecontroleerd van de ketting? Blijft de brandstof druk regelaar nu niet helemaal open staan? Brandstof druk gemeten of er voldoende druk aanwezig is?
stefankrol
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 dec 2016, 09:01

Re: motor slaat niet aan

11 apr 2017, 12:41

Ik heb de druk niet gemeten, dit zou inderdaad kunnen. Ketting moet op tijd staan, de auto heeft eerst gewoon goed lopen.

Bedankt iig, dat van de brandstof druk ga ik nakijken. Het zou best kunnen omdat de regelaar ook ineens begon te lekken.
ChristianBurger
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2017, 21:39

Re: motor slaat niet aan

02 sep 2017, 16:16

Ik had precies hetzelfde.

Nokkenas sensor als foutmelding maar dit kwam omdat mijn nokkenas gebroken was en blijkbaar werd de sensor eruit gedrukt door de nokkenas.

De nokkenas kan gebroken zijn door de hitte die is ontstaan door een lekke koppakking. Ik zou dus zeker even controleren of je nokkenas niet gebroken is.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”