Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

Houdbaarheid motorolie

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.

Houdbaarheid motorolie

Berichtdoor Xanlle » di feb 14, 2017 07:51

In de achterbak, rechts in een vakje ligt netjes een fles van 1 liter Castrol motorolie. Het is de fles die in 2005 bij de auto is meegeleverd. Aangezien de auto, buiten zijn vaste beurten, geen olie nodig heeft is de fles nog dicht. Maar ik vraag me af of het nog bruikbaar is na 12 jaar!?

Xanlle

Re: Houdbaarheid motorolie

Berichtdoor Markos » di feb 14, 2017 10:03

Ja hoor, die kun je nog prima gebruiken (mits nog gesealed).

http://www.elf.com/en/advice-corner/eng ... xpire.html
Laatst bijgewerkt door Markos op di feb 14, 2017 14:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten, Mark

Markos

Berichtdoor Xanlle » di feb 14, 2017 13:21

Bedankt voor de bron. Dit staat er:

"You are probably wondering if you can still use cans of oil which seems old: the oil is usable as long as it is sealed, stored in a cool dry location and no water or dirt has gotten in the bottles."

Goed om te weten.

Xanlle

Berichtdoor Ben1 » vr jun 16, 2017 11:27

Ja hoor inderdaad gewoon nog goed te gebruiken. Want olie mits goed dicht gebleven is niet zoals remolie wat minder lang mee kan.
MINI
nog niet
geparkeerd

Ben1

Keer terug naar Onderhoud en Verzorging