ramen tinten - zicht vermindering?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

ramen tinten - zicht vermindering?

17 jan 2015, 12:41

Ik heb onlangs mijn ramen laten tinten. Nu ervaar ik een verminderd zicht naar achteren toe, hebben meer mensen hier last van? Vooral als het donker is zie ik de auto's van een afstandje niet goed en ervaar ik een soort van waas. Aangezien dit de eerste keer is dat ik met getinte (folie) ramen rond rij, toch maar even vragen of dit normaal is of niet, vooral rond de ruitverwarmingsbanen lijkt dit op te treden. Ik had op mijn vorige mini's ook getinte ramen (af fabriek) en nooit last van een wazig zicht gehad.

Dus wat is jullie ervaring met ramen tinten (folie) en verminderd zicht? Moet ik terug gaan naar de garage of is dit normaal
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: ramen tinten - zicht vermindering?

17 jan 2015, 13:53

Hoeveel % foie heb je? Het is logisch dat je minder ziet je plakt iets met een donkere folie af, dus zie je er minder door heen
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

Re: ramen tinten - zicht vermindering?

17 jan 2015, 16:18

weet niet precies hoeveel % lichtdoorlatend aangezien dit er door de dealer opgeplakt was bij aflevering. Het is in ieder geval donkerder dan de standaard af fabriek getinte ramen. Maar het is dus normaal dat het zicht wazig en onscherp wordt met tint folie?
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: ramen tinten - zicht vermindering?

17 jan 2015, 16:58

Het zou toch niet wazig mogen worden lijkt me..
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: ramen tinten - zicht vermindering?

17 jan 2015, 17:38

Nee wazig lijkt me niet goed daar heb ik geen last van in elk geval
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”