Stockeren zomerbanden

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Stockeren zomerbanden

22 nov 2015, 15:10

Ik wissel zelf men winter velgen. Nu heb ik een banden rek dat tegen de muur gemonteerd moet worden aangeschaft.
De wielen staan dan gewoon rechtop naast elkaar en rusten op twee ronde dwarsliggers van ongeveer diameter 2 cm.
Nu is mijn interessante vraag , is het slecht voor de banden als je ze zo een halfjaar laat staan, of moet je ze regelmatig wat ronddraaien of toch maar plat op elkaar leggen, of gewoon een velgen boom kopen????

thanks

ed
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Stockeren zomerbanden

22 nov 2015, 18:54

Ze kunnen op en rek, maar dan af en toe wel een beetje draaien. Zodat je stangen geen 'deuk' in de band kunnen maken.
Stapelen op elkaar. Daar zou ik dan zelf wel iets tussen de banden stoppen, gewoon om rubber op rubber (en mogelijk troep daartussen) te vermijden. En niet kaal op een betonvloer leggen, liefst iets eronder zodat je daar kan luchten. Kleine pallet of zoiets, maar op z'n minst een plaat dik karton.
Velgenboom is OK. Banden hangen los van elkaar. Houd wel wat ruimte om de band heen, dus niet strak tegen een muur drukken. Mogelijk nadeel: even verplaatsen wordt lastig als de velgenboom geen wieltjes heeft...
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stockeren zomerbanden

22 nov 2015, 22:02

Ed,

verrijdbare velgenboom met hoes, voor 46€ bij WinParts.nl te koop:
https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 42349.html

Gr. Milco
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Re: Stockeren zomerbanden

23 nov 2015, 15:06

bedankt voor de respons.
Dit zijn men eerste winterwielen die ik heb. Voor die velgen boom heb ik momenteel geen plaats, vandaar dat dat rek een mooie uitkomst was.
Ik zal ze voorlopig wel een beetje verdraaien eens per maand, en wanneer er plaats is overgaan op een mooie boom :)

ed

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”