1ste generatie MINI forum en kennis databank?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001

1e generatie MINI forum en kennis databank?

Doen, als 1e generatie MINI eigenaar doe ik mee.
7
41%
Doen, maar ik kijk even de kat uit de boom en wil eerst zien wat het gaat worden
1
6%
Niet doen, ik ben 1ste generatie eigenaar maar heb geen behoefte aan een eigen virtueel plekje
1
6%
Niet doen, beter 1 NewMINIclub.nl forum
8
47%
Niet doen, FaceBook is genoeg
0
Geen stemmen
Weet niet, geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

1ste generatie MINI forum en kennis databank?

15 jan 2018, 12:57

We weten denk ik wel dat de huidige forum software van de NewMINIclub niet ideaal is. Door de overname van het forum door FaceBook en de huidige ingeslagen weg van MINI qua modellen vind ik het niet makkelijk om de motivatie op te brengen om het hele forum om te gooien. Vanuit het verleden weet ik dat het enorm veel tijd kost en het moeilijk is om iedereen tevreden te stellen.

Als eigenaar van 3 stuks 1e generatie MINI's had ik daarom het plan opgevat om op mijn R53.nl domein een geheel nieuw en modern forum op te zetten maar dan alleen voor de 1ste generatie MINI. Het doel is niet NewMINIclub.nl uit elkaar te trekken maar meer een plekje te creëren voor de Nederlandse en Vlaamse fanatieke 1e generatie eigenaren. Na de ervaringen met dit nieuwe forum zal ik dan bekijken of het wenselijk is om ook NewMINIclub.nl om te zetten naar het nieuwe platform. Daarbij is niet uitgesloten dat ik NewMINIclub.nl wel wil overdragen aan anderen die zich hiervoor belangeloos in zouden willen zetten.

Ik heb denk ik nieuwe geschikte software gevonden die veel gebruikersvriendelijker is en b.v. een sterke integratie heeft met social media en geschikt voor mobile devices (zonder Tapatalk, responsive). Het plan is ook om een kennisdatabank toe te voegen om naar te verwijzen zodat er niets steeds op dezelfde vraag geantwoord moet worden in het forum. Ik wil daarbij geen inhoud overnemen van het NewMINIclub forum maar leeg beginnen. De forumsoftware is niet gratis maar die ga ik uit eigen zak betalen. We gaan niet met lidmaatschapsgeld of sponsoren werken. De 1e generatie Parking/Avatars komen weer terug wanneer wenselijk.

Via onderstaande poll en discussie zou ik graag vernemen wat jullie daarvan vinden.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

15 jan 2018, 23:01

Berthil, ik snap wat je zegt. Jij bent een fervent aanhanger van de Gen1 MINI. In de tijd dat je startte met het forum stond de Gen1 centraal en gaandeweg groeide binnen het forum de aandacht voor de nieuwere generaties. Aangezien de ingeslagen weg van MINI niet jouw ding is kan ik me goed voorstellen dat jouw motivatie om je te blijven inspannen voor de NewMINIclub minder is geworden.

Net als bij jou ligt mijn hart bij de R53. Mijn interesse gaat dan ook vooral uit naar alles wat daarmee te maken heeft. Er zijn hier een paar mensen met een Gen2 MINI die ik volg, maar die zijn bij mij op één hand te tellen. Voor Gen3 voel ik totaal niets, dus daar volg ik ook niets van.
Ik ben dus enthousiast over je plannen voor een Gen1 Forum. Daar kan ik mijn ei veel beter kwijt. Als je plannen doorgaan dan zal ik in de toekomst daar het grootste deel van mijn tijd doorbrengen.

Aan de andere kant is het wel zo dat ik via NewMINIclub leuke mensen heb leren kennen. Daar zitten ook mensen bij die niet in een Gen1 MINI (meer) rijden. De MINI community spreekt me in die zin nog steeds aan. Ik zou het zelf leuk vinden om die contacten te onderhouden en dat is voor mij reden om nog wel actief blijven op dit forum. Daarom hoop ik dat dit forum nog wel blijft bestaan.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 00:33

Goede analyse :)

Het NewMINIclub forum en FaceBook blijft natuurlijk bestaan en ik zal ook zeker blijven meedoen aan die communities. Maar dan niet meer als beheerder maar als Gen1 liefhebber zoals velen. Het is niet mijn bedoeling om een aparte Gen1 club te creëren maar meer een online platform en kennisbank.

Ik merk dat ik na 14 jaar beheer van de website en club minder plezier heb aan mijn eigen MINI's en dat vind ik jammer. Er zit veel potentie in de NewMINIclub en ik vind dat ik daarbij ik de weg sta door het gebrek aan motivatie. Ik heb al iemand benaderd om alles over te nemen maar die is er nog over aan het nadenken.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 07:42

Helemaal duidelijk. We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen.

In ieder geval hartstikke bedankt voor alle inspanningen die je al die jaren hebt verricht, Berthil. De laatste tijd is er geregeld commentaar geweest, maar het is gemakkelijk roepen vanaf de zijlijn en ik vind het super dat je je al die tijd hebt ingespannen voor de club. :icon_top:
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 10:29

Brightness schreef:Helemaal duidelijk. We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen.

In ieder geval hartstikke bedankt voor alle inspanningen die je al die jaren hebt verricht, Berthil. De laatste tijd is er geregeld commentaar geweest, maar het is gemakkelijk roepen vanaf de zijlijn en ik vind het super dat je je al die tijd hebt ingespannen voor de club. :icon_top:
x2

Weet niet wat er allemaal bij komt kijken bij het ‘onderhouden’ van een forum, maar mag je me wel pb over sturen Berthil.
Zonde als het forum zeg maar ophoudt. Ik kijk nog regelmatig erop via Tapatalk maar post eerlijk gezegd meer op FB.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 17:39

Het forum is wel mijn 'levens-ader" naar de MINI-community. En, alhoewel de laatste tijd het veel rustiger is, vind ik het forum een bron van goede info en ook tevens het vermaak.
Facebook Newminiclub heb ik geen mening over, want ik ben daar geen gebruiker van. Facebook is mij ietwat te gretig met het vergaren en op de achtergrond koppelen van persoonsinfo.
Het afsplitsen van een bepaalde type MINI... Ik kan me voorstellen dat je dat graag wil, zodat je echt kan focussen op een bepaald model. Aan de andere kant versnipper je daarmee ook de goede informatie over òf het forum, òf de kennisbank, en wellicht ook nog over Facebook. Dan moet je wel een goede speurneus zijn om de juiste info te kunnen vinden.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als het forum verdwijnt. Maar dat is vanaf hier makkelijk zeggen, omdat ik geen zicht heb op de inspanningen die geleverd worden door de beheerder(s) om het forum in de lucht te houden. Het forum-beheer moet natuurlijk ook voor de beheerders gewoon leuk blijven; ook gewoon als hobby, zo naast het gehele MINI-gebeuren.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 19:19

Ik zou wel bijdragen aan een volbloed 1st gen forum. Dan zou ik ook graag actief posten en meningen, ervaringen en kennis delen
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 19:31

Is het dan niet slim om een interlink te maken naar het eerste Gen gedeelte?
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 19:33

Ik ben er ook voor. Brightness zegt het goed. Facebook zie ik voor de moderne enthousiasteling niet zo voor de hobbyist. Ik zal denk ik nooit een tweede gen of nieuwer gaan rijden, ben echt van de 1gen. En ik heb vooral interesse in sleutelen en modden. En uitwisselen van onderdelen maar niet in stickers op het dak of lampjes enz. Dus ik meld me graag aan voor het 1gen forum. Ik blijf het huidige gewoon volgen. En als ik je kan helpen, bertil, laat maar weten. Als IT-ondernemer kan ik wellicht wat betekenen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: 1ste generatie MINI forum en kennis databank?

16 jan 2018, 22:27

Berthil schreef:Goede analyse :)

Het NewMINIclub forum en FaceBook blijft natuurlijk bestaan en ik zal ook zeker blijven meedoen aan die communities. Maar dan niet meer als beheerder maar als Gen1 liefhebber zoals velen. Het is niet mijn bedoeling om een aparte Gen1 club te creëren maar meer een online platform en kennisbank.

Ik merk dat ik na 14 jaar beheer van de website en club minder plezier heb aan mijn eigen MINI's en dat vind ik jammer. Er zit veel potentie in de NewMINIclub en ik vind dat ik daarbij ik de weg sta door het gebrek aan motivatie. Ik heb al iemand benaderd om alles over te nemen maar die is er nog over aan het nadenken.
Snap je standpunt wel Berthil. Het forum wordt nu op een andere manier gebruikt, dan eerst deed, vanwege Facebook ed. Ook is laatste model fors veranderd..
In die discussie hoor je vaak over de aanwezige kennis op NewMINIclub.
Een aparte Gen1 kennisbank is op zich geen verkeerde (met ‘die-hards’ die blijven modden) al zou een koppeling/verwijzing oid wel zo handig zijn..
Brightness schreef:Helemaal duidelijk. We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen.

In ieder geval hartstikke bedankt voor alle inspanningen die je al die jaren hebt verricht, Berthil. De laatste tijd is er geregeld commentaar geweest, maar het is gemakkelijk roepen vanaf de zijlijn en ik vind het super dat je je al die tijd hebt ingespannen voor de club. :icon_top:
X3..
Idd Berthil, een dank is zeker wel op z’n plaatsAfbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”