Voor en nadelen van kleinere pulley?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Blacknight
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2016, 11:43

Voor en nadelen van kleinere pulley?

28 nov 2016, 08:47

Beste leden,

Ik wil graag mijn mini cooper S wat opvoeren. Ik wil eigenlijk dan kleinere pulley erop en software aanpassing. Maar hoe is het dan met slijtage? Slecht voor de compressor?

Graag wat meer info..

Groetjes en bedankt alvast.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Voor en nadelen van kleinete pulley?

28 nov 2016, 08:55

Theoretisch zal de compressor 15 of 17% sneller slijten! ;)
Gebruikersavatar
CooperS2005
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 feb 2016, 17:13

Re: Voor en nadelen van kleinere pulley?

02 dec 2016, 11:35

Slecht is het niet denk ik, mits je alles netjes onderhoud. En er zit (af fabriek) op een JCW / GP ook een kleinere pulley.
Koop er in ieder geval eentje van Cravenspeed.
Kleinere pulley zorgt voor extra warmte, dus extra koeling is misschien ook handig, door bijv. betere intercooler te plaatsten en andere cold air intake.

Ik heb bewust een 15% pulley geplaatst en bij vervanging ook gelijk de olie van de supercharger laten vervangen aan beide kanten.
GP Manuel
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 nov 2017, 18:17

Re: Voor en nadelen van kleinere pulley?

01 nov 2017, 19:49

Ik bestuur de ALTA 17% op mijn huisarts en het maakt niet uit van welke fabrikant of het correct met de juiste riem is geïnstalleerd. Voordat ik de 15% katrol en katrol had gereden, heb ik geen softwarewijzigingen nodig, zodat u zonder problemen kunt rijden.

Voor de 15% katrol, zo is het, de kracht wordt gelijkmatig toegepast op alle versnellingen.
Als 17% katrol zo is, komt de kracht uit vertraging en vanaf versnelling 4 voelt u de druk naar voren. 1-3 versnellingen ( komen voor mij) over als iets makkelijk zou remmen. U rijdt heel goed met beide varianten.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”