Probleem met koppeling met R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
lawewing
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 jul 2014, 10:27

Re: Probleem met koppeling met R53

05 feb 2017, 16:51

Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver. Ik heb inmiddels een afspraak bij Autobedrijf Gijsbertsen in Odijk gemaakt voor a.s. vrijdag. Op dat moment leefde ik nog in de (naar nu blijkt onterechte) veronderstelling dat ik de auto nog wel rijdend daarheen kon krijgen. Zojuist heb ik even gekeken of er nog enige druk in de koppeling zat, maar helaas. Ik kan de koppeling intrappen, maar hij ontkoppelt niet meer. Krijg 'm dus ook niet meer uit zijn eerste versnelling en als ik probeer te starten...je raadt het al...hij staat in z'n versnelling. Zo krijg ik 'm dus niet eens van m'n oprit af, laat staan naar Odijk. Weet iemand misschien een goede (en als het even kan betaalbare) autotransporteur?

Hartelijke groeten, Jurjen
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Probleem met koppeling met R53

05 feb 2017, 19:29

Die bedoel ik idd. Ga er woensdag zelf heen voor apk. Voor mij om de hoek en eens kennis maken. Wellicht halen/ brengen ze ook. Geen idee wat zoiets kost trouwens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Probleem met koppeling met R53

07 feb 2017, 17:39

Hoorde dat het probleem al is opgelost ...!? Ik heb m net afgeleverd voor de apk.
Afbeelding
lawewing
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 jul 2014, 10:27

Re: Probleem met koppeling met R53

08 feb 2017, 11:02

Daniel_S schreef:Hoorde dat het probleem al is opgelost ...!? Ik heb m net afgeleverd voor de apk.
Hoi, klopt!! Ik was nog even vergeten om hier te laten weten wat er gebeurd is. De ANWB heeft me afgelopen maandag geholpen om de auto naar Odijk te krijgen en daar ben ik direct door ('the boss' himself van) Autobedrijf Gijsbertsen geholpen, terwijl mijn afspraak pas voor a.s. vrijdag stond. Het ontluchten was voor hen een eenvoudige klus. Binnen 15 minuten was het klaar. En mijn 'S' koppelt en schakelt nu weer zoals het hoort.

Bij deze dus even een flinke pluim voor Autobedrijf Gijsbertsen in Odijk! Ik ga mijn Mini vanaf nu door hen laten onderhouden. Ze zijn servicegericht, vriendelijk, flexibel, zeer deskundig en de prijs is zeer scherp te noemen!

En hierbij wil ik jullie allemaal ook nog even hartelijk danken voor het meedenken (en meeleven haha). Dit forum heeft zijn nut voor mij weer eens bewezen!!

Groeten,
Jurjen
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”