Sleutel (blijkt) geen slot functie via afstandsbediening

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Kaiser936
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2017, 22:46

Sleutel (blijkt) geen slot functie via afstandsbediening

26 mar 2017, 23:03

Hi allemaal,

Ik ben een nieuw lid en een kersverse bezitter van een 2002 Mini Cooper S (r53). Superblij natuurlijk!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn sleutel. Ik heb al veel geleerd via de zoekfunctie maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden.

Er zitten 2 sleutels bij de auto. 1 met afstandsbediening (knopjes) en 1 zonder. Beide sleutels maken de auto open en opstarten is ook geen probleem. De verkoper gaf al aan dat de afstandsbediening kapot was. Dit vond ik geen bezwaar om de auto te kopen. Via de zoekfunctie heb ik ontdekt hoe ik de sleutel op kan maken.

In eerste instantie dacht ik dat de batterij leeg was. Echter blijkt dat de sleutelbehuizing (is in het verleden vervangen) gewoon heel stroef is. Als ik op de chip namelijk op het knopje druk, wordt de auto ontgrendeld. Nou, top dacht ik! Maar het vreemde is dat de locatie van de "op slot" functie niet correspondeert met een knop op de chip. Ik kan verder ook geen ander knop vinden op de chip.

Ik heb een afbeelding toegevoegd voor wat duidelijkheid. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen! https://ibb.co/dqx9Va

1) mis ik iets, is er toch ergens een vergrendelknop?
2) dit is blijkbaar een goedkopere behuizing voor mijn sleutel. Zijn er betere?
3) is de chip ook vervangen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Sleutel (blijkt) geen slot functie via afstandsbediening

27 mar 2017, 20:37

Afbeelding

Ja, je mist een knopje onder de vergrendeltoets, onder dat hangslotje dus... De knop onder MINI-logo heb je nog wel.
En ja, er zijn vast betere behuizingen, maar zelf geen ervaring mee. Ik dacht dat er in Bunschoten of Amersfoort een bedrijf zit die een goede naam heeft op autosleutelgebied. Ook kwa herstel, bijvoorbeeld een missend knopje. :wink: Misschien dat iemand dat kan bevestigen en er ook een naam van het bedrijf bij heeft, ik ben h'm kwijt. :oops:
En je kunt natuurlijk op Ebay, of Aliexpress ofzo kijken naar een andere sleutel behuizing. Daar zitten vast ook betere behuizingen tussen, alleen blijf je dan wel een missend knopje houden...

EDIT: Fotolinkje hersteld
Laatst gewijzigd door Robert op 29 mar 2017, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Sleutel (blijkt) geen slot functie via afstandsbediening

27 mar 2017, 23:45

In Nijkerk zit iemand voor sleutelbehuizingen en reperatie
Kaiser936
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2017, 22:46

Re: Sleutel (blijkt) geen slot functie via afstandsbediening

29 mar 2017, 12:54

Dank voor de uitleg, is me weer wat duidelijk geworden :)
HakanC
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2017, 23:46

Re: Sleutel (blijkt) geen slot functie via afstandsbediening

29 mar 2017, 21:49

Dat knopje is 'volgens mij' vrij universeel. Zoeken op internet of elektronicazaak.. Zal echt maar paar eurotjes kosten denk ik. Hoeft niet identiek te zijn. als het maar op de juiste plek past. even solderen en klaar. Als ik me niet vergis bestaan er ook soms reparatiesetjes incl knopjes op ebay. Voor Jaguar iig wel.
MINI Countryman R60 Cooper S All4

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”