Stationair sputteren na tunen
- Vinny85
- Be Mini
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Stationair sputteren na tunen
My god. Wat verwacht je ook voor dat geld.. again; mijn ongezouten mening
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Re: Stationair sputteren na tunen
Ik kom hier ook niet verder. Slotje graag voor deze topic.
- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Stationair sputteren na tunen
Ik vind dit een interessant onderwerp. Waar kunnen we meer info vinden over Bytetronik? Waar kunnen we terecht, wat zijn de prijzen?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Stationair sputteren na tunen
Tsja, in eerste instantie oplossen met je tuner denk ik dan, en zo te lezen meerdere mensen met deze mening. Als je alleen onderdelen naar je tuner brengt, dan moet je inderdaad afwachten of alles straks ook met elkaar matched. Ik lees dat je de MINI niet naar de tuner hebt gebracht, maar alleen de ECU. Kan een keuze zijn, maar ik verwacht dat het voor een tuner makkelijker is, of beter is, als ie de hele auto heeft. En h'm dan ook goed kan afstellen in combinatie met de andere onderdelen zoals injectors, luchtfilter, etc... Dan heeft ie beschikking over de hele package, ipv alleen één onderdeel waar ja dan alleen een soort standaard file op kan zetten.
En op afstand is het voor niemand makkelijk om een diagnose te stellen. Er zijn zoveel factoren van belang om een goed en ook passend advies te kunnen geven.
En op afstand is het voor niemand makkelijk om een diagnose te stellen. Er zijn zoveel factoren van belang om een goed en ook passend advies te kunnen geven.
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Re: Stationair sputteren na tunen
Het 100% afstellen op de dyno kan ook gedaan worden. Ik heb er op dit moment niet voor gekozen omdat het niet echt nodig is om goed te kunnen rijden. Het gaat hem dan om de laatste 2 a 5% dat hij nog afgesteld word. Volgende maand staat het wel op mijn planning. Nogmaals beek kwam overtuigd over om eerst andere zaken zoals facuum en bypasvalve te controleren of zoiets.
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Bij daveke. De kosten zijn €750
Re: Stationair sputteren na tunen
Xanlle schreef:Ik vind dit een interessant onderwerp. Waar kunnen we meer info vinden over Bytetronik? Waar kunnen we terecht, wat zijn de prijzen?
Bij daveke. De kosten zijn €750
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Re: Stationair sputteren na tunen
Ben bij aandringen van de forum leden ff naar beek geweest. Na zorgvuldig meten en kijken kwamen we tot een conclusie de injector van cilinder 1 zat te diep gemonteerd waardoor hij niet goed aansloot op de benzine rail. Zonder moeite verholpen en hij rijd als een malle. De software van Beek werkt goed dus ik snap niet waarom ik €500 extra zou spenderen aan een of ander software terwijl dit ook goed werkt. Echter laat ik hem voor de €75 nog afstellen op de dyno zodat hij perfect loopt. Dan kom ik nog €425 te kort bij Daveke. Het slechte lopen was dus geen fout van Beek maar van mij en een maat die de mechanische tuning deed.
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Stationair sputteren na tunen
dus voor 75 euries krijg je en een run op de bank en word je software aangepast ?
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Volgensmij rijden er genoeg mensen met alleen een 15 of 17% Pully incl evt software... maar om meteen zoveel grotere injectoren te moeten nemen?
Dacht dat je de injectoren pas hoefde te doen bij een andere nokkenas?
Re: Stationair sputteren na tunen
Dat is dan ook ineens nieuwe info...Daveke schreef: @ BMX: 550 zijn zelfs NODIG bij 17%. Dus geen overbodige luxe
Volgensmij rijden er genoeg mensen met alleen een 15 of 17% Pully incl evt software... maar om meteen zoveel grotere injectoren te moeten nemen?
Dacht dat je de injectoren pas hoefde te doen bij een andere nokkenas?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Each to their own. Ik ken de verschillen inmiddels, en weet waarom het die 425 euro extra wel waard is.
Maar goed - een R53 heeft meer dan een brandstoftabel die de meeste tuners aanpassen.. om maar te zwijgen over koppel-instellingen en launch control als enkele voorbeelden. Het totale plaatje is niet eens te vergelijken. Maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten hoe zn auto getuned wordt. Ik ben geen voorstander van tunen met zo min mogelijk centen. Straks is het een keer 'plof' om welke reden dan ook, en valt de totale kost duurder uit
Re: Stationair sputteren na tunen
Vinny85 schreef:Ben bij aandringen van de forum leden ff naar beek geweest. Na zorgvuldig meten en kijken kwamen we tot een conclusie de injector van cilinder 1 zat te diep gemonteerd waardoor hij niet goed aansloot op de benzine rail. Zonder moeite verholpen en hij rijd als een malle. De software van Beek werkt goed dus ik snap niet waarom ik €500 extra zou spenderen aan een of ander software terwijl dit ook goed werkt. Echter laat ik hem voor de €75 nog afstellen op de dyno zodat hij perfect loopt. Dan kom ik nog €425 te kort bij Daveke. Het slechte lopen was dus geen fout van Beek maar van mij en een maat die de mechanische tuning deed.
Each to their own. Ik ken de verschillen inmiddels, en weet waarom het die 425 euro extra wel waard is.
Maar goed - een R53 heeft meer dan een brandstoftabel die de meeste tuners aanpassen.. om maar te zwijgen over koppel-instellingen en launch control als enkele voorbeelden. Het totale plaatje is niet eens te vergelijken. Maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten hoe zn auto getuned wordt. Ik ben geen voorstander van tunen met zo min mogelijk centen. Straks is het een keer 'plof' om welke reden dan ook, en valt de totale kost duurder uit
- Vinny85
- Be Mini
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors