Hello guys,
Helaas is de auto die ik van plan was te kopen voor mijn neus verkocht dus ik ben weer op zoek naar wat anders. Iets heel anders namelijk: een diesel. Ik heb even gekeken hoeveel ik rij per maand en dat is echt bizar veel. Ik zou een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik een benzine zou kopen. Nu is mijn vraag of jullie verstand hebben van de Mini Cooper D. Als ik op internet kijk kom ik ze wel tegen alleen met hoge km's, bijna allemaal boven de 200.000. Is dat verstandig? Veel mensen geven aan dat het bij een diesel niet zoveel uitmaakt maar is dat ook bij een Mini Cooper Diesel het geval?
Graag jullie meningen hierover
p.s. een benzine blijft natuurlijk mooie qua geluid, wat dat betreft ben ik best wel picky..
Mini Cooper D
- Justin2015
- Enthousiast
- Locatie: Kaatsheuvel
Bericht
Re: Mini Cooper D
Ik rij zelf een F56 Diesel met BMW B37 blok naar alle tevredenheid, rijdt heerlijk en stuurt top. Het geluid is vergeleken met een R53 Cooper S enorm saai, maar diesel geluid wordt niet snel mooi helaas...
Hoge kilometer standen maakt op zich niet uit, alleen reparaties aan de turbo en roetfilters kost je snel €2000 per keer, dus het ligt aan je budget of je een auto met hoge of lage km stand kan kopen.
Gr. Justin
Hoge kilometer standen maakt op zich niet uit, alleen reparaties aan de turbo en roetfilters kost je snel €2000 per keer, dus het ligt aan je budget of je een auto met hoge of lage km stand kan kopen.
Gr. Justin
Trotse bezitter van een Mini F56 Diesel
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Re: Mini Cooper D
Kwa blok zal het idd niet veel uitmaken. Denk wel aan wiellagers koppeling/versnellingsbak. Draagrubbers etc. Het interieur slijt natuurlijk ook.
- MiniDan
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Mini Cooper D
Wow, dat is nogal een bedrag, dus het is sws verstandiger om onder de 200.000 te blijven? Dat geluid is zeker niet te veranderenJustin2015 schreef:Ik rij zelf een F56 Diesel met BMW B37 blok naar alle tevredenheid, rijdt heerlijk en stuurt top. Het geluid is vergeleken met een R53 Cooper S enorm saai, maar diesel geluid wordt niet snel mooi helaas...
Hoge kilometer standen maakt op zich niet uit, alleen reparaties aan de turbo en roetfilters kost je snel €2000 per keer, dus het ligt aan je budget of je een auto met hoge of lage km stand kan kopen.
Gr. Justin
- MiniDan
- Leerling Mini lid
Bericht
Die dingen die je opnoemt, zijn dat dure reparaties? Als meisje heb ik daar nul verstand van haha.
Re: Mini Cooper D
Vinny85 schreef:Kwa blok zal het idd niet veel uitmaken. Denk wel aan wiellagers koppeling/versnellingsbak. Draagrubbers etc. Het interieur slijt natuurlijk ook.
Die dingen die je opnoemt, zijn dat dure reparaties? Als meisje heb ik daar nul verstand van haha.
- Justin2015
- Enthousiast
- Locatie: Kaatsheuvel
Bericht
Re: Mini Cooper D
Koppeling ben je snel 500€ lichter, een versnellingsbak wel wat meer vrees ik....(afhankelijk van nieuw of gebruikte onderdelen).
Draagarmrubbers zijn vaak €50 tot €150 per as, afhankelijk van het type Mini wat je hebt.
Draagarmrubbers zijn vaak €50 tot €150 per as, afhankelijk van het type Mini wat je hebt.
Trotse bezitter van een Mini F56 Diesel
- Ben1
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Mini Cooper D
Beste,
Ondanks ook een mini diesel met zelfs 213.000 op de teller. En zelf het psa blokje van 110 pk. Maar na dat ik de distrubitie riem heb laten vervangen door het garage bedrijf waar ik hem kocht. Kan ik niet zeggen dat het niet goed is of zo. Ik zou namelijk altijd liever een mini kopen met alle stempels erin (controleer die stempels wel) want zelfs met stempels van mini's wordt gerommeld. Maar als alles keurig is ingevuld dan zou ik eerder kiezen voor een mini met ruim 2 ton. Als een mini met zeg 170.000 waar de historie wat van minder is. O ja als je uit een Bmw 330d bent gestapt en je gaat nu met je mini naar Bmw garage voor onderhoud dan zeg wel dat het nu heerlijke tarieven zijn vergeleken met de Bmw.
Dus neem dat ook in ogenschouw mee in je beoordeling voor een mini het is gelukkig redelijk geprijsd vooral dat psa 110pk blokje. En anders zijn er een hoop specialisten die ook veel kennis hebben vooral hier op dit forum.
En O ja op het internet zijn een hoop verhalen met dit bekende blokje erin Volvo Mazda ford die ze ook erin hebben gestopt en dan denk je wat een slechte blokjes maar ondanks had mijn Bmw dealer 3 mini's ingeruild met 356.000 en een mini met 460.000 en een mini met 514.000 kilometer en ik kon niet anders zegggen dat toen de verkoper ze starten alle drie dat het klonk als wat een ellende blokjes het liep gewoon allemaal nog erg goed.
Ondanks ook een mini diesel met zelfs 213.000 op de teller. En zelf het psa blokje van 110 pk. Maar na dat ik de distrubitie riem heb laten vervangen door het garage bedrijf waar ik hem kocht. Kan ik niet zeggen dat het niet goed is of zo. Ik zou namelijk altijd liever een mini kopen met alle stempels erin (controleer die stempels wel) want zelfs met stempels van mini's wordt gerommeld. Maar als alles keurig is ingevuld dan zou ik eerder kiezen voor een mini met ruim 2 ton. Als een mini met zeg 170.000 waar de historie wat van minder is. O ja als je uit een Bmw 330d bent gestapt en je gaat nu met je mini naar Bmw garage voor onderhoud dan zeg wel dat het nu heerlijke tarieven zijn vergeleken met de Bmw.
Dus neem dat ook in ogenschouw mee in je beoordeling voor een mini het is gelukkig redelijk geprijsd vooral dat psa 110pk blokje. En anders zijn er een hoop specialisten die ook veel kennis hebben vooral hier op dit forum.
En O ja op het internet zijn een hoop verhalen met dit bekende blokje erin Volvo Mazda ford die ze ook erin hebben gestopt en dan denk je wat een slechte blokjes maar ondanks had mijn Bmw dealer 3 mini's ingeruild met 356.000 en een mini met 460.000 en een mini met 514.000 kilometer en ik kon niet anders zegggen dat toen de verkoper ze starten alle drie dat het klonk als wat een ellende blokjes het liep gewoon allemaal nog erg goed.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors