Mijn ervaring met pulley 15% zelf monteren

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Josr53
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2017, 22:15

Mijn ervaring met pulley 15% zelf monteren

09 sep 2017, 17:47

Beste mensen

Voor nieuwelingen die net als ik naar een andere pulley kijken,wou ik mededelen dat het mij als niet echt een leek maar ook geen echte monteur het vrij lastig was om de pulley te veranderen!uiteindelijk lukte het wel maar als het tegen zit ben je een paar uur verder.
Ik zeg wel dit is mijn ervaring er zullen vast mensen zijn die het heel snel kunnen.
Als iemand er vragen over heeft over hoe of wat ik help waar ik kan.

Mvg jos
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Mijn ervaring met pulley 15% zelf monteren

11 sep 2017, 15:45

Ik zou deze ervaring wat verder uitschrijven...
Waar liep je tegen aan? Wat is moeilijk? Waar moet je rekening mee houden? Wat zou je de volgende keer anders doen? Welk merk pully heb je gekocht en welke riem? Is het de eerste keer dat je aan de MINI werkt of had je al ervaring met deze of dit type auto?
Foto's doen het ook altijd goed :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Josr53
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2017, 22:15

Re: Mijn ervaring met pulley 15% zelf monteren

13 sep 2017, 13:04

Haha ja je hebt helemaal gelijk!
Het was een kavs pulley 15% als ik het goed heb.
Waar ik daarmee al gelijk tegen aan liep is dat ik deze met de post had ontvangen en al in elkaar zat( is een 2 delige pulley)..ik moest dus een pers maken met boutjes en een profiel om zo de 2 delen van elkaar te kunnen duwen,eenmaal deze los gekregen zette ik de speciale riem ont spanner erop ....niet leuk in je eentje want er moet eigenlijk een 3de hand een pin steken in een gaatje van een stripje die tevoorschijn komt...wat blijkt nou ...bij mij was die strip met gaatjes gebroken....heb dus alles eraf gehaald en later er weer op,in je eentje is dit vrij lastig.nog nooit eerder een pulley vervangen!ook brak er onder de auto bij de elektronische koelvinnen losdraaien een schroefdraad/boutje af zucht gelukkig zit deze met 2 vast en binnenkort de ene schroefdraad dus binnenkort uitboren zodat het weer proper zit.ook kwam ik erachter dat de vorige eigenaar er mini one remschijven op had gezet.....dat zijn die hele dunne wat je ook op een Aygo ziet of fiat panda ofzo... Al met al een lastig werkje voor een beginner zoals ik,foto's zijn wat vaag alles zat onder de olie en vet bleh.zal vanavond is kijken of uploaden lukt hoe dat moet enzo.

Gr jos

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”