Welke Sportuitlaat voor R50

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Welke Sportuitlaat voor R50

20 jan 2018, 10:21

Hey allen, Wat is nu (2018) de beste keuze Sportuitlaat, wat betreft betaalbaarheid, geluid en prestaties?

en wie heeft er nog een gebruikte Play MINI liggen?

De vorige eigenaar heeft een slecht passende Bosal op mijn Cooper laten zetten. Deze zit scheef onder de auto en rammelt enz. Daarom wil ik nu gelijk een sportuitlaat onder mijn R50 Cooper gaan zetten.

Nu is in het verleden de Play MINI via groupbuy populair geweest maar dat is lang voorbij. Deze klinkt echter wel heel goed! Waar zou je die kunnen krijgen? En wat kost die?

De Milltek is nog normaal leverbaar maar dan ga je al weer enorme bedragen uitgeven maar de waarde van de auto is tegenwoordig niet meer zo dat je er voor duizend Euro aan uitlaat onder gaat zetten.

De vraag is dan ook, wat nu? Heeft iemand nog iets leuks liggen of wat zou ik kunnen kopen en waar?

laat me ajb weten!
Mattheus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:05

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

20 jan 2018, 14:24

ah.... ben ook erg benieuwd! Ik was deze al tegengekomen op marktplaats: sportuitlaat in Hengelo
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

20 jan 2018, 17:39

Hier ff een link,vele mini rijders gingen U voor .
http://www.nmparts.nl/
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

20 jan 2018, 23:22

Dank voor de links. Maar volgens mij is een sportuitslaat meer dan geluid alleen? Zijn dit ook goede uitlaten? Dus qua performance? Een Milltek of Play Mini is ook echt goed, qua flow enz.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Mini-Gijs op 22 jan 2018, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

21 jan 2018, 15:35

Ik had op mijn One vroeger een PlayMini , geluid was wel in orde maar die uitlaat was mij wat te ordinair (formaat vrachtwagen). Nu op mijn huidige (Coopers S Cabrio) een Milltek, prachtig geluid en volgens mij voor een R50 ook netjes qua uiterlijk. Ik zou voor de Milltek gaan, maar die kost ook wat meer.
Voor de Playmini zal je toch even goed moeten zoeken volgens mij.
Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen: https://www.minispeed.eu/product-catego ... tsystemen/
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

21 jan 2018, 17:44

De PlayMINI onder mijn Cooper vond ik altijd wat te stil eigenlijk, en dat was al de versie zonder middendemper. Qua flow etc hoef je geen verbetering te verwachten tov de originele uitlaat op een atmosferische 1.6 met 115pk.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

22 jan 2018, 20:24

Oh? Daar hoef ik dus geen rekening mee te houden?
ik heb wel wat filmpjes gezien van de Play Mini en de Miltek. De Play Mini is idd een vrij fors geval terwijl de Miltek wat "normaler"is. Maar qua performance hoef ik dus nergens op te letten. kan ik net zo goed naar die zaak in Hengelo gaan en wat aardigs laten maken, is veruit het goedkoopst.

lastig allemaal hoor!
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

22 jan 2018, 21:24

Sommige uitlaten en spruitstukken geven wel meer vermogen. Laser had een uitlaat voor de COOPER R50 van voor tot achter die samen met een ander spruitstuk zorgde voor een toenemend vermogen. Ook bij een akrapovic is dit het geval, maar daar betaal je dan ook voor.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Welke Sportuitlaat voor R50

23 jan 2018, 08:32

Een spruitstuk kan zeker wat schelen, maar ik meende dat het hier alleen om de einddemper ging.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”