help! mini doet raar!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Mellesca
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:37

help! mini doet raar!

25 jan 2018, 17:03

Hoi,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn mini uit 2001. Het begon ermee dat mijn richtingaanwijzer (die groene pijltjes) opeens begonnen te knipperen (terwijl ik mijn hendel niet eens heb aangeraakt) - ze knipperde aan de buitenkant niet.. en wanneer ik mijn knipperlicht zelf wel aan had gezet dmv de hendel, dan knipperde de groene pijltjes binnen niet, enkel de knipperlichten aan de buitenkant. Vervolgens ging het helemaal bergafwaarts.
- binnenverlichting doet het inmiddels niet meer - dus ook de verlichting op het dashboard niet.
- rechtsonder brandt alleen mijn stadslicht nog, verder doen de koplampen het niet meer
- als ik aan het rijden ben, beginnen de groene pijltjes opeens te knipperen zonder dat ik wat doe
- centrale deurvergrendeling doet het niet meer, wanneer ik hem op slot doe, schiet ie gelijk weer open

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik daaraan kan doen? Ik heb al wat zekeringen vervangen maar dat is het niet.

alvast bedankt!

Mellèsca
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: help! mini doet raar!

25 jan 2018, 17:24

Hi welkom op het forum. Helaas heb je gelijk problemen bij je introductie, da's wel jammer.
Als tip: kijk eens naar de BC1-module van je MINI. Veel van de onderdelen die je noemt, worden vanuit die centrale module aangestuurd. En daar is het ook bekend, dat er bijvoorbeeld door vochtproblemen gekke dingen met de MINI gebeuren.

En als afsluiter, plaats wat foto's van je trots. Veel forumleden vinden dat ontzettend leuk!
Succes met het oplossen van je probleem.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: help! mini doet raar!

25 jan 2018, 19:14

Jammer dat je problemen heb, maar dat mag de pret niet wegnemen!

Soms kan het al helpen als je zo'n moduul droog föhnt en even open maken om te kijken of er oxidatie is.

Anders even vervangen... Pas wel op welk type je neemt als je een tweedehands zoekt...
wilzun
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2018, 20:51

Re: help! mini doet raar!

20 feb 2018, 06:51

Dat zijn dezelfde problemen die mn vrouws coopertje heeft.
Heeft het geholpen om hem schoon te maken?
Is dezelfde module w te verwijderen en terug te plaatsen zonder problemen?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”