Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

14 mar 2009, 08:15

Brullie schreef:Hey die Che!

Zo...en nu is het tijd om zorgeloos te gaan karren! :rijden Ellende genoeg gehad zo! Wel een vreemde storing geweest. Kennelijk waren de censoren het euvel maar ik bespeur nog enige twijfel?
Nou ja, het mooiere weer komt er aan en je bakkie gaat hier ook van genieten en zal nu wel even stil zijn... :X

Greetz, Hans
Nee geen twijfel, waren de sensoren maar vgl mij resetten die dingen zich ook pas als je een tijdje hebt gereden.
Denk dat het systeem een beetje in de war is geweest van al dat gereset met mijn eigen apparaat.
Vinnut trouwens elke keer weer ongelooflijk wat ze allemaal voor een info met die pc uit de auto kunnen halen.
Hij detecteerde zelfs dat er geen originele radio inzit.
Iloon
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nieuw-Vennep
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 okt 2009, 22:18

ABS lampje + ASC lampje brand

08 mar 2010, 20:58

Ik reed vandaag met m'n One, en opeens gaan er 2 lampjes branden in m'n klokken.
Het ABS lampje en het ASC lampje van de tractioncontrol(blijven ook branden),
en heel even ook die van de bandenspanning(maar deze is na eventjes te hebben gebrand weer uit gegaan).

Weet jullie misscgien wat dit zou kunnen zijn??
Is misschien een defecte ABS sensor?

Graag hoor ik het wederom van de kenners :wink:

Groetjes Ilona
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

08 mar 2010, 21:31

ABS Sensor stuk of een slechte stekker verbinding :wink:
Het zijn de blauwe stekkerverbindingen, zout en water van de laatste tijd kan de oorzaak zijn.
Iloon
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Nieuw-Vennep
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 okt 2009, 22:18

08 mar 2010, 22:10

Kan m'n vriend van het weekend even gaan kijken of het dus aan een stekker ligt,
of dat er een sensor vervangen moet worden.

Bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes Ilona
Leblon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2017, 16:11

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

17 mar 2017, 16:17

Beste allemaal,

ik ben nieuw hier en ook mijn Mini one uit 2002 is vrij nieuw voor me.

Graag zou ik wat hulp en aanwijzingen krijgen van jullie als dat mogelijk is?

Ik heb bovengenoemde storingen met ABS en bandenspanning ook. Dat is begonnen toen ik mijn mini een paar dagen had en ik even aan die asc knop zat om te kijken waar het voor diende. Opeens lichtjes aan en gingen ook niet meer uit.

Nu zegt de dealer:Hydro-aggregaat compleet uit- en inbouwen of
vervangen, Reparatieset regelapparaat ABS, en Regeleenheden programmeren/coderen: kosten 793 euro ex.

Maar toch zou ik eerst even genoemde stekkertjes willen checken op corrosie. Waar kan ik die ABS computer vinden? En waar zitten de ABS sensors? Zijn die sensors gewoon te bestellen online?

groeten Leblon.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

17 mar 2017, 17:09

geen idee, :)( maar welkom
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
tonnyevers
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2017, 11:19

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

16 apr 2017, 11:26

Iemand ervaring met het wisselen van de wiel sensors? Ik heb 1 kapotte sensor en een nieuwe liggen maar de oude lijkt wel zo vas te zitten die wil er me geen mogelijkheid normaal uit.... lijkt wel of die nog ergens meer vast zit dan alleen de inbus bout boven op?

Iemand hier een idee over?

Alvast bedankt,
Tonny
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

16 apr 2017, 20:43

Leblon schreef:Nu zegt de dealer:Hydro-aggregaat compleet uit- en inbouwen of
vervangen, Reparatieset regelapparaat ABS, en Regeleenheden programmeren/coderen: kosten 793 euro ex.

Maar toch zou ik eerst even genoemde stekkertjes willen checken op corrosie.
Waar kan ik die ABS computer vinden? -- die computer zit achter de handrem onder het tapijt. Bij nr 5 op het plaatje...
Afbeelding

En waar zitten de ABS sensors? -- bij de wielen
Zijn die sensors gewoon te bestellen online? -- tuurlijk, alles in online te bestellen!

Maar je denkt dat de dealer een foutieve diagnose heeft gesteld?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

16 apr 2017, 20:51

tonnyevers schreef:...lijkt wel of die nog ergens meer vast zit dan alleen de inbus bout boven op?

Iemand hier een idee over?
't Is alleen die ene inbusbout die naast de sensor zit.
Gewoon wat WD40 erbij spuiten, denk ik dan (uiteraard niet op de remschijf/-blokken). Beetje wrikken met een tang ofzo. Sensor is toch al stuk. Zal wel een hoop zand en troep bij zitten, waardoor ie muurvast komt
tonnyevers
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2017, 11:19

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

16 apr 2017, 23:04

Het is me ondertussen gelukt de sensor te verwijderen, wel brak deze af en heb ik hem moeten uit boren.... wat best een hoop werk was!

Nu gaat als ik de auto start eerst het abs lampje aan na een paar meter rijden gaat deze uit, maar na enkele honderden meters gaat het abs lampje en het lampje van de banden controle weer aan?
Wel blijft de abs gewoon werken als ik vol in de remmen ga blokkeren de wielen niet en merk je dat de abs in schakelt, iemand een idee wat dat nog kan zijn?

Voorheen bleven de lampjes continu branden en kon ik ze niet uit krijgen ook werkte de abs niet op 1 voorwiel dat blokkeerde gewoon terwijl de andere wielen wel op de abs reageerde, vandaar dat ik die ene sensor vervangen heb.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

17 apr 2017, 09:21

Die ABS-storingen zijn uit te lezen via de computer. Da's denk ik handiger dan 'zomaar onderdelen vervangen'.
Oh, enne als ie melding geeft op een sensor, dan hoeft het niet perse de sensor stuk te zijn. Kan bijvoorbeeld een versleten wiellager zijn, waardoor de sensor af en toe een foutief signaal krijgt en dan een melding geeft..
tonnyevers
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2017, 11:19

Re: Storing ABS, Bandenspanning, DSC/ASC

17 apr 2017, 12:07

Het systeem was al uitgelezen voorheen waaruit bleek dat die sensor niet goed was, vandaar dat ik hem vervangen heb.
Zal komende week wel eens bellen of ze het systeem nog een keer uit kunnen lezen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”