R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: MCS 2003 Project DionHPT eindelijk is hij er!

20 jan 2015, 00:07

stuk beter de velgen zo!!

zolang het geen diepe krassen zijn is het niet erg!
goeie 2 dagen mee stoeien en je hebt een goed glanzende MINI voor de deur staan! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zevenaar
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 dec 2014, 21:33

Re: MCS 2003 Project DionHPT eindelijk is hij er!

20 jan 2015, 00:13

thanks! Heb er wel wat diepe in zitten op de motorkap, maar die krijg ik er wel uit, samen met wat steenslagplekjes opvullen en wetsanden! Denk dat ik alleen al met kleien een hele hoop bereik, gelukkig is het ook niet echt een kleur waar je veel op ziet... hij is voor de foto's namelijk niet eens gewassen das al dik een week geleden :))

Woensdag begin ik met de gedeeltes die niet gespoten zijn, de week er op ga ik hem dan nog 1 maal langs met een finishing polish en dan gaat ie in de middag in de coating, avondje de IR droger er op en de volgende dag moet ie voor de komende tijd wel klaar zijn dan :)
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: MCS 2003 Project DionHPT eindelijk is hij er!

20 jan 2015, 00:18

kijk, gelijk goed aanpakken die handel!

goed bezig en succes ermee!!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: MCS 2003 Project DionHPT eindelijk is hij er!

20 jan 2015, 09:43

Nanocoating werkt heerlijk! Ik wax nooit meer.
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zevenaar
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 dec 2014, 21:33

Re: MCS 2003 Project DionHPT eindelijk is hij er!

20 jan 2015, 10:59

Lars Temmink schreef:Ben benieuwd hoe die coating werkt! Ik heb voor mijne quartz coating besteld! Schijnt echt TOP! Te zijn Afbeelding
Ja tijdje geleden een Saab Turbo X gedaan maar deze dan in de Gyeon MOHS+, die is nog wat harder maar ook een stuk duurder in aanschaf dan Gyeon Prime en is eigenlijk het mooiste als deze gelayerd is in meerdere lagen, waarvan de droogtijd zonder IR droger dus 24 uur per laag is...
(ik doe tegen hobby tarief ook voor andere detailen o.a. ook bedrijven dus ik kom nog weleens wat leuks tegen)
Afbeelding

Ook deze Barchetta heeft een volledige detailbehandeling met Prime gehad, alleen al mooi vanwege de 'zieke' beading:
Afbeelding


Maar ja alles op een rij vindt ik het stiekem wel jammer dat ik mijn eigen auto dan niet meer hoef te waxen... maar als je ziet hoe bijvoorbeeld die Barchetta er na een jaar er nog uit ziet dan sta je echt versteld van de duurzaamheid van zon coating... Sorry voor de foto spam maar ik ga dat tijdens het poetsen van de Mini nog wel even volhouden! Ben benieuwd trouwens Lars welke coating je gaat nemen!
Afbeelding

Toch is een goede wax ook nooit mis (Dodo Juice Purple Haze Pro met daaronder Poorboys Black Hole)
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik weleens wat "orange peel" behandeling gedaan... gelukkig valt de sinaasappelhuid bij de Mini wel mee... maar als je ziet wat dat oplevert:
Afbeelding
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: MCS 2003 Project DionHPT eindelijk is hij er!

20 jan 2015, 12:48

Mooi werk!
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zevenaar
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 dec 2014, 21:33

Re: R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...

27 jan 2015, 23:06

Een boel poeha hiervoor. Maar dan hier echt resultaat van afgelopen woensdag (8 tot 12 avonds) Na een dagje uitharden zag het er dan zo uit:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierbij wel tegen 2 zaken aangelopen:
- Achterklep is niet netjes gespoten door de schadehersteller, aan de binnenzijde zit gewoon roest nog op de persnaad... niet echt netjes. Heb het voor nu beschermd maar ben er echt niet blij mee. Ook zat er water in de persnaad omdat de spuiter het rubber onder het handvat had dubbel gevouwen :evil:
- Deur heeft een klein roestblaasje onder. Dit ga ik nog even bij laten werken. :evil:

Technisch nog 2 zaken:
- Versnellingsbaksteun is wel erg slecht, bij vanuit het niks vol op het gas vooral hoog in de toeren staat garant voor een schok door de gehele auto. Nieuwe steun is besteld moet er alleen nog even op. Even een how to zoeken want heb komende tijd even geen mogelijkheid om op de brug te kunnen met de verhuizing van onze zaak.
- 17% Cravenspeed pulley moet er nog even snel op :) 8) 8)

Daarnaast een stukje mooi materiaal gekregen inclusief WinOLS... Een CMD Flasher Master. Voor zowel tuning via Can/OBD als BDM dus snel aan de gang met tuning van de Mini als de Pulley er op zit!
Voorbeeld foto: Afbeelding
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...

28 jan 2015, 06:56

Hoi Dion! Ik heb ook last van een geklik bij het kantelen van m'n blok, boven en onderste motorsteun heb ik al vervangen, ik ben benieuwd welke baksteun jij gaat vervangen?
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

Re: R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...

28 jan 2015, 08:41

De r53 heeft maar 1 baksteun dus dat lijkt me niet zo moeilijk te raden koos :D
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...

28 jan 2015, 08:46

Die klonk heb ik ook bij gas-los, wordt er helemaal ellendig van, rijdt niet prettig
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zevenaar
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 dec 2014, 21:33

Re: R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...

28 jan 2015, 13:34

spenki schreef:De r53 heeft maar 1 baksteun dus dat lijkt me niet zo moeilijk te raden koos :D
En wat leveren ze me dan... de anti kantel steun van de grote motorsteun (passagierszijde)

Ik zet hem toch straks even ergens op de brug moet toch nog even de olie doen.. Dan ga ik toch echt even met de bandenlepel overal langs.. In het slechtste geval Davy zit het in de koppeling misschien wel, lees wel verhalen op internet hier over ik heb het namelijk in de hogere versnellingen niet echt, vooral in de 1,2,3.

Zal ook even het Gasklephuis reinigen als ik er toch mee bezig ben!

Enne @ Lars,

Ga me best doen! Ga hem van het weekend even leegtrekken, vriend van me heeft een gechipte Mcs uit 2005 in onderhoud dan haal ik die ook even leeg :icon_top:
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zevenaar
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 dec 2014, 21:33

Re: R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...

28 jan 2015, 23:50

Nou. Iets met een luchtfilter dat stevig aan vervanging toe was enzoooooo :evil:

Afbeelding

Volgens mij heeft iemand zijn stofzuiger er in geleegd lijkt het haast wel.

Kregen alleen het oliefilter niet los, nou is dat 2000km geleden gedaan... maar ik moet toch echt even iets vinden om hem los te krijgen want hij is door een monteur aangedraaid met 3267832235 newton... fijn met al dat aluminium. Vooral vaker doen :s Na een heel uur klooien toch maar een dop 78 besteld en hopelijk daarmee meer succes. Voor nu toch maar even nieuwe Kroon 5w30 erin vol-syntheet.

Gasklep gereinigd:
Afbeelding
Afbeelding

Motorsteun ondanks dat deze maar minimaal gescheurd was toch maar vervangen:
Afbeelding

Baksteun doe ik zsm, twijfel nog of ik niet gewoon de Inserts haal van Powerflex, zijn 28 euro bij Beek.
Hij lijkt niet enorm slecht als ik er met de banden lepel tegen aan zit maar ben toch bang dat er echt te veel speling op zit.

grappig trouwens dat de Febi steun die ik haalde precies hetzelfde was als de BMW steun maar het BMW logo is weggedremeld:
Afbeelding
Afbeelding

Dinsdag richting Roy voor de 17% pulley montage. Als het goed is komt er morgen een facelift radio binnen (Boost) waar ik eindelijk mijn aux op kan aansluiten! Brodit Pro-clip en actieve houder en dan zijn we al een stuk verder!
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz

Terug naar “Show your ride”