WenMini R50 —Verkocht—

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
We
WenMini

Re: WenMini R50

30 jan 2017, 17:37

jerroo schreef:zooo, dat ziet er lekker uit, de foto van de eindtips ook trouwens, hoop dat ie lekker klinkt, looks zijn top, have fun.
Thanks Jer! Ben er heel blij mee. :D Geluid is ook super. Zal gauw een kort filmpje posten.
We
WenMini

WenMini R50

20 feb 2017, 21:25

Zo weer eens even weer een update voor de mensen die het leuk vinden. :wink:

Vandaag de nieuwe bougies (NGK BCR8ES, op advies van forumleden) geplaatst.
De oude waren duidelijk op:
Afbeelding

Olie-en oliefilter is recent vervangen bij het plaatsen van een nieuwe ketting, spanners enz.
Interieurfilter heb ik ook vervangen. Begin maart naar Roel (GoGarage37) voor het vervangen van de remvloeistof. Dat heb ik nog nooit zelf gedaan.

wat staat er verder nog op de planning

-chromen grill voorbumper wil ik met plasti dip zwart maken. Ben wel eens benieuwd hoe het wordt. Die chromen grill is niet helemaal mijn ding. Als het niks wordt koop ik alsnog honingraat aero grill bij VDG. Vind de lamellen echter wel leuker dan honingraat,vandaar mijn plasti dip experiment idee.

- Race Pedalen
GEPLAATST 2e hands kunnen kopen van Daveke! :icon_top:
Heb ze vanmiddag geplaatst. Erg blij met het resultaat:

Afbeelding

- open luchtfiler. Hier twijfel ik nu toch een beetje over. Lees er tegenstrijdige berichten over of het wel of niet aan te raden is voor een Mini One/Cooper. Het zou te warm worden en juist vermogen kunnen kosten.

- nieuwe mistlamp rechtsvoor regelen. Glas kapot. Net binnen, binnenkort monteren als het weer beter is

- witte knipperlichten [/s]

-[b]sierstrip chroom achterbumper zwart [/b] CHECK

-andere deurgrepen

-andere antenne

-aero voor-en achterbumper

-zwarte (lamellen) grill. Ligt al klaar met dank aan Nepnerd GEPLAATST

En er zal nog wel meer volgen vrees ik...


Een Cooper S kriebelt zo nu en dan wel nog steeds. Heb de afgelopen weken her en der naar een R53 gekeken en ook proefrit gemaakt. Maar wat heb ik toch veel zooi gezien. Slecht onderhouden, motorisch niet in orde enz. De 1 had duidelijk eens flink in elkaar gezeten, was echt niet door een vakman hersteld en zag er lelijk uit. Jammer dat ze er niet meteen bij vermelden dat het een schade auto is geweest..je moet mensen niet voor dommer houden dan je zelf bent. De andere auto liep ontzettend slecht maar verkoper werd meteen geirriteerd toen ik er wat van zei.
Daarna vroeg ik aan hem: 'je bent toch niet doof? Je hebt een eigen autobedrijf, je hoort toch zelf ook dat dit niet goed is?!' Toen was het zogenaamd 'eh de monteur zei dat het een kleinigheid is met de compressor'. 'Als het zo'n kleinigheid is, lekker laten maken denk ik dan'. Tevens was de motor warm gereden toen ik kwam. Vind ik altijd al verdacht, maar misschien ben ik te wantrouwend.

Daarna stapte ik weer in mijn mini en dacht..ook al ben je langzamer dan een Cooper S, tot nu toe heb ik nog niks gezien wat me zo doet glimlachen als ik naar de auto kijk en net zo lekker dan mijn eigen betrouwbare Mini rijdt.
Gelukkig is de R53 JCW 211pk nog boven mijn budget anders was ik waarschijnlijk wel verkocht geweest haha. Wie weet wat de toekomst brengt! :D

Groetjes,
Wendy
Laatst gewijzigd door WenMini op 21 apr 2017, 21:49, 5 keer totaal gewijzigd.
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: WenMini R50

24 feb 2017, 19:50

lekker bezig meid, laat je niet gek maken, een mooie S komt vanzelf wel een keer, geniet van het moois dat je hebt. pedalen zijn mega, krijg ze zelf volgende week ook weer..enjoy.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
We
WenMini

Re: WenMini R50

24 feb 2017, 20:11

jerroo schreef:lekker bezig meid, laat je niet gek maken, een mooie S komt vanzelf wel een keer, geniet van het moois dat je hebt. pedalen zijn mega, krijg ze zelf volgende week ook weer..enjoy.
Thanks Jerroo! Afbeelding Ben ook blij met het resultaat. Voelt al bijna als een nieuwe auto haha. Je hebt helemaal gelijk; je moet genieten van wat je hebt. Alles op z'n tijd.
Gaaf he die pedalen. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
coopertrans
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 aug 2016, 18:15

Re: WenMini R50

24 feb 2017, 21:12

Hey Wendy,

Goed bezig en lekker blijven rijden in deze dan weet je wat je hebt.

Groetjes Raymond
We
WenMini

Re: WenMini R50

25 feb 2017, 16:34

Helemaal waar. Ach, het kriebelen hoort er als autofanaat ook een beetje bij toch? Ik geef meer om auto's dan om verre reizen. :D
Hoe bevalt jouw nieuwe ride?

Groet,
Wendy
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: WenMini R50

25 feb 2017, 20:17

Goed bezig Wendy :icon_top:

Pedalen zijn een mooi detail, ben ook blij met de mijne. Om de zoveel tijd ga ik er met een vochtige doek over en ze zien er weer als nieuw uit, wie is er zo gek om de pedalen te poetsen.
Zullen veel mensen niet begrijpen. :lol:

Lekker genieten van je R50, een mooie R53 kom je vanzelf wel eens tegen. Misschien wel hier op het forum.
We
WenMini

Re: WenMini R50

26 feb 2017, 19:56

Haha nou ik ben zo te zien niet de enige die pedalen poetst :D

Had in iemand anders z'n topic over 'tikken motor' nog een vraag gesteld, maar geen respons gehad.
Mijn mini tikt ook als 'ie koud is, maar alleen als het buiten kouder is dan een graad of 5. En het tikken is na max 1,5 km rijden weg.

Zie hier mijn hele vraag: Tikken (tijdelijk) koude motor alleen bij koud weer

Denk dat er niet veel mensen kijken omdat de topic zelf al wat ouder is. Of ben ik te ongeduldig? :()
Kan iemand mij advies geven of het kwaad kan of niet? Zo ja, wil ik het uiteraard graag (laten) verhelpen. Thanks!

Groetjes,

Wendy
coopertrans
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 aug 2016, 18:15

Re: WenMini R50

01 mar 2017, 18:08

Hey wendy,
Ik heb die topic gemist maar heb excact het zelfde. Ben hiervoor naar de garage geweest. Heb deze mini via mijn eigen (niet) mini dealer aangeschaft. Heb jaren japans gereden en altyd zeer tevreden over garage dus toen we een mini wilden dus via deze garage gekocht, terug naar jouw vraag.
Ik bij garage geweest en mijn zorg voorgelegd.
Het blijken de injectoren te zijn die altyd beetje tikkend geluid geven en dat er een pomp even meedraait die dat geluid even veroorzaakt, dus hoef ik mij geen zorg te maken.

Grt Raymond
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: WenMini R50

02 mar 2017, 23:34

Lekker bezig geweest!
Pedalen zij ook een subtiele toevoeging. Bij mij zaten die er ook al in, erg happy met zulke..

Heb je MINI nog niet zien rijden, ondanks dat ik vaak in de buurt rijd
McMeet dan maar...!?
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
We
WenMini

Re: WenMini R50

03 mar 2017, 15:35

MCS Floris schreef:Lekker bezig geweest!Afbeelding
Pedalen zij ook een subtiele toevoeging. Bij mij zaten die er ook al in, erg happy met zulke..

Heb je MINI nog niet zien rijden, ondanks dat ik vaak in de buurt rijdAfbeelding
McMeet dan maar...!?
Hi Floris,
Thanks! Ik heb jou ook nog niet zien rijden. Afgelopen dagen zowat hele land door gecrosst dus iemand van hier moet me toch op de snelwegen hebben gezien?! Afbeelding.
Ja, hoop dat ik volgende week kan aansluiten bij de Mcmeet! Eens moet een 1e keer zijn toch? Kom je ook?
Gr. Wendy


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We
WenMini

Re: WenMini R50

03 mar 2017, 15:40

coopertrans schreef:Hey wendy,
Ik heb die topic gemist maar heb excact het zelfde. Ben hiervoor naar de garage geweest. Heb deze mini via mijn eigen (niet) mini dealer aangeschaft. Heb jaren japans gereden en altyd zeer tevreden over garage dus toen we een mini wilden dus via deze garage gekocht, terug naar jouw vraag.
Ik bij garage geweest en mijn zorg voorgelegd.
Het blijken de injectoren te zijn die altyd beetje tikkend geluid geven en dat er een pomp even meedraait die dat geluid even veroorzaakt, dus hoef ik mij geen zorg te maken.

Grt Raymond
Hoi Raymond,
Bedankt voor je toevoeging. Ik heb er ook met een monteur over gehad en het is niks om me zorgen over te maken zei ie. Hij had het over klepstoters die zich moeten vullen met olie. Als de motor koud is kan dat even duren omdat de olie dan nog dikker is.
Volgens mij had ik dat hier op het forum
ook ergens gelezen.

Volgende week ben ik bij Roel voor het verversen van de remvloeistof. Zal hem voor de zekerheid ook even vragen. Hij ziet zoveel mini's. Maar ben er wel gerust op.

Gr. Wendy



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We
WenMini

Re: WenMini R50

03 mar 2017, 16:05

In de tussentijd heb ik eens een Plasti Dip poging gedaan. Mijn koplampringen waren de klos. Al dat chroom vooral in de voorbumper stoort me al een tijdje.

Afbeelding

Daarna had ik de smaak te pakken en dacht ga ook die chromen sierlijsten eens dippen. Afbeelding

Afbeelding

Volgende project wordt de grill. Of dippen of toch honingraat (aero grill). Maar die kost ook weer 100 euro. AfbeeldingWellicht ga ik toch eerst het dippen proberen.
De meningen zijn over plasti dip verdeeld maar ik moet zeggen dat ik het resultaat mooi vind. En beter voor mijn portemonnee. Spuitbus was een tientje bij Rijsbergen. Het kan er ook altijd weer van af.

What else?
Vier nieuwe sloffen dankzij 'onze' sponsor Davebv.
Super blij mee! En meteen familie kunnen bezoeken in Brabant. Het zijn Goodyear Eagle F1 geworden 225/35/18. Wat een wereld van verschil als je goede kwaliteit banden laat monteren. Op mijn zomerset (18") zaten Sainul banden. Geen idee waar de vorige eigenaar die vandaag had gehaald. Had er nog nooit van gehoord maar ze stuiterden over de weg, maakten veel herrie en grip was ook belabberd ondanks het feit dat er nog genoeg profiel op zat. Dat was ik beu en ben blij dat Dave me goed advies heeft kunnen geven. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de grote maat velgen lag. Niet dus. Banden zijn je enige contact met de weg en daar wil ik niet op bezuinigen. Over een paar maanden weer een ritje naar Schijndel voor nieuwe winterbanden. Die zijn nu aan vervanging toe, maar dat heeft nu geen haast.

Toen de Sainul banden van de velg werden gehaald bleken zich er zelfs aan de binnenzijde van de wang van de band luchtbellen te hebben gevormd. Zaten allemaal bobbels. Dat had te maken met de kwaliteit van de band.

Nou wel een paar euries armer nu maar wat een heerlijke wegligging en herrie meer van de banden. Alleen van de uitlaat Afbeelding.

Groetjes,
Wendy








Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: WenMini R50

03 mar 2017, 17:40

goed bezig, idd niet besparen op je veiligheid, grill gewoon plastidippen, wordt best wel netjes , heb het destijds ook gedaan.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
We
WenMini

Re: WenMini R50

03 mar 2017, 19:40

jerroo schreef:goed bezig, idd niet besparen op je veiligheid, grill gewoon plastidippen, wordt best wel netjes , heb het destijds ook gedaan.
Kijk da's goed om te lezen. Dan ga ik als het weer een beetje mee zit dit weekend al beginnen met dippen van de grill. Ben wel benieuwd. Afbeelding
Spuitbus is nog goed vol haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “Show your ride”