Black mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

06 aug 2015, 14:59

Scheelt zeker onderhoudskosten door het zelf te doen. De kleppendekselpakking vervangen valt echt reuze mee. Het maakt het wel makkelijker als je een brug ter beschikking hebt.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

04 dec 2016, 00:30

Een hele tijd niks gepost hier wel losse post.

Vorig jaar de voorschrijven en blokken vervangen en dit jaar de achterschrijven en blokken.

In september een dure APK gehad.


Vandaag het thermosstaathuis en de thermosstaat vervangen was een paar uurtjes werk. Had last van veel koelvloeistof lekkage, weet alleen niet waar het bleef. 'S ochtends lag er geen plas en ook niet op het werk.

Om er goed bij te kunnen het filterhuis en de accupakket weggehaald.

Afbeelding

Afbeelding

En een foto van het oude thermostaathuis en thermosstaat (waarschijnlijk is deze een 13 jaar oud).

Afbeelding

Voor de zekerheid af laten persen en kwam dit naar voren hopen dat het nu is opgelost.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

28 nov 2017, 20:23

Zo dat was een leuke middag.
Sta je voor het verkeerslicht op de linkerbaan en als een van de eerste, om de utrechtsebaan op te gaan in den haag, kan ik ineens niet meer schakelen (versnellingspook helemaal vast). Koppelingspedaal werkte vlak daarvoor maar voor de helft wat een voorteken was. Flinke file en getoeter en Politie ook nog gekomen met oranje lampjes aan en wachten op de man met de wagen om mij weg te halen. Dat ging gelukkig allemaal heel erg snel. Binnen een uur stond de auto bij beek en als het goed is en alles mee zit morgen weer klaar.

Wel jammer zo met de feestdagen al moet ik zeggen (klop het gelijk maar even af) dat dit eigenlijk het eerste echte grote probleem is wat ik nu heb gehad (veel zelf verhelpen) met de mini.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

11 mei 2018, 19:10

Vandaag een ritje naar het oosten van het land gemaakt. De velgen AC Schnitzer Mi I waren gezien de staat toe aan vervanging door dezelfde andere.
IMG_7341.JPG
IMG_7341.JPG (865.98 KiB) 785 keer bekeken
De oude en nieuwe velgen
IMG_7348.JPG
IMG_7348.JPG (891.57 KiB) 785 keer bekeken
Nieuwe velgen

Staat echt weer beter zo alleen in het midden voorzien van nieuwe AC Schnitzer logo’s.

De oude blijven bewaard en worden opgeknapt.

Charlie heel erg bedankt en voor het wisselen.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

11 mei 2018, 19:19

Pasgeleden ook bij Davy langs geweest hier een s tankdop, roosters voorop, andere zonneklep met spiegel en verlichting en dopjes (witte ipv rode) in de deuren gehaald.

Alles ingebouwd en staat er weer wat beter bij zo.

Binnenkort ga ik zelf cruise control inbouwen alleen nog kijken wie dit kan activeren.
Ook de automatisch dimmende binnenspiegel nog goed aansluiten en dan zijn er weer mooie optie ingebouwd.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Black mini

11 mei 2018, 21:04

Ilonat schreef: Charlie heel erg bedankt en voor het wisselen.
Leuk om kennis te maken.
Mooie AC Schnitzer Mini heb je, nu met 2 zeldzame setjes Mi1 velgen.

Gr. Charlie
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

20 jul 2018, 22:06

Morgen een lange sleutel dag.

De cruise control waarvan ik de spullen allemaal heb liggen ga ik inbouwen samen met het aansluiten van de automatisch dimmende binnen spiegel.

Gelukkig kan ik een brug gebruiken waar de Mini op kan .

Gelijk de Mini zelf een grote beurt geven alleen de bougies worden later vervangen en moet nog een H7 lampje plaatsen want deze is stuk.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Black mini

21 jul 2018, 22:20

Vanmorgen op tijd gestart met de beurt voor de auto.
Eerst het interieur filter, daarna benzine filter is opzich niet moeilijk maar de hele achterbank en leuningen moeten er wel uit (mocht ook wel een keer na 15 jaar Afbeelding en filter was echt zwart).

Afbeelding

Daarna het oliefilter die was lastiger want kreeg de dop waar het filter in zit niet los uiteindelijk is het wel gelukt.

Toen begonnen met het inbouwen van de cruise control. Het loshalen van de bovenplaat van het dashboard is eigenlijk heel erg makkelijk (4 schroeven).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kabel hierin gelegd en alle draden naar de juiste plek getrokken. Na het neerleggen begonnen met het aansluiten. Stuur eraf en daarna sleepring vervangen en de kabel op de juist plek aangesloten. Daarna alles weer terug gebouwd. Hierna de kabel naar het contact bij de pedalen aangesloten en het metalen platen op zijn plek gelegd bij het pedaal.

Kabel naar de motorruimte gelegd en begonnen met het ombouwen van de connector. Is wat werk en niet fijn voor je rug ook al stond de auto op een brug.
Helaas hier toch wel wat problemen. In de nieuwe connector lijken de draden en aansluitklemmen te los te zitten waardoor deze er heel erg makkelijk weer uitkomen en 1 draad wild er helemaal niet in.


Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik helaas niet gekomen door de connector die niet mee wilde werken veel tijd verloren en moet ik morgen weer verder (auto weer maandag nodig) om het op te lossen met de connector en die ene draad (aansluitklem).

Weet iemand een mogelijke oplossing kan ook een tijdelijke zijn en heeft iemand toevallig een stukje draad met zo een zelfde aansluitklem of alleen de aansluitklem dan kan ik dit tijdelijk zo oplossen (gaat om de aansluitklem die zit op de connector het dichts bij de voorruit en dan de ronde gaten, van de DME unit)?

Ga in ieder geval de dealer bellen waar ik de materialen vandaan heb voor een nieuwe connector.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

17 feb 2019, 21:49

Het is alweer even geleden.

Vorig jaar het inbouwen van de cruise control afgemaakt in mijn R50. Connector vervangen moest toen ook van een aantal draden stukjes vervangen. Door Ekris ben ik echt super geholpen (had de materialen daar besteld). Zij hebben een nieuwe connector met meerdere draden met daarop de juiste klemmen voorin de connector opgestuurd.

Auto is afgelopen september door Ben van Leeuwen gekeurd en gelijk is de cruise control gecodeerd, pffff alles goed aangesloten werkte allemaal in 1 keer, alleen koppelingspedaal moest afgesteld worden.

De apk keuring liep wel even anders . De remleidingen moesten voor een groot deel vervangen worden vanwege teveel roest (veiligheid boven alles). Ook bleek dat 1 veer (AC Schnitzer) aan de voorzijde was gebroken. Gelukkig had ik nog veren liggen die ik een hele tijd geleden had overgenomen maar nooit heb gebruikt (AC Schnitzer veren hebben een 2 weken levertijd). Zat ondertussen net op mijn werk en moest dus snel naar huis en vanaf daar weer door naar Ben van Leeuwen. Gelukkig kon ik de auto aan het einde van de dag goedgekeurd en wel weer meenemen.

Was een dure maar gelukkig doe ik veel onderhoud zelf waardoor de kosten dan toch redelijk laag blijven.

O ja en de dimmende binnenspiegel werkt ook top.

Mocht iemand cruise control willen laten inbouwen dan wil ik graag meehelpen.

Nu kijken wat ik nu kan inbouwen.
Audio installatie moet ik nog in ieder geval nog afmaken .
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nabij de duinen en het strand
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 jul 2007, 21:45

Re: Black mini

17 feb 2019, 22:03

Eind december het wiellager rechtsvoor vervangen. Opzich niet echt moeilijk alleen dan moet wel alles loskomen.

Was s’ ochtends op tijd begonnen om rustig aan alles netjes te kunnen loshalen en wiellager te vervangen. Auto rijd al wat jaartjes en ja dan heb je weleens dat bouten niet los willen komen en dat gebeurde juist bij de allerlaatste bout die los moest.

Was even wat werk om los te krijgen, is uiteindelijk gelukt met een slijptol.

Nadat dit was gelukt het nieuwe wiellager weer terugbouwt en alles weer netjes terug geplaatst en vastgezet. Rijd weer super en merk je goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”