Shag en Woosh bedankt is wel een hoop werk in een hele kleine ruimte
Gisteren heb ik verstralers aangesloten (volgens de omschrijving die de bmw erbij leveren) maar werken helaas (F#$@K) nog niet moeten denk ik in de bcm geactiveerd worden ga dus maar weer de garage bellen om ze te activeren of weet iemand hoe je dit anders kan doen.
Als ik bij de garage langs ga dan weer iets voor de mini bestellen niet speciaal maar een must have (vind ik).
Black mini
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Bij mij denk ik wel want het setje komt bij de mini vandaan en heb een pennetje (PLEK 41) erbij moeten plaatsen bij de witte stekker op de BCM. Deze uitgang zal aangestuurd moeten worden en wordt ie volgens mij niet. Dus niet aangesloten via het grootlicht.
- mikkie23
- Be Mini
Bericht
Ik had er gewoon een losse relais bij en een zekering. Waar van 1 pootje op grootlicht 1 op accu en een aarde moest zo uit mn hoofd. Dan hoef je niks te laten activeren maar ik heb het mij ook zo uit laten leggen en had mijn lichten eigenlijks nooit aangesloten. Had ze maar heel even op de auto.
iemand correct me if im wrong
iemand correct me if im wrong
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Verstralers werken nog steeds niet want vanaf 2004 is de omschrijving en aansluit wijze aangepast.
Dealer gebeld en nu moet de BCM module gecodeerd of opnieuw geprogrammeerd worden (prijzig verhaaltje). Pen 41 op de BCM wordt niet gebruikt waardoor de verstralers nu dus niet aangestuurd worden.
Wil de verstralers graag zoals in de omschrijving staat laten werken.
Is er iemand die de BCM kan coderen of programmeren.
Dealer gebeld en nu moet de BCM module gecodeerd of opnieuw geprogrammeerd worden (prijzig verhaaltje). Pen 41 op de BCM wordt niet gebruikt waardoor de verstralers nu dus niet aangestuurd worden.
Wil de verstralers graag zoals in de omschrijving staat laten werken.
Is er iemand die de BCM kan coderen of programmeren.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
@Ragnar Je hebt gelijk ben aangewezen op de dealer weinig bedrijven met dit soort (kostbare) apparatuur heb ik begrepen.
Het coderen of prgrammeren gaat dus een moeilijke worden.
Ben nu op zoek naar de lijst welke aangeeft wat er aangestuurd vanaf welke pen vanaf de BCM.
Wie weet op welke wijze de BCM de aansturing doet. Is dit op een logische wijze dus allen een 0 of een 1 (0 Volt of 5 Volt), geen belasting op de uitgangen want overal hangen relais achter (potentiaal vrije contacten).
Het coderen of prgrammeren gaat dus een moeilijke worden.
Ben nu op zoek naar de lijst welke aangeeft wat er aangestuurd vanaf welke pen vanaf de BCM.
Wie weet op welke wijze de BCM de aansturing doet. Is dit op een logische wijze dus allen een 0 of een 1 (0 Volt of 5 Volt), geen belasting op de uitgangen want overal hangen relais achter (potentiaal vrije contacten).
- mikkie23
- Be Mini
Bericht
Waarom sluit je hem niet "gewoon" aan zoals iedereen doet? scheelt je een hoop geld...Ilonat schreef:@Ragnar Je hebt gelijk ben aangewezen op de dealer weinig bedrijven met dit soort (kostbare) apparatuur heb ik begrepen.
Het coderen of prgrammeren gaat dus een moeilijke worden.
Ben nu op zoek naar de lijst welke aangeeft wat er aangestuurd vanaf welke pen vanaf de BCM.
Wie weet op welke wijze de BCM de aansturing doet. Is dit op een logische wijze dus allen een 0 of een 1 (0 Volt of 5 Volt), geen belasting op de uitgangen want overal hangen relais achter (potentiaal vrije contacten).
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Verstralers werken helaas nog steeds niet.
Geprobeert aan te sluiten via het groot licht maar helaas gaat dit niet goed want de verstralers blijven dan continu branden.
Worden dan wel in ieder geval gebruikt
Blijkbaar staat op je lampen continu spanning (gemeten) en wordt je verlichting anders aangestuurdt.
Ik gebruikt de draadboom welke meegeleverd is door de dealer bij de originele verstralers.
Iemand nog ideeen (ik heb er nog wel wat maar wil weten hoe andere dit hebben opgelost)
Geprobeert aan te sluiten via het groot licht maar helaas gaat dit niet goed want de verstralers blijven dan continu branden.
Worden dan wel in ieder geval gebruikt
Blijkbaar staat op je lampen continu spanning (gemeten) en wordt je verlichting anders aangestuurdt.
Ik gebruikt de draadboom welke meegeleverd is door de dealer bij de originele verstralers.
Iemand nog ideeen (ik heb er nog wel wat maar wil weten hoe andere dit hebben opgelost)
-
Ri
Bericht
Bij mij is destijds de relais van de kabelboom (rechtsvoor bij de BCM) aangepast. Werkte verkeerd om. MINI was van 2002.
Ik denk alleen dat bij jou het probleem daar niet zit.
Ik zou trouwens gewoon terug gaan naar de dealer die je die lampen verkocht heeft.
Als hij ze verkoopt moet je ze toch ook gewoon kunnen aansluiten?
Anders had hij je daarop moeten wijzen.
Succes.
Ik denk alleen dat bij jou het probleem daar niet zit.
Ik zou trouwens gewoon terug gaan naar de dealer die je die lampen verkocht heeft.
Als hij ze verkoopt moet je ze toch ook gewoon kunnen aansluiten?
Anders had hij je daarop moeten wijzen.
Succes.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Kuch Kuch Kuch boen boen
Even opppoetsen is een tijd geleden dat ik iets gedaan heb.
Had veel plannen maar door de aankoop van een andere woning gaan de centen nu ergens heen.
Afgelopen weekend bij onze zwarte mini het rechter doorslot in een uurtje vervangen want deze was defect (ging niet meer open).
Bij mijn mini, de grijze, de achter remblokken vervangen en dat werd tijd ook. De remblokken vervangen is opzich niet moeilijk alleen om de zuiger terug te draaien is de specifieke tool toch wel erg handig en scheelt een tijd (kon deze lenen).
Weet niet of ik het al had aangegeven maar de verstralers voorop doen het ook alweer een tijd (via het groot licht). Ik heb wel de draden op het relais van plek moeten veranderen. Het enige is nu dat als men de auto uitleest er steeds fout meldingen naar voor komen.
Even opppoetsen is een tijd geleden dat ik iets gedaan heb.
Had veel plannen maar door de aankoop van een andere woning gaan de centen nu ergens heen.
Afgelopen weekend bij onze zwarte mini het rechter doorslot in een uurtje vervangen want deze was defect (ging niet meer open).
Bij mijn mini, de grijze, de achter remblokken vervangen en dat werd tijd ook. De remblokken vervangen is opzich niet moeilijk alleen om de zuiger terug te draaien is de specifieke tool toch wel erg handig en scheelt een tijd (kon deze lenen).
Weet niet of ik het al had aangegeven maar de verstralers voorop doen het ook alweer een tijd (via het groot licht). Ik heb wel de draden op het relais van plek moeten veranderen. Het enige is nu dat als men de auto uitleest er steeds fout meldingen naar voor komen.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
De zilverkleurige mini is de deur uit.
Ik ga rijden in de zwarte schintzer mini en mijn vrouw rijdt in de nieuwe auto (automaat).
Ik ga rijden in de zwarte schintzer mini en mijn vrouw rijdt in de nieuwe auto (automaat).
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Re: Black mini
Wel een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven. Hier en daar nog wel actief op het forum. Ik rij nog steeds in de zwarte mini, uit 2003. Op de teller staat nu iets meer dan 120000 en de jaartjes beginnen nu dan wel een beetje te tellen.
Bij de laatste beurt al door gekregen dat zowel carter als de kleppendelsel olie zweet en de voorremmen binnenkort vervangen moesten worden.
Gelukkig kan ik op een brug en heb ik vorig weekend de kleppendekselpakking vervangen, is een klusje wat je goed zelf kan doen.
Aankomend weekend is het de bedoeling om de carterpakking te vervangen. Ik heb gelijk nieuwe remschrijven & blokken, bougies en een lucht & actief koolstoffilter gekocht en ga ik ook gelijk vervangen.
Kijken of ik hier nog wat fotootjes van kan maken. In de tussen tijd maar even kijken hoe ik foto's kan plaatsen via tapatalk.
Bij de laatste beurt al door gekregen dat zowel carter als de kleppendelsel olie zweet en de voorremmen binnenkort vervangen moesten worden.
Gelukkig kan ik op een brug en heb ik vorig weekend de kleppendekselpakking vervangen, is een klusje wat je goed zelf kan doen.
Aankomend weekend is het de bedoeling om de carterpakking te vervangen. Ik heb gelijk nieuwe remschrijven & blokken, bougies en een lucht & actief koolstoffilter gekocht en ga ik ook gelijk vervangen.
Kijken of ik hier nog wat fotootjes van kan maken. In de tussen tijd maar even kijken hoe ik foto's kan plaatsen via tapatalk.
Laatst gewijzigd door Michel ACS op 01 aug 2015, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Black mini
Lekker bezig. Ook handig dat je dit zelf kunt/ doet. Scheelt je best wat onderhoudskosten. Ik waag me er niet aan.
Onze sponsors