De set van Minimania komt met bevestiging voor de slang aan de naaf, zoiets zou je zelf ook wel kunnen fabrieken van je oude hitteschild/ankerplaat:
Brightness' Hyper Blue R53
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Wel een duur kitje a 396 dollar..
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - project: remmen p.70
Dat is idd een mooie oplossing!MartijnGizmo schreef:De set van Minimania komt met bevestiging voor de slang aan de naaf, zoiets zou je zelf ook wel kunnen fabrieken van je oude hitteschild/ankerplaat:
Wel een duur kitje a 396 dollar..
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - project: remmen p.70
Erg mooi weer om te zien dat je toch weer iets weet te verbeteren! Heel netjes gemaakt allemaal.
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - project: remmen p.70
Wat de anderen al zeggen Brightly, geweldig om te zien wat je toch weer weet aan te pakken / verbeteren om jou al geweldig goed en mooi gemodeficeerde R53 toch weer te verbeteren en zo een inspiratie te zijn voor menigeen hier
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - project: remmen p.70
Thanks, Louis en Jos!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- -Kev-
- 4 op een rij!
- Locatie: België - West-Vlaanderen
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - project: remmen p.70
Cool!
Mooi om te zien allemaal, origineel.
Mooi om te zien allemaal, origineel.
- Demir
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - project: remmen p.70
Wouw, wat een beauty...
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - project: remmen p.70
Even het stof eraf hier...
De laatste maanden weinig gereden met de MINI. Eigenlijk is de auto alleen uit zijn stulpje geweest in verband met bezoek aan dokter Spenki, Cars&Coffee Enschede en natuurlijk de Bush rit. Verder echt (te) weinig gereden in het afgelopen jaar...
Ondanks de weinige km's niet stil gezeten voor wat het modden betreft. Ditmaal geen technische upgrades, maar enkele mods aan het uiterlijk. Qua exterieur stonden er nog twee modificaties op mijn verlanglijst...
Het vooraanzicht vond ik altijd wat braafjes ogen. Het mocht van mij wel iets meer uitgesproken en wat agressiever. Persoonlijk houd ik wel van een cleane look; zaken als air vents in de motorkap zijn niet aan mij besteed. Het vooraanzicht van de GP heb ik altijd gaaf gevonden, dus de overstap van Aero naar GP heb ik meerdere keren overwogen. Bij de GP voorbumper heb ik me echter altijd gestoord aan het zijaanzicht, waarbij de aansluiting op de wielkast trim voor mij raar oogt. Er zijn twee opties om dit op te lossen: de wielkast trim laten "doorlopen" op de GP bumper of de wielkast trim rondom in carrosseriekleur spuiten. Beide opties zag ik niet zitten, dus uiteindelijk heb ik besloten om van een GP voorbumper af te zien.
Er was nog een andere manier op het front wat agressiever te laten ogen, namelijk een grotere bonnet scoop. Er zijn meerdere spelers op de markt die deze aanbieden. De scoop van Atomspeed sprak mij het meest aan. Deze scoop heeft een aanzienlijk grotere opening dan de OEM scoop, maar oogt verhoudingsgewijs toch redelijk beschaafd. Bijkomend voordeel is dat de inlaattemperatuur ook een stukje lager zou moeten blijven. Altijd mooi meegenomen, ondanks dat deze bij mij prima onder controle is door de GP intercooler en water/meth injectie. Qua uiterlijk vind ik het geslaagd! Het front oogt m.i. toch een behoorlijk stuk dikker en ik vind dat het ook mooi matcht met de cowl scoops.
Een aantal before & after pics:
Ook het achteraanzicht is nooit helemaal naar mijn wens geweest. De Aero voorbumper en de Aero side skirts vond ik altijd fraai, maar de Aero achterbumper heeft me nooit echt kunnen overtuigen. De R53 GP heeft naar mijn mening het mooiste kontje van alle R53's. Toen Sjaak bezig was met zijn grote schuuropruiming en een complete OEM GP achterbumper te koop aanbood hoefde ik dus niet lang na te denken.
De inserts zijn standaard Pure Silver. Die kleur komt bij mij nergens terug, dus daar moest een ander kleurtje op. Aspen White zou veel te hard ogen, dus besloten om deze ook Hyper Blue te laten spuiten. Ik vind het een fraai resultaat!
Aangezien zowel de achterbumper als de bonnet scoop gespoten moest worden, heb ik direct de voorbumper van een nieuw laklaagje laten voorzien. Deze was inmiddels aardig gehavend door steenslag, dus dat oogt weer en stuk frisser..
En natuurlijk weer een before & after pic:
Met deze laatste twee modificaties is het exterieur voor mij af. Yep, geen mods meer aan de buitenzijde. Ik zou niet weten waar hij in mijn ogen nog mooier van wordt. Mochten jullie nog suggesties hebben dan laat maar horen..
De laatste maanden weinig gereden met de MINI. Eigenlijk is de auto alleen uit zijn stulpje geweest in verband met bezoek aan dokter Spenki, Cars&Coffee Enschede en natuurlijk de Bush rit. Verder echt (te) weinig gereden in het afgelopen jaar...
Ondanks de weinige km's niet stil gezeten voor wat het modden betreft. Ditmaal geen technische upgrades, maar enkele mods aan het uiterlijk. Qua exterieur stonden er nog twee modificaties op mijn verlanglijst...
Het vooraanzicht vond ik altijd wat braafjes ogen. Het mocht van mij wel iets meer uitgesproken en wat agressiever. Persoonlijk houd ik wel van een cleane look; zaken als air vents in de motorkap zijn niet aan mij besteed. Het vooraanzicht van de GP heb ik altijd gaaf gevonden, dus de overstap van Aero naar GP heb ik meerdere keren overwogen. Bij de GP voorbumper heb ik me echter altijd gestoord aan het zijaanzicht, waarbij de aansluiting op de wielkast trim voor mij raar oogt. Er zijn twee opties om dit op te lossen: de wielkast trim laten "doorlopen" op de GP bumper of de wielkast trim rondom in carrosseriekleur spuiten. Beide opties zag ik niet zitten, dus uiteindelijk heb ik besloten om van een GP voorbumper af te zien.
Er was nog een andere manier op het front wat agressiever te laten ogen, namelijk een grotere bonnet scoop. Er zijn meerdere spelers op de markt die deze aanbieden. De scoop van Atomspeed sprak mij het meest aan. Deze scoop heeft een aanzienlijk grotere opening dan de OEM scoop, maar oogt verhoudingsgewijs toch redelijk beschaafd. Bijkomend voordeel is dat de inlaattemperatuur ook een stukje lager zou moeten blijven. Altijd mooi meegenomen, ondanks dat deze bij mij prima onder controle is door de GP intercooler en water/meth injectie. Qua uiterlijk vind ik het geslaagd! Het front oogt m.i. toch een behoorlijk stuk dikker en ik vind dat het ook mooi matcht met de cowl scoops.
Een aantal before & after pics:
Ook het achteraanzicht is nooit helemaal naar mijn wens geweest. De Aero voorbumper en de Aero side skirts vond ik altijd fraai, maar de Aero achterbumper heeft me nooit echt kunnen overtuigen. De R53 GP heeft naar mijn mening het mooiste kontje van alle R53's. Toen Sjaak bezig was met zijn grote schuuropruiming en een complete OEM GP achterbumper te koop aanbood hoefde ik dus niet lang na te denken.
De inserts zijn standaard Pure Silver. Die kleur komt bij mij nergens terug, dus daar moest een ander kleurtje op. Aspen White zou veel te hard ogen, dus besloten om deze ook Hyper Blue te laten spuiten. Ik vind het een fraai resultaat!
Aangezien zowel de achterbumper als de bonnet scoop gespoten moest worden, heb ik direct de voorbumper van een nieuw laklaagje laten voorzien. Deze was inmiddels aardig gehavend door steenslag, dus dat oogt weer en stuk frisser..
En natuurlijk weer een before & after pic:
Met deze laatste twee modificaties is het exterieur voor mij af. Yep, geen mods meer aan de buitenzijde. Ik zou niet weten waar hij in mijn ogen nog mooier van wordt. Mochten jullie nog suggesties hebben dan laat maar horen..
- GP Manuel
- 4 op een rij!
Bericht
Sehr schön gemacht.
Meine frage dazu,
Bosch 550cc Injektoren warum nicht die vom GP die haben 380 ccm und reichen bis 300 PS völlig aus.
BMW Z4-M Hauptbremszylinder, warum das ?? Passt der umbau 1:1 am Mini so rein ?? Haste da eine Anbauanleitung ??
Auf dem Bild wo man den Mor sieht, sind auf der linke Seite zwei etwas dickre Ölleitungen oder Wasserleitung ?? Was ist das genau für was ??
Nockenwelle, was hat die für eine grad zahl ??
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods p.71
Brightness schreef:Overzicht Brightness' Hyper Blue R53
MINI Cooper S (R53)
- productiedatum: 24-9-2004 (facelift)
- kleur: Hyper Blue Metallic
Fabrieksopties
214 Automatic Stability Control+traction (asc+t)
228 Sports Suspension Settings Plus
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
546 Revolution Counter
548 Speedometer With Kilometer Reading
823 Hot Climate Version
851 Language Version German
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
249 Multi-function For Steering Wheel
255 Sports Leather Steering Wheel
302 Alarm System
313 Exterior Mirror Package
314 Heated Windscreen Washer Nozzles
318 Interior Surfaces Exterior Colour
327 White Bonnet Stripes
345 Chrome Line Interior
369 Lt/aly Wheels/s-spoke
382 Roof And Mirror Caps In White
4AA Roof Lining Anthracite
423 Floor Mats, Velour
441 Smokers Package
450 Height Adjustment F Front Passenger Seat
493 Storage Compartment Package
520 Foglights
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
550 On-board Computer
563 Lights Package
609 Navigation System Professional
650 Cd Player
657 Radio Boost
736 Second Radio Remote Control Key
8SP Cop Control
863 Europe/dealer Directory
872 Chili
877 Deletion Cross-over Operation
886 Dutch / On-board Documentation
895 Additional Ventilator
915 No Outer Skin Protection
The Mods
Exterieur
- Achterwisser delete
- Antenne van Peugeot 607
- Atomspeed bonnet scoop
- Cooper Spoiler
- JCW Aero voorbumper
- JCW Aero sideskirts
- JCW GP achterbumper (inserts en GP trim)
- LED stadslichten
- MINI flatblade ruitenwissers
- MossMINI cowl scoops
- Orranje G-wing (blad: Aspen White)
- Side Markers (achter rood, voor wit)
- Xenon 6000K bulbs
Interieur
- Aquamist dash guage
- Armsteunen bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
- Bagagenet
- CAE Ultra Shifter
- Che Strut (wit gepoedercoat)
- Custom Stuurwiel
- Dashtop bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
- Dension Gateway iPod interface
- Downtubes bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
- Handrem en handrem balg bekleed met leder inclusief blauwe stiksels
- Howerton Engineering Boot-Tank (t.b.v. water/methanol injectie)
- Jack the Bulldog..
- JCW Recaro CS Sportster stoelen
- LED verlichting interieur
- Meterset OEM (olietemperatuur en voltmeter)
- Rear Seat Delete (zwart bekleed)
- Scanguage II
- SJCAM SJ4000 Action Cam
- Wiechers Clubsport rolbeugel (wit gepoedercoat)
Armsteun bekleed met leder en blauwe stiksels
Aquamist Dash Guage
CAE Ultrashifter + Downtubes bekleed met leder incl. blauwe stiksels
Custom Stuurwiel
Dashtop bekleed met leder incl. blauwe stiksels
Handrem en handrembalg bekleed met leder incl. blauwe stiksels
Jack the Bulldog
JCW Recaro Sportster stoelen + Wiechers Clubsport Beugel
SJCAM SJ4000 Action Cam
Onderstel
- BBS RC323 wielen i.c.m. Yokohama AD08R (215-40-17) banden
- BMW Z4-M hoofdremcilinder
- Camber stangen achter (2 paar)
- Draagarmen achter van aluminium (R56)
- Goodridge staalomvlochten remleidingen voor en achter
- JCW R56 BBK i.c.m. Zimmermann geperforeerde remschijven (316mm) en Carbotech XP10 blokken
- JCW R56 achterklauwen met Zimmermann remschijven (280mm) en Apec blokken
- KW Clubsport schroefset
- MINI Challenge remdrukregelaars
- Remkoeling
- Studs & Nuts conversie; wieltapeinden i.c.m. Muteki SR-48 wielmoeren
- Superflex en Powerflex polyurethaan bussen (draagarmen voorzijde, stabilisatorstang voorzijde en stuurhuis)
- Vibra-technics motorsteunen
- Whiteline Stabilisatorstang Achter
BBS RC323 + R56 JCW BBK
- zonder naafkappen
- met naafkappen
R56 JCW achterremmen
Motor en aandrijving
Huidige vermogen / koppel: 243 pk / 282 nm
- 82 graden thermostaat
- Aquamist HFS4 water/methanolinjectie
- Bosch 550cc injectoren
- Catcam 1302469 nokkenas
- Cravenspeed 17% pulley
- Dave F. Hybrid Airbox
- Detroit Tuned Bypass valve
- GP Intercooler
- Helix koppelingsplaat, geveerd uitgevoerd
- JCW Bougies
- JD Engineering custom software
- GTT Janspeed spruitstuk + aangepaste OEM cat (2,5'' interne diameter)
- Milltek Catback
- Quaife limited slip differential
- TTV single mass vliegwiel (5,6 kg)
- Setrab oliekoeler
Het motorruim
Rollenbank-uitdraai
Sehr schön gemacht.
Meine frage dazu,
Bosch 550cc Injektoren warum nicht die vom GP die haben 380 ccm und reichen bis 300 PS völlig aus.
BMW Z4-M Hauptbremszylinder, warum das ?? Passt der umbau 1:1 am Mini so rein ?? Haste da eine Anbauanleitung ??
Auf dem Bild wo man den Mor sieht, sind auf der linke Seite zwei etwas dickre Ölleitungen oder Wasserleitung ?? Was ist das genau für was ??
Nockenwelle, was hat die für eine grad zahl ??
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods p.71
@GP Manuel:
Mein Deutsch is nicht so gut, aber ik werde er versuchen in Deutsch...
Die Injektoren vom GP reichen nicht bis 300 PS. Diese arbeiten dann über ihren duty cycle. Das Risiko einer schlechter Mischung is zu groß. Die 550cc Injektoren haben Überkapazität und werden nie auf das Maximum ihrer Fähigkeit arbeiten.
Die BMW Z4-M Hauptbremszylinder bietet ein besseres Pedalgefühl in vergleich zu OEM MINI. Der Umbau is nicht schwer, aber auch nicht 1:1. De brauchst einen Kugelläger um den Raum zu füllen weil die Ächse vom MINI etwas zu kurz ist. Ich habe leider keine Anbauanleitung.
Die blaue leitungen sind Ölleitungen. Ich habe ein externer Ölkühler hinter der vorderen Stoßstange.
Mein Nockenwelle ist ein Catcam 1320469.
Specs:
- duration @0,1mm+cl: 262 gr / 266 gr
- [email protected] mm+cl: 218 gr / 222 gr
- max valve lift: 10.00 / 8.50 mm
Mein Deutsch is nicht so gut, aber ik werde er versuchen in Deutsch...
Die Injektoren vom GP reichen nicht bis 300 PS. Diese arbeiten dann über ihren duty cycle. Das Risiko einer schlechter Mischung is zu groß. Die 550cc Injektoren haben Überkapazität und werden nie auf das Maximum ihrer Fähigkeit arbeiten.
Die BMW Z4-M Hauptbremszylinder bietet ein besseres Pedalgefühl in vergleich zu OEM MINI. Der Umbau is nicht schwer, aber auch nicht 1:1. De brauchst einen Kugelläger um den Raum zu füllen weil die Ächse vom MINI etwas zu kurz ist. Ich habe leider keine Anbauanleitung.
Die blaue leitungen sind Ölleitungen. Ich habe ein externer Ölkühler hinter der vorderen Stoßstange.
Mein Nockenwelle ist ein Catcam 1320469.
Specs:
- duration @0,1mm+cl: 262 gr / 266 gr
- [email protected] mm+cl: 218 gr / 222 gr
- max valve lift: 10.00 / 8.50 mm
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods p.71
Wauw Brightly, hele mooie upgrades weer !!
Smoelt idd stukken beter zo.
Ik vind het persoonlijk de mooiste en dikste R53 van de club omdat je hem tot in detail onderhoud
Smoelt idd stukken beter zo.
Ik vind het persoonlijk de mooiste en dikste R53 van de club omdat je hem tot in detail onderhoud
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods p.71
Dank je Jos! Ik doe mijn best om hem zo te houden..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods p.71
Heel erg fraai weer mister. Net wat Jos zegt ding is gewoon een plaatje maar ook een beest van een wagen met super mooie mods.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods p.71
Thanks man!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Craen89
- Be Mini
- Locatie: 's-Heerenhoek
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new mods p.71
Heel erg fraai resultaat brightly miss koplampringen carrosseriekleur?
Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback
Onze sponsors