Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Brightness' Hyper Blue R53

11 mar 2017, 10:46

Gave updates weer, gewichten lijken me idd erg netjes zo!
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 14:12

Op 7 april de eerste circuitdag van dit jaar gehad. Samen met Roy, Ward, Erik en Ruben afgereisd naar Assen om daar een paar rondjes te rijden. De omstandigheden waren prima: niet al te warm en een volledig droog wegdek. Eindelijk de gelegenheid om de laatste onderstel mods eens goed te testen.

Afbeelding

Ik was vooral benieuwd naar het verschil dat de KW Clubsports zouden maken. Zou een gelegenheids"coureur" zoals ik een duidelijk verschil gaan merken t.o.v. de KW variant 1 waar ik toch altijd best tevreden over was? Of is zo'n set overkill voor mij en zijn meerprijs niet waard geweest? Dat waren de gedachte die door mijn hoofd spookten. Na een paar rondes was ik gerustgesteld en overtuigd: zo'n schroefset is iedere cent waard. Wat een vertrouwen geeft het. Waar de KW1 vooral in de snelle bochten vaak wat vaag en soft aanvoelde boezemt de Clubsport set direct vertrouwen in. Het voelt zo enorm veel stabieler aan. Waar ik eerder echt het gas moest liften kon ik nu gewoon volgas houden. De grenzen liggen zoveel verder. Verder dan ik tot nu toe aandurf... :oops:

Het was de tweede keer dat ik met de Quaife LSD op het circuit reed. De eerste keer was vorig jaar november op Spa. Daar kon ik al een duidelijk verschil merken, maar het was toen ook nog aftasten en de omstandigheden waren toen niet optimaal (delen van het wegdek waren nat). Nu waren de omstandigheden perfect en ik heb de auto behoorlijk kunnen pushen. Wat een bizar verschil maakt zo'n sper. Er is vrijwel geen onderstuur meer. Als de auto naar onderstuur neigt geef je gewoon gas bij en de neus trekt naar binnen. De bochtensnelheid is er echt een stuk hoger door geworden. Iedere MINI zou dit af-fabriek moeten hebben. :D

Sinds montage van de remdrukbegrenzers is het probleem dat ik met de achterremmen had opgelost. De rembalans is nu perfect en er is geen overmatige slijtage van de achterblokken meer.

Al met al zeer tevreden over de upgrades. Mijn snelste rondetijd op Assen is een behoorlijk stuk aangescherpt; bijna 3 seconden sneller dan de laatste keer en deze staat nu op 2:10.15.

Hieronder nog een filmpje waarin ik wat aan het strijden was met een Opel Kadett GSi, voorzien van een getunede Calibra Turbo motor. Op de rechte stukken was er geen bijhouden aan, want 280 pk op 950 kg. De MINI ligt echter een stuk stabieler op de weg en remt ook harder. Voor de bochten moest ik regelmatig gas lossen of bij remmen. Er waren meerdere momenten dat ik hem had kunnen passeren door de auto ernaast te zetten of hem eruit te remmen, maar ik wilde geen enkel risico lopen op een touché en koos er dus voor om alleen in te halen op momenten dat er geen risico's waren. Het was steeds stuivertje wisselen, want de Opel liep zodanig veel harder dat hij op de rechte stukken me zo weer voorbij reed. Al met al was het leuk om zo samen een paar rondjes te rijden. Naderhand hebben we er samen nog ff over nagepraat.

klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 14:16

Leuke update! Onderstel, sper en remmen zijn echt wel dé upgrades... Netjes gereden ook!
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 14:19

Thanks Martijn!
Wanneer komt die sper er bij jouw MINI in? Na je Megane weet je wat het toevoegt.. ;-)
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 16:02

Alles op z'n tijd, eerst Leonie's cabrio wat modden... :mrgreen:
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 16:43

MartijnGizmo schreef:Alles op z'n tijd, eerst Leonie's cabrio wat modden... :mrgreen:
Haha, here we go again... :mrgreen:
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 17:46

mooi hoor lekker bezig leuk ook om te lezen cq kijken :icon_top:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 18:12

Thanks Casper!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 21:01

Goed om te lezen dat je upgrades zo goed bevallen! Mooi filmpje... Ik hoorde 't laatst van Roy. :D
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 21:10

Thanks Berry! Lang geleden dat wij elkaar hebben gezien. Wanneer kom je jouw ride weer eens showen bij een van de meetings?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 21:17

Ja, euh... Sorry. Het blijft er telkens bij... :oops:
Wanneer gaan 'jullie' weer 's een circuit op?
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 21:21

Eerstvolgende mogelijkheid voor mij is tweede Pinksterdag: maandag 5 juni. Dan is er weer een dagje Vrij Rijden op CPZ. Ga je een keertje mee?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Brightness' Hyper Blue R53

29 apr 2017, 23:33

Brightness schreef:Eerstvolgende mogelijkheid voor mij is tweede Pinksterdag: maandag 5 juni. Dan is er weer een dagje Vrij Rijden op CPZ. Ga je een keertje mee? Afbeelding
Oo even onthouden, mess dat ik ook kom buurten en rijdenAfbeelding
Lars Temmink
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 okt 2016, 08:44

Re: Brightness' Hyper Blue R53

30 apr 2017, 10:24

Nice Brightly! Top updates! En ook een erg mooi/nette ronde!
ha
harmless85

Re: Brightness' Hyper Blue R53

01 mei 2017, 11:28

dit blijft toch een van de tofste SYR , je schrijft erg boeiend keep up the good work!

Terug naar “Show your ride”