JJJJeffrey's MB R55 - Aanstaand afscheid..

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

22 mar 2016, 16:25

Geeft niet hoor, Dieseltjes onder elkaar zo
iDuc
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 dec 2015, 15:45

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

22 mar 2016, 18:40

Dikke plaat! Heerlijke MINIs
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

04 apr 2016, 17:27

Afbeelding

No more mister gangsta style..
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

10 apr 2016, 12:14

En weer op zomer schoeisel en meteen maar 2 nieuw in het rubber gestoken

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

11 apr 2016, 16:03

Thanks Koos!
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

11 apr 2016, 16:14

strakke kar! :)
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

20 jan 2018, 00:36

Veel te lang geleden dat ik wat geplaatst heb, het is dan ook hoofdzakelijk genieten wat we doen.
Laatste anderhalf jaar nog wel iets laten doen uiteraard.
Na een botsing met een paaltje bleek er een koplamp steun afgebroken te zijn.
Door de vakkundige handen van GoGarage37 Roel laten fixen en meteen DE koplampmod laten doen.
De laatste weken echt pas weer onkosten gehad.
Kmstand is ruim 225k dus het werd tijd voor distributie en multiriem.
Slot van bestuurderskant was kapot dus die laten maken tijdens de APK vorige week waar ook uitkwam dat 3e remlicht kortsluiting had.
Afgelopen maandag kwam daar als extraatje bij de koppeling die dood bleek te zijn..
meteen vliegwiel mee laten vervangen en met een lege portemonnee vandaag de Dubman mee naar huis genomen.
Maar wat rijdt de MINI weer heerlijk, schakelt weer soepel en kon eindelijk weer genieten van de kracht van de MINI.

Maar geen praatjes zonder plaatjes dus meteen maar even een photobomb
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

20 jan 2018, 00:51

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De classic staat sinds augustus/september in Almere bij een liefhebber, we hebben er heel veel plezier van gehad maar bij gebrek aan zin om er verder aan te klussen en bij te houden besloten om die te verkopen.
Afbeelding

er staat nu sinds paar weken deze bij de Clubman

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

20 jan 2018, 18:26

Leuk weer wat te lezen Jeffrey, het genieten daar draait het toch allemaal om, dus dat doe je goed :icon_top:
De combinatie MINI & Fiat 500, hebben wij hier thuis ook, 2 zeer geslaagde retro modellen vind ik persoonlijk.
Km stand zegt niet alles, zo lang er maar genoeg TLC aan te pas komt, maar dat zit wel goed daar.

Happy motoring :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

20 jan 2018, 22:10

Ja klopt, zonder goed onderhoud lukt het niet.
Jammer dat nu alles tezamen viel en je meteen een klap geld kwijt bent, maar je weet nu wel dat je de komende jaren weer soepel en veilig rondrijdt
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Still going strong

21 jan 2018, 13:05

Hoi Jeffrey,

ik wil eind dit jaar, mede doordat mijn huidige R56 al 265.000km heeft gelopen, op zoek naar een andere Mini maar er moet wel een afneembare trekhaak onder kunnen/mogen. Ik heb nu een Pre Facelift R56 1.6/120pk Cooper met afneembare trekhaak. Mijn eerste optie was eigenlijk een 2013/2014 R56 Cooper facelift model maar wat blijkt, Mini heeft die optie om iets te mogen trekken bij de Facelift laten vallen en krijg je geen waardes bij O.1 en O.2 op je kenteken. De enige optie voor een Facelift model R56 is in combinatie met een diesel motor. Voor de R55 is het een ander verhaal, daar kan onder een facelift R55 1.6/122pk wel een afneembare trekhaak. Ik ben al een tijdje aan het kijken maar van dat model kom je niet veel tegen die aan mijn smaak voldoen, vooral veel witte clubman's en vaak niet met de opties die ik wil hebben. Vaak kom je mooie tegen maar dan zijn het de 98pk modellen. Hiernaast zitten er wel veel mooie exemplaren tussen maar dan met de diesel 109-112pk motor. Aangezien jij al een tijdje met een R55 clubman diesel rijdt was ik benieuwd naar je ervaringen. Met Martijn Schols gesproken waar mijn Mini in onderhoud is en die heeft er ook 2 binnen zijn klantenkring rijden en zowel een met de PSA diesel als 1 met de BMW diesel. Degene die met de BMW diesel rijdt, heeft al een nieuwe motor gekregen, was voor de 100.000km al naar de knopen. Nadeel van de BMW is dat de distributie aan de achterzijde zit dus ingeval dat de distributie vervangen moet worden dient de gehele motor uitgebouwd te worden wat extra arbeidsloon kosten met zich mee brengt. De PSA diesel die in de Pre facelift ligt schijnt best een betrouwbare diesel te zien en volgens mij heb jij die ook. Hoe zijn je ervaringen en kosten vwb onderhoud en dan puur even de diesel motor, de rest van de Mini is vergelijkbaar als mijn R56? Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de benzine variant maar mocht ik niets vinden ga ik toch serieus kijken naar een diesel. Ik hoor het graag van je,

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Aanstaand afscheid..

19 sep 2019, 14:59

Zo weer even een update na anderhalf jaar...

De Dubman gaat eruit..
we waren toe aan eigen deuren voor de jongens en het verlaagde leven begon ook te vervelen in onze nieuwe wijk met om de 10-20 mtr een drempel a la un coll Tour de France.
We hebben het afgelopen jaar nog wel genoten van zijn diensten met een Meivakantie in Cambrils, Spanje en onze roadtrip door Frankrijk en Italië deze zomer, samen goed voor zo’n 8000km.
Laatste tijd wel wat kosten weer gehad door een gesprongen radiatorslang (drempel slijtage op een slangklem volgens mij) dus toen maar vaart gezet met het zoeken naar een nieuwe voiture.

En die is er nu gekomen in de vorm van een hele mooie Countryman Cooper S ALL4
Binnenkort meer info op een eigen pagina, hier alvast een foto van de 2.

De Dubman word trouwens weer origineel gemaakt en gaat dan eruit, alles wat gebruikt kan worden op de CMAll4 gaat over, de rest in de verkoop.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Aanstaand afscheid..

19 sep 2019, 16:34

Ik heb zelf een mini cooper clubman uit 2008 dus met 1,6 psa diesel. En moet zeggen met nu ruim 311.000 op de klok is het blokje echt niet zo slecht als het lijkt. Oké vervang wel tijdig de olie en wacht niet tot 20.000 kilometer want dan loopt het blokje wel vast lees dan klapt de turbo enz.
Bijlagen
FD289EC6-104C-4ECE-A097-B9390685AC51.jpeg
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: JJJJeffrey's MB R55 - Aanstaand afscheid..

21 sep 2019, 10:04

JJJJ schreef:
19 sep 2019, 14:59
Zo weer even een update na anderhalf jaar...

De Dubman gaat eruit..
we waren toe aan eigen deuren voor de jongens en het verlaagde leven begon ook te vervelen in onze nieuwe wijk met om de 10-20 mtr een drempel a la un coll Tour de France.
We hebben het afgelopen jaar nog wel genoten van zijn diensten met een Meivakantie in Cambrils, Spanje en onze roadtrip door Frankrijk en Italië deze zomer, samen goed voor zo’n 8000km.
Laatste tijd wel wat kosten weer gehad door een gesprongen radiatorslang (drempel slijtage op een slangklem volgens mij) dus toen maar vaart gezet met het zoeken naar een nieuwe voiture.

En die is er nu gekomen in de vorm van een hele mooie Countryman Cooper S ALL4
Binnenkort meer info op een eigen pagina, hier alvast een foto van de 2.

De Dubman word trouwens weer origineel gemaakt en gaat dan eruit, alles wat gebruikt kan worden op de CMAll4 gaat over, de rest in de verkoop.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aan alle mooie dingen komt een einde maar wat een geweldige opvolger heb je al in huis. Die blijft niet zoals hij nu is neem ik aan? :wink: Veel veilige km's gewenst met de nieuwe aanwinst!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”